Brute Cross Derbi, nieuwe setup en rijwielgedeelte!!!!

Show hier je tweewieler.
hondafreak1
Beginnende tuner

Brute Cross Derbi, nieuwe setup en rijwielgedeelte!!!!

Ongelezen bericht door hondafreak1 »

hallo,
ik heb ongeveer een maandje terug een derbi gekocht voor 400 euro,
later bleek dit een miskoop, want de verlichting was stuk, radiatuer krom en lek, deuk in het frame. en achterbrug zat muurvast, dus die heb ik eruit geslepen, en is dus kapot.
de setup was
50cc orgineel
14mm dellorto
hpi onsteking
technigas enox
en is nu:
70cc dr
14mm dellorto
hpi onsteking
technigas enox
uitgeboorde luchtfilterbox voor mooi geluid
zodoende heb ik besloten en hem low budget op te knappen met spullen die ik heb.
zo kocht ik hem:
Afbeelding
Afbeelding

na het frame zwart geverft te hebben en de kappen ook weer wat inelkaar, maar nu met hpi,kilswitch, ktm kapjes, fietslicht als spotje
Afbeelding
Afbeelding
honda cr 125 rad
Afbeelding
blokje
Afbeelding
voorkant,vind het echt super vet
Afbeelding
nieuw deestone achterbandje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BIG UPDATE:
ik heb de voorvork, achterbrug, en wielen van mijn honda cr 125 in mijn derbi gezet,
dit omdat ik sm gewoon KUT vind, kon amper ermee de bocht door, ik kreeg hem gewoon niet goed de bocht in, nu heb ik de binnenring van de balhoofdlagers van de derbi uitgedremeld, toen paste de cr voorvork er met wiel in en zit geen speling op, voelt ook veel steviger aan,daarna heb ik bussen gedraaid voor in de achterbrug, en toen zat de achterbrug er ook al in, incl het wiel, vervolgens blind tandwiel uitgedraaid en aangepast, en toen zat dus de complete achterkant met wiel er in, en de ketting stond in 1 lijn, toen moest de achterrem nog dit was trommel, dus heb ik een kabel aangepast en het pedaaltje, en toen was de rem klaar zit nu nog de orginele achterveer in, maar binnenkort komt het prolink zooitje met veer er ook in.
voorvork en achterbrug erin
Afbeelding
word goed gebruikt zoals jullie zien
Afbeelding
voorkant, ja dat kapje gaat erbinnen kort wel af
Afbeelding
achterkant lekker bruut, is inmiddels al omhoog
Afbeelding
ik zal jullie zeggen hij rijd zeer chill, kan nu veel harder de bocht door, en ben nu meer 1 met de brommer
Afbeelding
busjes gedraaid
Afbeelding
Laatst gewijzigd door hondafreak1 op zo 16 dec 2012, 17:41, 2 keer totaal gewijzigd.
ik lag uit: doek insmeren met 2 takt olie, achter je krukas drukken en krukas ronddraaien, voila je gruis ligt op je doek, derbi-ftl zet zichzelf voor schut

En dan valt de doek plotseling in je carter, kun je blokje ophalen om de doek eruit te halen
chrislybeer
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Rieju SMX 2004, piaggio zip 85cc en Yamaha Neos

Re: Derbi senda van 2006

Ongelezen bericht door chrislybeer »

Ziet er goed uit
benieuwd hoe hij verder gaat worden.
Rieju SMX
Yamaha Neos
Piaggio zip, vastgelopen.. 85cc
hondafreak1
Beginnende tuner

gewoon zo als op de 4de foto maar dan met zwarte achterbrug,
bedankt btw
ik lag uit: doek insmeren met 2 takt olie, achter je krukas drukken en krukas ronddraaien, voila je gruis ligt op je doek, derbi-ftl zet zichzelf voor schut

En dan valt de doek plotseling in je carter, kun je blokje ophalen om de doek eruit te halen
hondafreak1
Beginnende tuner

zo nieuwe fotos toegevoegd

Afbeelding
Afbeelding

hondafreak1
Beginnende tuner

Re: Brute Cross Derbi, nieuwe setup en rijwielgedeelte!!!!

BIG UPDATE:
ik heb de voorvork, achterbrug, en wielen van mijn honda cr 125 in mijn derbi gezet,
dit omdat ik sm gewoon KUT vind, kon amper ermee de bocht door, ik kreeg hem gewoon niet goed de bocht in, nu heb ik de binnenring van de balhoofdlagers van de derbi uitgedremeld, toen paste de cr voorvork er met wiel in en zit geen speling op, voelt ook veel steviger aan,daarna heb ik bussen gedraaid voor in de achterbrug, en toen zat de achterbrug er ook al in, incl het wiel, vervolgens blind tandwiel uitgedraaid en aangepast, en toen zat dus de complete achterkant met wiel er in, en de ketting stond in 1 lijn, toen moest de achterrem nog dit was trommel, dus heb ik een kabel aangepast en het pedaaltje, en toen was de rem klaar zit nu nog de orginele achterveer in, maar binnenkort komt het prolink zooitje met veer er ook in.
voorvork en achterbrug erin
Afbeelding
word goed gebruikt zoals jullie zien
Afbeelding
voorkant, ja dat kapje gaat erbinnen kort wel af
Afbeelding
achterkant lekker bruut, is inmiddels al omhoog
Afbeelding
ik zal jullie zeggen hij rijd zeer chill, kan nu veel harder de bocht door, en ben nu meer 1 met de brommer
Afbeelding
busjes gedraaid
Afbeelding

ohja en als iemand interesse heeft in de oude wielen, voorvork achterbrug,remmerij, bied maar raak

Daan22
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi

Ongelezen bericht door Daan22 »

wat is hier bruut aan?
hondafreak1
Beginnende tuner

omdat het een spaaibeest is, en weer eens wat anders dan al die sm, en er dikke onderdelen inzitten

Daan22
Pro tuner
YZ 250 F Rinaldi

dikke onderdelen :think:
hondafreak1
Beginnende tuner

ja dit gaat niet zomaar kapot

Daan22
Pro tuner
YZ 250 F Rinaldi

achzo nu snap ik het volledig
hondafreak1
Beginnende tuner

nee maar het is wel leuk om te zien, als ik hem opschool heb staan, dat het gewoon net een motor is vergeleken met andere brommers,laatst ook reed ik naar school kom ik een motorrijder tegemoet en die stak zijn hand op :lol:
dat vond ik wel ff grappig op dat moment

Xrace_supermotard
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Derbi senda x-race

Ongelezen bericht door Xrace_supermotard »

Heb ik ook wel s voor, tegenover die daxjes enz ziet zo'n derbi er wel 'moto' uit 8-)
helaas hebbe we in België geen kentekens op brommers dus langs achter hebben die sluwe motorijders het direct gezien :D
~The only time you have too much fuel is when you're on fire~
drdproking schreef:wat zijn naft?
:emo:
ps: zeg maar Lars, ik heet graag Lars :D
Plaats reactie