mrbanana1 schreef:oke, super! weet iemand toevallig een zaak waar ik zulke motoren kan kopen uit de jaren 90?
Kijk even op marktplaats, speurders, tweedehands.nl etc., daar staat dan bij de advertentie of het particulier is of een dealer.
Als het in de buurt is kun je misschien eens een kijkje nemen.
En anders een paar dealers in de buurt van je opzoeken, en naar de site gaan.
Altijd vragen naar het onderhoud, boekjes etc.
Als hij zojuist gereviceerd is, is dat ook altijd wel fijner
Edit: Bij deze man heb ik de mijne ook gekocht. (een YZ250 4 takt) http://link.marktplaats.nl/464528938
Die zou je eventueel even kunnen bellen, want hij had er 2 weken geleden een hele boel staan!
Dat gereviceerd, nieuwe zuiger enz. is 99,9% bullshit op marktplaats.
Waar woon jij bananaman?
Ik kan je Koen Engelbertink in Lutten wel aanraden, ik heb daar mijn motor vandaag (CR125 uit 2003) en een vriend van mij heeft daar zijn motor vandaan. (CR125 uit 1997) Die van hem had hij net gereviceerd, hij heeft tonnen met (gebruikte) onderdelen. Dus als je een keer iets kleins nodig hebt zoals een boutje of een rubbertje koop je dat gewoon gebruikt bij hem, scheelt je weer een tientje of meer. Verder zoekt hij altijd wel een oplossing met je als je het niet zo duur wil aanpakken.
okeoke thx! ik kom uit fryslan:P! Mijn ooms crossen ook en daar sleutel ik altijd mee. ik zal wel even met hun op pad. Zij zijn begonnen op zo'n hummer 200cc 4tXD me brommer gaat nog sneller dan die dinge! Ik ben wel toe aan iets snellers en heb begrepen dan een 125 2t snel genoeg is (desnoods een hgs of doma pijp er op) en dat je daar het beste op kunt beginne!
Ik vind alleen jammer dat die oude modelle su lelijk zijn: http://motoren.marktplaats.nl/motoren-c ... lasse.html" onclick="window.open(this.href);return false;
kvind ook wel knap hoe jij(royvi) van zo'n oud model iets moois kunt maken!
Maar de Honda's uit de jaren 90 zijn echt stukken beter en waardevaster dan de andere merken uit die tijd, vooral het degelijkst.
Het is ook niet voor niets dat er daar nu nog erg veel van rondrijden. Vaak zijn er nog wel uit '97, '96, '95 in goede staat te koop. Of je moet er zelf wat geld in stoppen.
als ik een scr corse chrome onderlangs op mijn originele blok doe. loopt ie dan mooi? en als ik er een prop in las zodat hij dan 70 loopt kan dat goed of is de prestatie dan gewoon slecht? alvast bedankt
Ik rij nu altijd wat rond op me senda met getunde mhr enzo maar ik wil gaan crossen!
Wat is een leuke begin motor? 125 2t of 250 4t? honda of ktm?
Ik ben 1.75 en 70 kilo. mijn budget ligt rond de 1000/1500 euro.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen!
Aernt
http://www.speurders.nl/overzicht/f_par ... nda+cr+125" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit mischien iets voor jou?
is van vriend van mij, echt prachtig dingetje.
Staat in de buurt van friesland.
net iets boven je budget maar dan heb je ook wat
Past een Hpi van Minarelli horizontaal op een Derbi blok?
Is dit hetzelfde soort stator? En dezelfde draairichting etc?
Wat is hier het verschil tussen en kun je hem passend maken voor een Derbi blok?
ik heb een nieuwe derbi gekocht, aleen als ik hem start een ik wacht 30 sec hoor ik in eens wat geratel. iemandt eenig idee wat het zou fijn zijn .
gr jan
Ik rij nu altijd wat rond op me senda met getunde mhr enzo maar ik wil gaan crossen!
Wat is een leuke begin motor? 125 2t of 250 4t? honda of ktm?
Ik ben 1.75 en 70 kilo. mijn budget ligt rond de 1000/1500 euro.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen!
Aernt
http://www.speurders.nl/overzicht/f_par ... nda+cr+125" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit mischien iets voor jou?
is van vriend van mij, echt prachtig dingetje.
Staat in de buurt van friesland.
net iets boven je budget maar dan heb je ook wat
Dit is idd wel wat ik ongeveer zoek! ziet er netjes uit! thx ik zal er over na denken
hallo allemaal ,
ik was even bezig met me derbi en toen haalde ik ook even mijn luchtfilter eruit en hij was behoorlijk vies dus ik wil hem gaan schoonmaken en wou even aan een vriend die aan motorcross doet vragen hoe hij dat deed maar hij zij dat de luchtfilter van een crossmotor heel vet moet zijn omdat er veel zand in komt maar mijn luchtfilter is ook behoorlijk vet en hij vond dat raar omdat hij ook brommers heeft gehad en al zijn luchtfilters waren gewoon droog en niet ingevet en andere vrienden hebben dat ook , dus ik wou even weten of het normaal is dat mijn luchtfilter droog of ingevet moet zijn?