Brommer loopt niet lekker zonder choke

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Gebruikersavatar
DerbiSendaWouter
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: za 18 mei 2013, 22:44
Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition
Locatie: 's-Hertogenbosch

Brommer loopt niet lekker zonder choke

Ongelezen bericht door DerbiSendaWouter »

Hallo allemaal,

Ik ging gisteren met de brommer naar mijn werk, ik had hem al een tijdj op de choke staan, ook tijdens het rijden omdat hij een keer niet wilde starten zonder.
Gisteren probeerde ik hem zonder choke en toen startte hij meteen, maar na een tijdje rijden kwam hij niet hoger dan z'n 3 en bleef laag in de toeren hangen, hij ging gewoon niet harder.
Tijdens dat hij in de 3 zat schokte hij af en toe alsof hij even geen benzine meer kreeg of misschien valse lucht (?).
Nogmaals op de choke rijdt hij prima, maar niet stationair.
Ik vermoed dat hij ook niet helemaal goed is afgesteld, omdat hij niet goed stationair loopt.
Weet iemand wat het kan zijn, graag hoor ik van jullie.

Wouter
Always Strive And Prosper
peter96M
Tuner
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 16 sep 2012, 11:59
Vervoersmiddel: derbi senda drd sm 50
Locatie: groningen

Re: Brommer loopt niet lekker zonder choke

Ongelezen bericht door peter96M »

als je met choke aan beter rijd moet je lager gaan zitten in je hoofdsproeier want dan staat die te rijk. heeft hij altijd al zo gelopen of pas net? het kan ook zijn dat je luchtfilter verstopt zit en dat hij in verhouding nu meer benzine krijgt en dus rijker loopt. Eigenlijk moet je gewoon even je inlaat traject nalopen. succes :thumbup:
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Brommer loopt niet lekker zonder choke

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Als die beter loopt met de choke aan, Moet je een grotere sproeier erin doen (DUS NIET KLEINER, PETER96M!!!)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Heavy Fuel
Tuner
Berichten: 463
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 10:36
Vervoersmiddel: Derbi

Re: Brommer loopt niet lekker zonder choke

Ongelezen bericht door Heavy Fuel »

Inderdaad wat bovenstaande zegt:)
Gebruikersavatar
DerbiSendaWouter
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: za 18 mei 2013, 22:44
Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Brommer loopt niet lekker zonder choke

Ongelezen bericht door DerbiSendaWouter »

derbi-ftw schreef:Als die beter loopt met de choke aan, Moet je een grotere sproeier erin doen (DUS NIET KLEINER, PETER96M!!!)
Ik had al zo'n vermoeden, hij liep ook slecht stationair alsof hij te weinig benzine kreeg.
Ik denk dat de vorige eigenaar de sproeier er te klein in heeft gezet toen hij er een MK Thrower onder gooide.
Ik ga misschien weer ori uitlaat rijden, dus dan laat ik hem even goed afstellen :happy:
Bedankt voor je antwoord :thumbup:
Always Strive And Prosper
debeste95
Pro tuner
Berichten: 511
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 17:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006

Re: Brommer loopt niet lekker zonder choke

Ongelezen bericht door debeste95 »

peter96M schreef:als je met choke aan beter rijd moet je lager gaan zitten in je hoofdsproeier want dan staat die te rijk. heeft hij altijd al zo gelopen of pas net? het kan ook zijn dat je luchtfilter verstopt zit en dat hij in verhouding nu meer benzine krijgt en dus rijker loopt. Eigenlijk moet je gewoon even je inlaat traject nalopen. succes :thumbup:
hoe kom je daar nou bij? Met je choke open zet je je chokesproeier open waardoor er meer benzine in het mengsel komt en dus ook een hogere verhouding benzine over lucht in de cilinder. Dat betekent dat hij juist rijker rijdt en je dus een te arm mengsel hebt, wat dus betekent dat je een grotere sproeier nodig hebt :emo:
peter96M
Tuner
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 16 sep 2012, 11:59
Vervoersmiddel: derbi senda drd sm 50
Locatie: groningen

Re: Brommer loopt niet lekker zonder choke

Ongelezen bericht door peter96M »

ooooh klotn nou ik het zo terug lees :eerie: :emo:
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
Derbi_beastmode
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 12 jul 2019, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi senda

Re: Brommer loopt niet lekker zonder choke

Ongelezen bericht door Derbi_beastmode »

Kan er iemand mij zeggen hoe da kom ik heb een 70cc met een 19mm carbu met een 98 sproeier er in in begin had in een 99 zitte dan rijdt die perft maar nu valt die stil als ik aant rijden ben en soms niet soms is het op 50 km en soms op 90 of 100 het is een verschil ik heb al groter sproeier gestoken nog altijd kleiner ook het zelfde nu die 98 ook nog gaat da zo veel uit maken als ik weer een 99 steek ?
Plaats reactie