Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot LOOPT WEER
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 213
- Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14770
- Locatie: Hoogkarspel
Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot LOOPT WEER
Dames en heren van het forum,
Ik ben Joost Commandeur, ben 19 jaar en kom uit Hoogkarspel, wat ligt in West-Friesland (nee geen Friesland, maar een streek in Noord-Holland). Ik heb dagen lang op derbi-forum gekeken naar informatie en oplossingen voor me problemen. Vorig jaar een accountje aangemaakt maar vrij weinig mee gedaan, dus ik dacht laat ik nou maar es een pagina over mezelf maken.
Het begon allemaal met dé eerste derbi, gekocht begin 2011
Het was een X-race uit 2008 en ik mocht de 2e eigenaar wezen.
na een maandje rijden brak de demper af en me vader besloot (voor mij) dat er een nieuwe uitlaat op moest (op zijn kosten =D). Dit werd een leovince v6
Tijdje gereden met prop omdat ik er absoluut geen verstand van had.
Ik wilde hem toch harder hebben dus ik had de uitlaat eraf getrokken maar ik zag geen prop.
Samen met me vader de uitlaat doorgezaagd na de 1e bocht en jawel, daar zat een trechter.
Die eruit gehaald, gemonteerd en zo blij als een kind op pakjesavond.
stond er zo bij na een jaar ongeveer (precies hetzelfde maar dan met leovince xd)
Natuurlijk verveelt dat ook na een tijdje dus kocht ik een gianelli enduro (conti).
De mooie top van 100-105 mocht er wezen
Heb me vriendin een beetje besmet met het brommer virus. Ze wilde deze brommer van mij overnemen. 100 is nog fv te snel voor haar dus de leovince er weer onder gelegt.
Moge zij vrolijk rondtuffen ^.^
Ook nog eens een citta gekocht. Deze uitgeveild, andere carburateur, luchtfilter uitlaat en 63cc eronder. Liep wel hard voor de tijd dat hij liep. Ontsteking was beroerd en dat ding was gewoonweg bagger, dus die maar verkocht na een jaar stilstaan.
Die conti verveelde ook weer na een tijd haha.
Toen maar nog een senda uit 2005 gekocht, met de bedoeling het blok uit elkaar te halen en er een 80cc op te zetten.
thuis na aankoop
Ding was van een meissie geweest, en dr vader was totaal niet technisch. Had zo zn mankementjes, maar alles verholpen. Blok uit mekaar, poorten uitvijlen, reviseren etc.
set-up:
polini 80cc gietijzer
doppler endurance
scr crose hm 50/70
malossi vl6
stage6 24mm pwk black
dmp 5 plaats met mhr veren
stage6 luchtfilter
twv. 13-53
Haalde 110 en trekt hem in ze 1 achterover. Soms lachen, soms niet
en jawel, die 80cc went natuurlijk ook dus er moest wat snellers komen.
Geen zin om steeds stapjes omhoog te gaan ivm het geld enzo dus na overleg met me ouders heb ik een grote bestelling gedaan.
Eerst een blokje gekocht.
Extra radiateur voor evt dubbele rad bouwen =)
Daarna wat gemailt voor onderdelen en toen besteld.
Eens kijken wat we daar allemaal uit kennen halen.
De tafel bezaaid met onderdelen helaas ook wat verkeerde
de set-up van het blok wordt:
Bidalot Racing Factory 88cc cilinder
Bidalot Racing Factory 45mm slag krukas
Bidalot Racing Factory 88-94cc uitlaat
Top Vforce membraan (bewerkt)
Malossi spruitstuk (bewerkt)
Pwk 30mm carburateur (imitatie)
DMP 5 plaats koppeling met MHR veren
Twin-Air Luchtfilter
Originele ontsteking (toekomst wordt binnenrotor, geen idee welke dus tips?!)
Een mooi blok hoort onder een mooie brommer toch?
Na een jaar steeds weer op marktplaats kijken, op zoek naar dé brommer, kwam deze Derbi DRD Pro uit 2009 in huis. Het is die white/silver/purple edition ofzo. Werd gezegt dat het aantal op 1 hand is te tellen dus ik vind hem speciaal!
Na een aantal middagjes rustig vijlen, reviseren, opknappen en bouwen was het blok af.
Toen onder de brommer gehangen en alles aangesloten
(Me vader zit in de electrische rolstoelen vandaar die foto's en rolstoel op de achtergrond)
Heeft helaas nog niet gelopen omdat me carb geen vacuum heeft.
Kut scooterpower is sloom dus ik ga weer voor de 20e keer een mail sturen
zal denk ik lopen over 1 of 2 weken. Bij genoeg animo wil ik wel filmpjes maken van de brommer en hoe die het doet. Heb ook nog fotos van al het vijl en bouw werk
Dit was zon beetje mijn verhaal. Het gaat nog steeds door dus er zullen vast toevoegingen aan komen.
Reacties, tips en ideeën zijn van harte welkom!
Ik ben Joost Commandeur, ben 19 jaar en kom uit Hoogkarspel, wat ligt in West-Friesland (nee geen Friesland, maar een streek in Noord-Holland). Ik heb dagen lang op derbi-forum gekeken naar informatie en oplossingen voor me problemen. Vorig jaar een accountje aangemaakt maar vrij weinig mee gedaan, dus ik dacht laat ik nou maar es een pagina over mezelf maken.
Het begon allemaal met dé eerste derbi, gekocht begin 2011
Het was een X-race uit 2008 en ik mocht de 2e eigenaar wezen.
na een maandje rijden brak de demper af en me vader besloot (voor mij) dat er een nieuwe uitlaat op moest (op zijn kosten =D). Dit werd een leovince v6
Tijdje gereden met prop omdat ik er absoluut geen verstand van had.
Ik wilde hem toch harder hebben dus ik had de uitlaat eraf getrokken maar ik zag geen prop.
Samen met me vader de uitlaat doorgezaagd na de 1e bocht en jawel, daar zat een trechter.
Die eruit gehaald, gemonteerd en zo blij als een kind op pakjesavond.
stond er zo bij na een jaar ongeveer (precies hetzelfde maar dan met leovince xd)
Natuurlijk verveelt dat ook na een tijdje dus kocht ik een gianelli enduro (conti).
De mooie top van 100-105 mocht er wezen
Heb me vriendin een beetje besmet met het brommer virus. Ze wilde deze brommer van mij overnemen. 100 is nog fv te snel voor haar dus de leovince er weer onder gelegt.
Moge zij vrolijk rondtuffen ^.^
Ook nog eens een citta gekocht. Deze uitgeveild, andere carburateur, luchtfilter uitlaat en 63cc eronder. Liep wel hard voor de tijd dat hij liep. Ontsteking was beroerd en dat ding was gewoonweg bagger, dus die maar verkocht na een jaar stilstaan.
Die conti verveelde ook weer na een tijd haha.
Toen maar nog een senda uit 2005 gekocht, met de bedoeling het blok uit elkaar te halen en er een 80cc op te zetten.
thuis na aankoop
Ding was van een meissie geweest, en dr vader was totaal niet technisch. Had zo zn mankementjes, maar alles verholpen. Blok uit mekaar, poorten uitvijlen, reviseren etc.
set-up:
polini 80cc gietijzer
doppler endurance
scr crose hm 50/70
malossi vl6
stage6 24mm pwk black
dmp 5 plaats met mhr veren
stage6 luchtfilter
twv. 13-53
Haalde 110 en trekt hem in ze 1 achterover. Soms lachen, soms niet
en jawel, die 80cc went natuurlijk ook dus er moest wat snellers komen.
Geen zin om steeds stapjes omhoog te gaan ivm het geld enzo dus na overleg met me ouders heb ik een grote bestelling gedaan.
Eerst een blokje gekocht.
Extra radiateur voor evt dubbele rad bouwen =)
Daarna wat gemailt voor onderdelen en toen besteld.
Eens kijken wat we daar allemaal uit kennen halen.
De tafel bezaaid met onderdelen helaas ook wat verkeerde
de set-up van het blok wordt:
Bidalot Racing Factory 88cc cilinder
Bidalot Racing Factory 45mm slag krukas
Bidalot Racing Factory 88-94cc uitlaat
Top Vforce membraan (bewerkt)
Malossi spruitstuk (bewerkt)
Pwk 30mm carburateur (imitatie)
DMP 5 plaats koppeling met MHR veren
Twin-Air Luchtfilter
Originele ontsteking (toekomst wordt binnenrotor, geen idee welke dus tips?!)
Een mooi blok hoort onder een mooie brommer toch?
Na een jaar steeds weer op marktplaats kijken, op zoek naar dé brommer, kwam deze Derbi DRD Pro uit 2009 in huis. Het is die white/silver/purple edition ofzo. Werd gezegt dat het aantal op 1 hand is te tellen dus ik vind hem speciaal!
Na een aantal middagjes rustig vijlen, reviseren, opknappen en bouwen was het blok af.
Toen onder de brommer gehangen en alles aangesloten
(Me vader zit in de electrische rolstoelen vandaar die foto's en rolstoel op de achtergrond)
Heeft helaas nog niet gelopen omdat me carb geen vacuum heeft.
Kut scooterpower is sloom dus ik ga weer voor de 20e keer een mail sturen
zal denk ik lopen over 1 of 2 weken. Bij genoeg animo wil ik wel filmpjes maken van de brommer en hoe die het doet. Heb ook nog fotos van al het vijl en bouw werk
Dit was zon beetje mijn verhaal. Het gaat nog steeds door dus er zullen vast toevoegingen aan komen.
Reacties, tips en ideeën zijn van harte welkom!
Laatst gewijzigd door Ezasta op di 18 mar 2014, 12:47, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's
Dikke pro man!
- jony
- Pro tuner
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: do 10 feb 2011, 11:09
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8487
- Locatie: Bemmel > Gelderland
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's
Ziet er allemaal super dik en gelikt uit! Denk dat iedereen wel een filmpje wilt dus dat wordt een must.
Ik verkoop een aantal spullen, interesse? Kijk hier!
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=6 ... 93#p190793" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=6 ... 93#p190793" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 22:22
- Vervoersmiddel: Derbi senda drd
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=9902
- Locatie: huizen
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 213
- Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14770
- Locatie: Hoogkarspel
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's
Dankje mannen!
Zit te twijfelen of ik me remklauwe en wielnaven goud moet spuiten om het goud wat meer terug te laten komen omdat ze geoxideerd zijn.
Hebbe jullie nog tips ofzo voor andere kleuren?
Zit te twijfelen of ik me remklauwe en wielnaven goud moet spuiten om het goud wat meer terug te laten komen omdat ze geoxideerd zijn.
Hebbe jullie nog tips ofzo voor andere kleuren?
-
- Pro tuner
- Berichten: 595
- Lid geworden op: di 23 okt 2012, 00:34
- Vervoersmiddel: Suzuki ltr 450 (sold)
Suzuki 85 (sold)
Ktm 125sx (sold)
Aprillia sr ( sold )
Tomos
Derbi drd 2003
Derbi drd pro - Locatie: hellevoetsluis
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's
Wauw
vincent97 schreef:metrakit pro race limited edition, staat ook nog op , only for competition use
-
- Moderator
- Berichten: 1066
- Lid geworden op: di 03 jul 2012, 12:37
- Vervoersmiddel: Husaberg FE570 / Grande Punto Abarth / Derbi DRD Limited 08
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=14658
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=10418
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's
Me like weer een porno blok
-
- Tuner
- Berichten: 346
- Lid geworden op: ma 17 sep 2012, 20:27
- Vervoersmiddel: derbi DRD anniversary #85
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=9439 derbi senda xtreme (sold)
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=12938 derbi senda xrace
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14643 derbi senda DRD anniversary 2008 - Locatie: sibculo
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 213
- Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14770
- Locatie: Hoogkarspel
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
Heb maar fv de titel veranderd omdat het grotendeels over me Pro gaat
-
- Pro tuner
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:11
- Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=1 ... 95#p235795
- Locatie: raalte
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
ziet er goed uit man, we moeten eens een x samen stukkie toeren, ik rij ook 88c(momenteel nog 110cc parmakit)
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 21:47
- Vervoersmiddel: derbi drd pro
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=11331
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
zo man, echt dik spul! maak van die pro ook even wat supers als je toch bezig bent;)
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 213
- Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14770
- Locatie: Hoogkarspel
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
Goed plan! rij ik niet steeds weg van de mensen waarmee ik tour =pbasserd schreef:ziet er goed uit man, we moeten eens een x samen stukkie toeren, ik rij ook 88c(momenteel nog 110cc parmakit)
Haha, van sleutelen krijg je nooit genoeg.rené schreef:zo man, echt dik spul! maak van die pro ook even wat supers als je toch bezig bent;)
Ik vind de pro origineel al super maar ik wil wel wat veranderen.
Heb alleen geen idee wat >.<
Dacht alleen de klauwen en naven spuiten.
Gekke dingen zoals dubbele schijven voorop en goude USD gaan er denk ik niet komen.
Beplating wil ik wel wit houden.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 21:47
- Vervoersmiddel: derbi drd pro
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=11331
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
ff je kenteken eraf of iets schuiner en drd voorkantje ofzo.. en t 1 en ander goed polijsten, velgranden bijvoorbeeldEzasta schreef:Goed plan! rij ik niet steeds weg van de mensen waarmee ik tour =pbasserd schreef:ziet er goed uit man, we moeten eens een x samen stukkie toeren, ik rij ook 88c(momenteel nog 110cc parmakit)
Haha, van sleutelen krijg je nooit genoeg.rené schreef:zo man, echt dik spul! maak van die pro ook even wat supers als je toch bezig bent;)
Ik vind de pro origineel al super maar ik wil wel wat veranderen.
Heb alleen geen idee wat >.<
Dacht alleen de klauwen en naven spuiten.
Gekke dingen zoals dubbele schijven voorop en goude USD gaan er denk ik niet komen.
Beplating wil ik wel wit houden.
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
-
- Tuner
- Berichten: 466
- Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
- Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
- Locatie: meerkerk
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
mooi spul hoor echt mooi zo,n white edition
ride with pride
-
- Tuner
- Berichten: 466
- Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
- Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
- Locatie: meerkerk
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
hoi kan jemij eens whatts appen over de bidalot set .. heb wat vragen erover 0624275818
ride with pride
-
- Pro tuner
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 21:47
- Vervoersmiddel: derbi drd pro
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=11331
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
waarom ging je voor de 88cc en niet direct voor de 94?
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 213
- Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14770
- Locatie: Hoogkarspel
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
Omdat bij het eerste 94cc blok hier op het forum de koppeling moet worde afgedraaid voor een extra plaat. En de krukasruimte ook.
Ik zag hier nogal tegenop en die 88cc gaat ook hard zat dacht ik zo.
Ookal had het wel wat leuke experimente geweest.
Ik zag hier nogal tegenop en die 88cc gaat ook hard zat dacht ik zo.
Ookal had het wel wat leuke experimente geweest.
- mathijsb
- Tuner
- Berichten: 385
- Lid geworden op: do 30 aug 2012, 10:36
- Vervoersmiddel: Puch maxi S, Derbi senda R xtreme 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8874
- Locatie: diepenheim
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
Filmpje verplicht
Mooi setup in een mooie brommer.
Post die foto's van waar je het blok aan het reviseren bent ook eens, altijd leuk om te zien!
Mooi setup in een mooie brommer.
Post die foto's van waar je het blok aan het reviseren bent ook eens, altijd leuk om te zien!
blackidentity schreef:Brb, ff bier halen.
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 213
- Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14770
- Locatie: Hoogkarspel
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
Hier wat foto's van het uit elkaar halen en opbouwen.
Ben niet de beste fotograaf dus niet haten aub =p
Het uit elkaar halen (is niet echt bijzonder)
Nu het bewerk gedeelte
Beetje met de stift gekloot =p
Dat groene bij de rechter spoeler moet weg
Me vader wou graag helpen vijlen, dus mocht hij dit stukkie doen
Ik netjes alles bewerkt, komt de zuiger tegen het carter aan, dus mocht ik weer verder.
Meteen de spoelpoorten ook wat mooier gemaakt
Al weer een stuk verder met opbouwen. Het ging zo lekker dat ik vergat foto's te maken =p
Nadat de binnenkop was gemonteerd, de squish gemeten. Stond op 0,90.
Voor nu speel ik even wat veiliger dus heb ik hem verhoogd naar 0,95mm
De carb en filter gemonteerd voor de foto
Moet de ontsteking ook nog afstellen, maar dat gebeurd als ik weet tijd heb om te beunen!
Heb nog een heleboel foto's maar dit waren de beste.
Ben niet de beste fotograaf dus niet haten aub =p
Het uit elkaar halen (is niet echt bijzonder)
Nu het bewerk gedeelte
Beetje met de stift gekloot =p
Dat groene bij de rechter spoeler moet weg
Me vader wou graag helpen vijlen, dus mocht hij dit stukkie doen
Ik netjes alles bewerkt, komt de zuiger tegen het carter aan, dus mocht ik weer verder.
Meteen de spoelpoorten ook wat mooier gemaakt
Al weer een stuk verder met opbouwen. Het ging zo lekker dat ik vergat foto's te maken =p
Nadat de binnenkop was gemonteerd, de squish gemeten. Stond op 0,90.
Voor nu speel ik even wat veiliger dus heb ik hem verhoogd naar 0,95mm
De carb en filter gemonteerd voor de foto
Moet de ontsteking ook nog afstellen, maar dat gebeurd als ik weet tijd heb om te beunen!
Heb nog een heleboel foto's maar dit waren de beste.
-
- Moderator
- Berichten: 1066
- Lid geworden op: di 03 jul 2012, 12:37
- Vervoersmiddel: Husaberg FE570 / Grande Punto Abarth / Derbi DRD Limited 08
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=14658
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=10418
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
0,95 vrij hoog..
Ziet er wel leuk uit
Ziet er wel leuk uit