Hallo,
Ik zou mijn Yamaha graag sneller doen optrekken maar niet sneller laten rijden momenteel rijd die 52kmh. Maar trekt verschrikkelijk traag op. Omdat ik geen ervaring heb met opvoeren, maar in dit geval beter te laten optrekken vraag ik jullie advies hiervoor. Ik weet wel dat ik het beste mijn voortandwiel verklein, maar wat moet ik daarbij het beste doen?
Het is een Yamaha DT50x uit 2010 met Leovince V6.
Tandwielverhouding, etc... Is volledig origineel.
Hopelijk kunnen jullie mij wat advies geven, alvast bedankt!
Sneller optrekken
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xrace 09 50cc
rieju rs2 airsal 80cc in opbouw
Derbi sdr 05 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 70cc opknapper (sold) - Locatie: Purmerend
Re: Sneller optrekken
ik zou een kleiner voortandwiel nemen, en dan de prop iets uit boren, dan houd je ongeveer dezelfde snelheid, en trek je sneller op
Sommigen mensen kunnen beter de olie laten zitten en de brommer verversen.
- Derbi95
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing, Opel Corsa 1.2 16v
Re: Sneller optrekken
of juist groter vtw
je ketting slijt over een rubber heen op je achterbrug op het punt waar je achterbrug ophoud, en de ketting horizontaal verder gaat ipv lichtjes verticaal
is geen pretje om dit te vervangen, scooterwinkels zeggen dat het rubber ervoor gemaakt is maar dat is niet waar
heb hem zelf ook een keer moeten vervangen terwijl ik al vanaf km 1000 met tw 13 rij voor
dus als je al kleiner wil dan 11, slijt dit aanzienlijk hard
groter achtertandwiel heb je veel minder dat het harder gaat slijten, en zelfde effect
je ketting slijt over een rubber heen op je achterbrug op het punt waar je achterbrug ophoud, en de ketting horizontaal verder gaat ipv lichtjes verticaal
is geen pretje om dit te vervangen, scooterwinkels zeggen dat het rubber ervoor gemaakt is maar dat is niet waar
heb hem zelf ook een keer moeten vervangen terwijl ik al vanaf km 1000 met tw 13 rij voor
dus als je al kleiner wil dan 11, slijt dit aanzienlijk hard
groter achtertandwiel heb je veel minder dat het harder gaat slijten, en zelfde effect