2e hands derbi gekocht

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
samvandorp
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda Limited Edition 2007

2e hands derbi gekocht

Ongelezen bericht door samvandorp »

hallo,

ik ben sam, ik ben nieuw op dit forum en ik heb een paar vragen over mijn derbi die misschien in het kleine vraagjes topic horen maar zo is het makkelijker imv hoeveelheid.

ik heb dus een derbi senda drd limited edition 2008, die met die dubbele voor-schijfrem. en er zijn wat dingetjes mis mee en ik heb wat vraagjes. (zwart met rode stickers met 85 erop)

1. mijn standaard veer is eraf, en toen ze die bij de dealer erop wilde zetten lukte dat niet omdat er een pinnetje op zou horen ofzo waar dat oogje achter haakt? is dat gewoon een moer ofzo want hij schoot er steeds vanaf.

verder,

2. het lijkt net of het zadel niet past, altans ik krijg hem er niet goed op dus de achterkant schuift als het ware naar links en rechts,
is er een bepaalde manier om die erop te krijgen ofzo?

3. verder heb ik soms dat die tussen de versnelling schiet in een soort vrij? hoort dit/is dit schadelijk?

4. als ik hem in zn 1 zet en de koppeling indruk gaat het aanrennen nog steeds zwaar, wel minder, maar zwaarder als in zijn neutraal hoort dit?

5. de kappen zien er mooi uit maar de ophangpuntjes zijn niet helemaal goed meer, welke kappenset moet erop? (de drd 05/09 versie?)

6. welk ktm cross kapje word overal bedoeld want die vind ik wel gaaf

7. vanochtend startte ik en toen kneep ik koppeling in en deed hem in zn 1 maar toen viel die uit en kreeg ik hem voor 10 minuten ofzo niet meer gestart tot ik van een heuveltje afrolde en hem in zn 2 zette, was de brommer gewoon verzopen?

het is misschien veel en ik ga vast nog meer vragen maar alvast bedankt,

mvg. sam
SilverStryfe

Re: 2e hands derbi gekocht

Ongelezen bericht door SilverStryfe »

3. Soms heb ik dat ook dat ik bij het schakelen per ongelijk in vrij zit. Kwestie van goed schakelen denk ik :p
4. Ja is normaal

Heb geen senda, kan verder niks beantwoorden.
samvandorp
Beginnende Derbi fan

SilverStryfe schreef:3. Soms heb ik dat ook dat ik bij het schakelen per ongelijk in vrij zit. Kwestie van goed schakelen denk ik :p
4. Ja is normaal

Heb geen senda, kan verder niks beantwoorden.
oke bedankt, verder nog iemand die andere vragen?
D25
Pro tuner
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR

Ongelezen bericht door D25 »

1. plaatje er nog wel bij zitten?

2. ik snap niet bepaald wat je bedoeld bij mij haakt hij gewoon in dat "beugeltje" en kan hij dan niet verschuifen

3. ik denk dat iedereen deze magische vrij wel kent :emo: ik heb hem tussen de 3de en 4de versnelling zitten.

4 dit hoort ook kun je hem trouwens beter aanrennen in zijn 2

5. kun je de ophangpunten niet beter lijmen?

6. bedoel je niet het yamaha yz kapje?

7. dat kan of mischien maakte je niet genoeg vaart?

veel plezier met je senda en als je vragen hebt kun je ze hier op het forum altijd kwijt :thumbup:
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
samvandorp
Beginnende Derbi fan

D25 schreef:1. plaatje er nog wel bij zitten?

2. ik snap niet bepaald wat je bedoeld bij mij haakt hij gewoon in dat "beugeltje" en kan hij dan niet verschuifen

3. ik denk dat iedereen deze magische vrij wel kent :emo: ik heb hem tussen de 3de en 4de versnelling zitten.

4 dit hoort ook kun je hem trouwens beter aanrennen in zijn 2

5. kun je de ophangpunten niet beter lijmen?

6. bedoel je niet het yamaha yz kapje?

7. dat kan of mischien maakte je niet genoeg vaart?

veel plezier met je senda en als je vragen hebt kun je ze hier op het forum altijd kwijt :thumbup:
dat plaatje heb ik er nog wel bij zitten van mn standaard alleen waar dat "plaatje" opschuift, daar gaat die steeds vanaf, dus mijn vraag was of daar een dingetje op hoort wat misschien afgebroken is ofzo waardoor die er vanaf gaat, ook zit er speling op mijn standaard dus het zou daar aan kunnen liggen maar hoe los ik dat dan op?

mvg
D25
Pro tuner
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR

Ongelezen bericht door D25 »

bij mij zit er een kopje op waar het plaatje overheenschuift zodat het plaatje er nooit af kan vallen
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
Derbi95
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing, Opel Corsa 1.2 16v

Ongelezen bericht door Derbi95 »

1 hier heb je de tekening van je standaard, check of alles wat hierop staat ook daadwerkelijk op je derbi zit! zo niet ken je het bestellen :thumbup:
http://www.easyparts.nl/showdrawing/123 ... Frame.html
2 kan zo zijn dat het beugeltje dat over de tank heen valt waar je de schroefjes van je zadel indraait verkeerd om zit! zo niet, check of je accu goed zit. en anders moet je er gewoon ff gevoel bij krijgen, heb ik soms ook nog
3 gewoon gevoel voor krijgen met je voet, zorg dat je de schakelpook ver genoeg omhoog tikt
4 is normaal
7 komt wel eens voor ja bij koud weer dat ie uitvalt, eenmaal op temperatuur hoort dit niet te gebeuren! zo wel, moet je je koppelingskabel bijstellen/platen vervangen
en vervolgens heb je hem denk ik verzopen, gewoon aankicken met choke, zonder te veel gas te geven. als dit niet werkt choke dicht geen gas, moet hij vanzelf uiteindelijk starten :box:
Plaats reactie