carburateur probleem

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
bamischijf
Banden plakker

carburateur probleem

Ongelezen bericht door bamischijf »

Hoi,

Ik zit met een probleem en misschien dat iemand me even verder kan helpen.

Als mijn brommer start dan loopt hij perfect stationair en gas geven in de vrij is ook geen probleem.

Maar als ik dan weg wil rijden kan ik nog niet naar de 2 schakelen of hij houd er mee op en wil hij ook niet meer starten
dan is het net of hij verzuipt.
En dit zeg ik omdat als ik dan de zwarte natte bougi er uit haal en een tijdje wacht tot de benzine verdampt is hij weer perfect starten wil en stationair heel goed loopt.

Nu is de carburateur al helemaal schoon gemaakt en opnieuw gemonteerd en hierbij bleek het plastic dopje boven de gasnaald verkeerd om de zitten waardoor de naald vrij kon bewegen.
Hiermee dacht ik het verzuipen opgelost te hebben maar nee dus.

Ik ga er eerst een nieuwe bougi inzetten en kijken of dat helpt en kijken of mijn membraan lek is, maar kan het ook zo zijn dat mijn carburateur TE groot is voor de rest van de brommer? (21mm met sproeier 78, op een volgens mij standaard 50cc)
Ik heb heb namelijk nog maar net en eerst reed hij even goed maar nu is het net alsof hij alle benzine niet kwijt kan ofzo.

Kunnen jullie me vertellen waar ik nog meer naar kan kijken?

Het is heel lastig om mijn klacht te verwoorden dus ik hoop dat ik het een beetje goed uitgelegd heb.
garfield
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Contacteer:

Re: carburateur probleem

Ongelezen bericht door garfield »

21mm carburateur is vrij groot voor een standaard cilinder,maar toch moet hij daarmee goed kunnen lopen.
Heb je het membraam al eens bekeken?

Als er 1 klepje niet goed sluit,dan wordt het mengsel veel te rijk en krijg je ook last van een natte bougie.
Probeer ook eens een wat warmere bougie,die hebben er minder last van.
Normaal zit er een b8es bougie in (neem geen br8es,want daar zit een ontstoorweerstand in,en dan wordt je vonk weer zwakker..)
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
bamischijf
Banden plakker

er zit nu een br9es in

Dus een 10 dan?
Laatst gewijzigd door bamischijf op di 06 okt 2015, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
bamischijf
Banden plakker

En mn membraan gewoon in het licht houden en kijken voor een kiertje neem ik aan?
En als hij niet goed sluit kan ik dat dat een beetje bij buigen?
garfield
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Contacteer:

Ongelezen bericht door garfield »

Bijna goed,bougie wordt kouder als het getal onhoog gaat.
Je moet dus 1tje omlaag.

Dus van een b9es naar een b8es (of b7es iets warmer)
Membraam mag je inderdaad niet doorheen kunnen kijken..
Klepjes terugbuigen zou ik niet doen,krijg je nooit goed.
Je kan ze wel losschroeven en omgekeerd weer vastzetten.. (al zou ik ze dan gelijk vervangen door een setjes carbon plaatjes...)
Ga ook niet lopen buigen aan de 2 gebogen plaatjes,die zijn bedoeld als eindstop.
Zonder deze eindstop gaan de plaatjes zo ver open dat ze kunnen afbreken..
Beetje zonde van je cilinder en krukas als dat gebeurt..
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Robertje
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Mercedes

Ongelezen bericht door Robertje »

Is er een nieuwe sproeier in gegaan? Maat lijkt wel redeijk maar het lijkt toch dat hij veel te veel benzine krijgt. Heb ooit eens meegemaakt dat iemand een sproeier had opgeboord. Dus gat was veel groter dan sproeiermaat.
Het is pas echt crises als het bier op is!
Plaats reactie