Derbi Senda Extreme 2008 na 5 jaar weer in elkaar zetten

Algemene vragen over Derbi.
JoopKarelSpank
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Derbi Senda Extreme 2008 na 5 jaar weer in elkaar zetten

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

Ik heb momenteel in nog in de stalling staan een Derbi Senda R Extreme waar ik in 2012 of 2013 mee aan een projectje ben begonnen, ik heb toen het frame laten poedercoaten, wat geoxideerde en verroeste onderdelen gespoten en de originele cilinder vervangen voor een gietijzeren DMP70cc cilinderset waar een 21, 24 of 26 mm Stage 6 carburateur bij zat(weet ik even niet meer en brommer staat momenteel in stalling) Ik weet dat de waterpomp lekte omdat ik toendertijd even geen nieuwe pakking hiervoor had dus hier moet ik nog naar kijken plus dat ik het spulletje nooit meer in elkaar heb gezet volledig alleen cilinder gemonteerd nieuwe KVS erin en spruitstuk gemonteerd. Kappen heb ik niet veel meer van.

sindsdien heb ik nog een keer een tweedehands originele RVS gekocht met losse katalysator maar die laat ik waarschijnlijk openslijpen om de katalysator te verwijderen. Uitlaat is dacht ik al ontgrenst.

Waar ik jullie advies over wil is waar ik het beste kan beginnen, ik wil denk ik verder gaan met de 70cc(50cc is nog wel goed) verder de originele uitlaat. Van wat ik begrepen heb is de 70cc laagtoerig, wat ik eigenlijk wil is een laagtoerige 'relaxte' setup waar je een beetje rustig mee rond kunt rijden en eventueel nog een dijkje mee op kunt rijden. Ik denk dat de Stage 6 erg groot is(dacht dat het een 24mm was maar niet zeker) verder lastig af te stellen. Moet de originele 17.5 Dellortho ook nog wel ergens hebben liggen denk ik zou dat beter passen bij de cilinder/uitlaat? Dan verder origineel luchtfilter houden en qua uiterlijk is het motorische gedeeltje als origineel ontgrenst

Kappen is denk ik de enige optie nog om zo'n meukset te bestellen omdat tweedehands bedroevend weinig goede kappen te vinden zijn

Wat zijn jullie ervaringen met de oliepomp repareren?
Gooncy
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Derbi Senda Extreme 2008 na 5 jaar weer in elkaar zetten

Ongelezen bericht door Gooncy »

Hallo, ik heb ook met dmp 70cc gereden en een standaard uitlaat waarvan de katalysator verwijderd was. Dit reed echt heerlijk, lekker laagtoerig, veel koppel, zuinig, slijtvast en t trekt wel lekker door. Ik raad je een 19mm carburateur af (mag ook hoger maar 21mm is wel de max) 17,5 moet ook prima gaan. (ik had zelf 14mm)

De oliepomp zou ik er niet op zetten boven de 50cc, kan die niet aan. Gewoon zelf mengen zit je altijd goed :thumbup:
DRD EDITION
JoopKarelSpank
Tuner

Ja misschien ook wel beter hoef er verder ook niet veel op te rijden.

Nog tips voor kappen? Zijn die senda extreme kappen in de vorm xoals ze origineel op de senda extreme 2008 zitten wat?
Gooncy
Pro tuner
Gilera Citta 2001 (sold)

Heb je een foto?
DRD EDITION
JoopKarelSpank
Tuner

Afbeelding
Gooncy
Pro tuner
Gilera Citta 2001 (sold)

Ja xtreme kappen passen daar op;
DRD EDITION
JoopKarelSpank
Tuner

net mn spullen opgehaald wat ik nog aan onderdelen had alles behalve de brommer, originele kappenset is compleet op 1 radiatorkap na en zijn wel wat gebruikerssporen. Heb nog geschuurde kappen voor een oudere senda liggen en een SM voorspatbord wit. Verder nog gietvelgen voor een DRD of een GPR dat moet ik nog uitzoeken

originele teller heb ik nog maar ook een Koso xr-sr nog niet helemaal over uit welke ik ga monteren.

ook nog niet helemaal uit of ik hem een SM ga maken of R houd, eerst maar eens kijken of ik echte Senda velgen heb en geen GPR velgen, denk dat het Senda velgen zijn gezien er voor een 260mm schijfrem op zit en geen 300mm. Verschil in asdikte wil ik oplossen door een adapter te printen op de 3d printer welke een heel klein beetje flexibel is waardoor deze niet kan breken(adapter buitenmaat 15mm binnen 12mm niet tussen lager en naaf). Vind de SM velgen erg mooi en heb vroeger een Blauwe Xrace gehad die ook Supermotard was en op de weg is dit natuurlijk leuker. De R was ook altijd erg leuk omdat ik onderweg naar school nogal eens een stukje offroad ging
Plaats reactie