Stel je eigen voor topic.

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
Gravity
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 16:21
Vervoersmiddel: derbi senda 50

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door Gravity »

Hallo,

Ik ben Guus, 20 jaar en in het bezit van een Derbi Senda 50xtrem uit 2003
Een opnapper die nu nog in de schuur van mijn pa staat. Het duurt nog even voordat ik ermee kan rijden.
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door Narco »

Hallo Guus,

Welkom, ik zit ook nog maar kort op het forum hier en ben ook met een opknapper bezig uit 2005.
Ga je updates en foto's posten van jouw project hier bij de Project log's ?

Groeten uit Den Haag,
Marco
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Gravity
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 16:21
Vervoersmiddel: derbi senda 50

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door Gravity »

Hallo Marco,

Ah mooi! Lijkt mij inderdaad leuk wat te delen hier.
Ik ben nog opzoek naar een aanhanger (of eigenlijk een trekhaak om een wagentje dat ik kan lenen aan mijn auto te koppelen) om ´m bij mij in de schuur te zetten zodat ik er echt mee aan de slag kan. Hoe staat het met jouw opknapper? Al flink aan de slag?
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door Narco »

@Guus, ik heb ook geen trekhaak aan mijn auto.
Ik moest onze Derbi aan de andere kant van het land ophalen en heb daarvoor een busje gehuurd, was niet echt goedkoop omdat alleen de eerste 100km vrij was, dus behalve de huurprijs kwam er ook nog een opslag van 0,20 per kilometer.

Ik ben inderdaad al aan de slag (zie mijn projectlog) en toevallig vanochtend nog een nieuw lasapparaat gekocht.
Het bromfiets virus heeft weer flink toegeslagen hier.
Ik heb 30 jaar dag en nacht gesleuteld aan brommers, maar met de invoering van de kentekenplicht was de lol er voor mij wel een beetje vanaf. Kon ik al mijn brommers laten schouwen en verzekeren, en dan nog de rollerbankcontroles op bijna iedere straathoek.
Maar met de Derbi van mijn zoon is al het plezier weer terug gekomen, als die klaar is koop ik er zelf ook een denk ik en die ik ga ik dan extreem tunen.

Marco
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Gravity
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 16:21
Vervoersmiddel: derbi senda 50

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door Gravity »

@Marco: ja zo gaat het, als je eenmaal door het virus gegrepen bent...
Toch maar even hier http://www.rameder.nl/trekhaken/ een trekhaak besteld. Dan kan ik tenminste eindelijk aan de slag!
Gebruikersavatar
Noahyoshi
Derbi fan
Berichten: 67
Lid geworden op: do 25 aug 2016, 11:58
Vervoersmiddel: Derbi GPR Racing
Derbi GPR 2010 (binnenkort pas)
Locatie: Roosendaal

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door Noahyoshi »

hallo ik ben Noah 17 jaar

Nu in het bezit van een Derbi GPR 2006-2010 type en ben aan het sparen voor het nieuwste type GPR

ik ben vooral bezig met ICT (opleiding) en veel elektronica aan mn brommer dingen doen :woot:

Verder houd ik van uitgaan, fitnessen, gitaarspelen en voetbal natuurlijk
Gebruikersavatar
Knissaw
Pro tuner
Berichten: 813
Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold]
Locatie: Deventer

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door Knissaw »

Noahyoshi schreef:hallo ik ben Noah 17 jaar

Nu in het bezit van een Derbi GPR 2006-2010 type en ben aan het sparen voor het nieuwste type GPR

ik ben vooral bezig met ICT (opleiding) en veel elektronica aan mn brommer dingen doen :woot:

Verder houd ik van uitgaan, fitnessen, gitaarspelen en voetbal natuurlijk
Electrisch? zo ja, Wat speel je :dry:
Afbeelding
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
Jaimy
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 19 aug 2017, 18:05
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing (2009)
Locatie: Zwolle

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door Jaimy »

Hallo,

Ik ben Jaimy, 17 jaar, woonachtig in Zwolle
En sinds 1,5 maand eigenaresse van een DRD Racing uit 2009.
Afbeelding
reliku
Derbi fan
Berichten: 92
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 16:55
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme SM 2005 (loopt niet)

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door reliku »

Dag Mensen,

Ik ben Sven, 23 jaar, recentelijk een Derbi Senda DRD SM gekocht uit 2005. Beetje een wrak, de kabelboom was volledig verknipt, het ding liep niet, koeling was lek, verlichting enz allemaal niet functionerend, deel van de kappen ontbreekt en er zit geen toerenteller of wat dan ook op.

Inmiddels loopt het blok weer, heb ik de verlichting op een beun manier opgelost en heb ik een setje spiegels op de kop getikt. Ook heb ik een oplossing voor een kilometerteller ik de vorm van een nieuwe kabel en een teller van een scooter, maar ik ben eigenlijk nog op zoek naar een aantal nieuwe onderdelen (kabelboom, een orginele teller, etc) om het ding min of meer in fatsoenlijke staat te brengen.

Ik ben woonachtig in Zwolle en heb het ding gekocht omdat ik mijn auto helemaal nergens kwijt kan, dus voor al het korte afstand werk gebruik ik nu de brommer. Bevalt me prima, maar in januari hoop ik 24 te worden en dan haal ik een A papiertje en gaat de brommer weer weg. Voor nu heb ik er wel lol aan though :)

Ben dit forum gejoind omdat ik op zoek ben naar wat kennis en 2e hands onderdelen en die hoop ik hier te vinden :)

Afbeelding
MH2001
Schakelrijder
Berichten: 107
Lid geworden op: do 19 okt 2017, 20:35

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door MH2001 »

Niet zo netjes van me, ik heb me niet ééns voorgesteld... :oops:

Dus... Ik ben Matthijs, 15 jaar (december word ik 16) en woon in Zeeland. Mijn grote hobby is fotografie, daar steek ik veel vrije tijd in (die ik tegenwoordig nauwelijks meer heb). Ik volg de schildersopleiding waarin je zomers aan het werk ben en in de winter (december-april) naar school gaat. Hopelijk heb ik in de winterperiode meer tijd zodat ik die tijd voor de brommer kan gebruiken.
Omdat ik weinig verstand heb van brommers heb ik me hier aangemeld in de hoop dat jullie kunnen helpen met een keuze, ondertussen is die keuze gemaakt en kan het feest bijna beginnen. :) Moet nog 2 maandjes wachten en dan kan ik mijn rijbewijs halen, tot die tijd rijd ik af en toe stiekem een rondje. :P
willemVEBU
Beginnende Derbi fan
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 08 nov 2017, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda
Adly ATV 50R S sporty (sold)
Derbi GPR 50
Derbi senda R (Project)
Ktm LC4 620 (SM & Enduro)
Locatie: Enspijk

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door willemVEBU »

Goedenavond allemaal,
Ik ben Willem V. 15 kaartjes jong (december 16) en rijd sinds mijn 13e een derbi senda (gilera RCR 50). Hiernaast heb ik sinds april een Derbi GPR. Ik sleutel veel aan brommers en blijft dit voorlopig nog wel doen.
Naast brommers rijden ik motor en werk veel. Ik hoop hier wat extra hulp te kunnen vinden en te kunnen bieden.
Gr.
ist nie kapot? Loate zo!
-M@thijs-
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 06 feb 2018, 12:13
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Xtreme (2014)
Kawasaki GPZ 400 (project)
Toyota Aygo (2009)
Locatie: midden-Limburg
Contacteer:

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door -M@thijs- »

Mijn naam is Mathijs, ben 24 jaar oud en woon in midden-Limburg.
In mijn dagelijkse leven ben ik ICT’er, en doe ik voor mensen computers samenstellen, bouwen en repareren.
Twee en een half jaar geleden is mijn vader samen met zijn collega begonnen aan een avondopleiding motor -en bromfietstechnicus. Ik ben toen ook meegegaan, omdat mij dat ook interessant leek. Zo is het voor mij allemaal begonnen. Inmiddels eerste twee jaar afgerond met een diploma hulptechnicus :D
Iedereen in de klas heeft een motor of brommer, en ik had helemaal niets om op te rijden. Dus het begon uiteraard te kriebelen en wilde ook een schakelbrommer. Na wat zoeken op internet kwam ik uit bij een Derbi Senda, en was meteen verkocht. Na een paar maanden zoeken had ik er een gevonden. Stad en land afgereden, maar telkens vond ik de brommers in het echt tegenvallen. Maar een paar weken geleden heb ik een Derbi Senda DRD Xtreme gekocht van bouwjaar 2014 :woot:
Afbeelding02_Derbi_senda_DRD_Xtreme_50_SM_2014 by Mathijs Bongers, on Flickr

Naast de schakelbrommer heb ik nog veel andere hobby’s:
• LEGO
• Computers
• Sporten (sportklimmen en hardlopen)
• Fotograferen
• Muziek (muziek luisteren, concerten bezoeken en af en toe gitaar spelen)
• Op stap gaan met vrienden

Mijn allergrootste hobby is LEGO. Ik bouw graag Space/Sci-Fi, realistische schaalmodellen, middeleeuws, Steampunk en nog veel meer. Ik vind eigenlijk alles leuk om te bouwen, zolang ik er maar mijn eigen creativiteit in kwijt kan. Daarnaast ben ik actief op verschillende LEGO-fora en ben ik lid van LEGO-verenigingen. Dus het ‘forummen” is bij mij wel bekend.
Ik ga een aantal keren per jaar naar een LEGO-evenement met veel andere LEGO-fans om onze bouwwerken tentoon te stellen voor het publiek.
Mensen die nieuwsgierig zijn geworden naar mijn LEGO-hobby en willen weten wat ik bouw, hieronder een linkje:
https://www.flickr.com/photos/mathijslegofan/
Dit was het dan zo’n beetje. Misschien is het een beetje een lang verhaal geworden, maar nu weten jullie al een en ander over mij ;)
MH2001
Schakelrijder
Berichten: 107
Lid geworden op: do 19 okt 2017, 20:35

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door MH2001 »

Welkom naamgenoot ;)
Strak ding!

Wat fotografeer vooral?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Welkom, goed uitziende Derbi :thumbup: Geen slechte aankoop
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-M@thijs-
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 06 feb 2018, 12:13
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Xtreme (2014)
Kawasaki GPZ 400 (project)
Toyota Aygo (2009)
Locatie: midden-Limburg
Contacteer:

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door -M@thijs- »

MH2001 schreef:Welkom naamgenoot ;) Strak ding! Wat fotografeer vooral?
Dankje :) . Ik fotografeer vooral mijn LEGO bouwwerken, dat is eigenlijk op dit moment het enige wat ik doe qua fotografie. In de natuur fotograferen vind ik ook leuk, maar daar kom ik vrijwel niet aan toe helaas. Heb wel een jaar of vijf geleden een cursus digitale fotografie gevolgd, waarbij we ook vaak op pad gingen.
https://www.flickr.com/photos/mathijslegofan/ Op mijn Flickr account heb ik al mijn foto's staan (LEGO-gerelateerd).

@derbi-ftw: Dankje :). Ik wilde per se een Derbi van slechts enkele jaren oud. Had er toen een paar op het oog, en deze ben ik als eerste gaan bekijken. Ik had er toen meteen een goed gevoel bij. Heb toen de halve nacht wakker gelegen en nagedacht wat ik moest doen. Dag erna besloten tot koop over te gaan.

Ik maak nog een topic aan in de Gallery.
Dirk65
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 20 feb 2019, 17:58
Vervoersmiddel: Kymco

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door Dirk65 »

Hoi allemaal, hierbij wil ik mijzelf even voorstellen.

Naam: Dirk en ben van bouwjaar 1965, een ouwe l.l dus :woot:

Reden dat ik mij aanmeld is simpel, ik zou graag mijn Kymco willen verruilen voor een Derbi / Aprillia of misschien liever nog een Beta. Al zal dit laatste merk misschien wel hetzelfde zijn als vloeken in een kerk. Dit verruilen bedoel ik uiteraard niet letterlijk, ik begrijp dondersgoed dat hier geen hond op gezien wil worden ghghghg.

Mijn voorkeur gaat uit naar een nieuw aan te schaffen exemplaar aangezien ik hufterig ben voor een afgeragde? 2e hands.Dus ben ik mij al geruime tijd aan het oriënteren welk merk , type mij over de streep zou trekken. Kan me wel een paar vragen bedenken, vandaar dus dat ik hier nu zit te typen.

Vergeef me mijn onwetendheid als ik een een stomme vraag post, is alweer ff geleden dat ik 16 was en met regelmaat sleutelde aan mijn Yamaha DT.

Gr Dirk
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Hallo Dirk,

Leuk dat je van plan bent over te stappen op een schakel, een Aprilia of Derbi is een prima keus (Tegenwoordig worden ze wel afgeleverd met een elektronische begrenzer (Dit is te verhelpen met 1 onderdeel te vervangen) voor de rest is een 2Takt :dry:

Uiteraard is een andere schakel ook een optie (Rieju / Beta / Yamaha DT / Gilera SMT)

Voor de meeste modellen zijn wel genoeg nieuwe maar ook gebruikte onderdelen voor te krijgen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door kiris »

hallo ik ben kiris, 46 jaar oud en heb geen derbi maar dat komt nog wel :angel:
hier gekomen omdat andere fora me niet zo bevallen en het er hier een stuk beter en levendiger uitziet.
verder nu eigenlijk weinig te melden.
groeten, kiris
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Jan w. 50
Banden plakker
Berichten: 0
Lid geworden op: di 30 mar 2021, 19:28
Vervoersmiddel: Unimog 2400 agrar

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door Jan w. 50 »

Hoi Ik ben jan-willem. Ik ben hier terecht gekomen door een paar goede vrienden. Van een ander brommer forum.
Ik heb zelf een kawasaki ar50/80 .
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Stel je eigen voor topic.

Ongelezen bericht door 42 »

:thumbup: :D
Plaats reactie