Het Derbi Aftermarket Blok
Re: Het Derbi Aftermarket Blok
jammer had graag wat dingen gezien !
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 256
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo
Re: Het Derbi Aftermarket Blok
Haaai,
Moer los:
Leuke constructie:
Het verschil in de assen(rechts is origineel) :
Origineel OT koppelingshuis past wel, maar omdat de as anders is past het binnenhuis niet dus daar heb je niks aan...
En dit ziet er ook wel hetzelfde uit als het origineel:
Komt waarschijnlijk wel van Derbi af ja:
En ook hier zal ik het maar zeggen, ik heb t vrij druk dus het zal niet echt opschieten haha. Het is iig iets!
Moer los:
Leuke constructie:
Het verschil in de assen(rechts is origineel) :
Origineel OT koppelingshuis past wel, maar omdat de as anders is past het binnenhuis niet dus daar heb je niks aan...
En dit ziet er ook wel hetzelfde uit als het origineel:
Komt waarschijnlijk wel van Derbi af ja:
En ook hier zal ik het maar zeggen, ik heb t vrij druk dus het zal niet echt opschieten haha. Het is iig iets!
spijker95 schreef:Want dat doen we tegenwoordig blijkbaar overal #twitter#facebook#instagram#snapchat#derbi-forum
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 207
- Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 18:15
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xrace 09 50cc
rieju rs2 airsal 80cc in opbouw
Derbi sdr 05 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 70cc opknapper (sold) - Locatie: Purmerend
Re: Het Derbi Aftermarket Blok
leuk man, ik ben benieuwd hoe zoiest loopt kwa snelheid en trekkracht
Sommigen mensen kunnen beter de olie laten zitten en de brommer verversen.
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: Het Derbi Aftermarket Blok
Het loopt op zich best netjes, maar is een stuk trager dan een origineel blok.
(ligt aan de cilinder, is gewoon een DMP, dus absoluut niet snel)
Ook is de overbrenging zwaarder, ik moest van 13:53 naar 12:53 om dezelfde toerentallen te halen.
Blijkbaar gelijk aan een NT blok, die hebben ook een zwaardere overbrenging.
En in het begin schakelt het echt extreem slecht, je hebt erg veel kracht nodig.
(blijkbaar moet ook de schakelwals inlopen, want na een paar 100 km schakelt het prima)
Dat is overigens met de meeste chinese blokken zo, de afwerking is niet zo goed als hier in Europa.
Voor het geld zijn het best nette blokjes hoor.
(ligt aan de cilinder, is gewoon een DMP, dus absoluut niet snel)
Ook is de overbrenging zwaarder, ik moest van 13:53 naar 12:53 om dezelfde toerentallen te halen.
Blijkbaar gelijk aan een NT blok, die hebben ook een zwaardere overbrenging.
En in het begin schakelt het echt extreem slecht, je hebt erg veel kracht nodig.
(blijkbaar moet ook de schakelwals inlopen, want na een paar 100 km schakelt het prima)
Dat is overigens met de meeste chinese blokken zo, de afwerking is niet zo goed als hier in Europa.
Voor het geld zijn het best nette blokjes hoor.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jimmyspeed
- Schakelrijder
- Berichten: 117
- Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 23:40
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme SM '07 50cc
Piaggio Zip 2000 met custom sp kappen - Locatie: Waddinxveen
Re: Het Derbi Aftermarket Blok
Ik heb nu ook een tijdje zo'n aftermarket blokkie en ik ondervind wel aardig wat raare dingentjes.
Eerst had ik nog wel eens dat ie extreem veel weerstand bied als je van z'n 1 naar z'n 2 schakelt.
En nu heb ik het blok er onderuit gehaald omdat ik wel toeren kreeg maar geen snelheid en letterlijk geen vermogen onder de 6000 toeren, de powerband was ook weg en als ik hoger dan 4 schakelde trok die t niet meer en zakte de toeren als een baksteen. Iemand nog een startmotor te koop want die zat er ook niet op bij de koop?
Eerst had ik nog wel eens dat ie extreem veel weerstand bied als je van z'n 1 naar z'n 2 schakelt.
En nu heb ik het blok er onderuit gehaald omdat ik wel toeren kreeg maar geen snelheid en letterlijk geen vermogen onder de 6000 toeren, de powerband was ook weg en als ik hoger dan 4 schakelde trok die t niet meer en zakte de toeren als een baksteen. Iemand nog een startmotor te koop want die zat er ook niet op bij de koop?
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: Het Derbi Aftermarket Blok
Startmotor is gewoon een standaard AM6.
Kan je bij een hoop winkels voor een paar tientjes nieuw kopen.
En voor het rare lopen :
Kijk eens of de o ring die als koppakking dient niet lekt.
Bij mij was die na een kleine 1000 km al lek namelijk.
En nog een dingetje: de membraanplaatjes zijn van plastic,die gaan niet lang mee...
(En nee,geen carbon maar gewoon abs...)
Kan je bij een hoop winkels voor een paar tientjes nieuw kopen.
En voor het rare lopen :
Kijk eens of de o ring die als koppakking dient niet lekt.
Bij mij was die na een kleine 1000 km al lek namelijk.
En nog een dingetje: de membraanplaatjes zijn van plastic,die gaan niet lang mee...
(En nee,geen carbon maar gewoon abs...)
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jimmyspeed
- Schakelrijder
- Berichten: 117
- Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 23:40
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme SM '07 50cc
Piaggio Zip 2000 met custom sp kappen - Locatie: Waddinxveen
Re: Het Derbi Aftermarket Blok
Ik denk toch echt dat dit de boosdoener was...
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: Het Derbi Aftermarket Blok
Dat lijkt meer op een serieus gebrek aan smering....
Je hebt toch wel de oliepomp aangesloten en ontlucht he?
Zou zonde zijn als je een andere cilinder monteert en hetzelfde gebeurt je nog een x..
Mocht je interesse hebben, ik heb nog een DR50 cilinder liggen voor je(gietijzer) in goede staat, kompleet met cilinderkop.
Loopt een stuk beter als de cilinder die je nu hebt...
Mag voor weinig weg...
Je hebt toch wel de oliepomp aangesloten en ontlucht he?
Zou zonde zijn als je een andere cilinder monteert en hetzelfde gebeurt je nog een x..
Mocht je interesse hebben, ik heb nog een DR50 cilinder liggen voor je(gietijzer) in goede staat, kompleet met cilinderkop.
Loopt een stuk beter als de cilinder die je nu hebt...
Mag voor weinig weg...
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jimmyspeed
- Schakelrijder
- Berichten: 117
- Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 23:40
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme SM '07 50cc
Piaggio Zip 2000 met custom sp kappen - Locatie: Waddinxveen
Re: Het Derbi Aftermarket Blok
Ik zoek inderdaad wel naar een nieuwe cilinder+zuiger maar is dat voor oud type? Ik zal by the way inderdaad even het olie pompje checken
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: Het Derbi Aftermarket Blok
Ja , die is voor het oude type..
Past ook een stuk beter, want je kan de bovenste koelslang normaal vastzetten(zoals het hoort dus )
stuur maar even een pm als je interesse hebt
Past ook een stuk beter, want je kan de bovenste koelslang normaal vastzetten(zoals het hoort dus )
stuur maar even een pm als je interesse hebt
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jolt
- Pro tuner
- Berichten: 853
- Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 13:54
- Vervoersmiddel: KTM EXC 525
VW Golf MK4
ex-Derbi Senda SDR 2004
ex- Yamaha YZ 80 1999
ex- Tomos a35
ex- Tomos a35 limited
ex- Tomo a35B
ex- Polo 6N 1400 - Gallery: Yamaha YZ 80: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=14979
- Locatie: Nijemirdum
Re: Het Derbi Aftermarket Blok
weet iemand welke pakkingen en welke zuiger hier in past ?
D25 schreef:jolt is DE tomos ambassadeur van dit forum hij zou u verder brengen in deze kwestie
kevrie schreef:me voorspatbord was inderdaad aardig scheef en kon wel een viagra gebruiken ja
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: Het Derbi Aftermarket Blok
In de DMP cilinder?
Standaard voetpakking , 4 kleine o-ringen bij de tapeinden en 1 o-ring als koppakking.
Zal vast wel dezelfde maat zijn als een dr/tp cilinder.
Anders gewoon ff vragen bij Jos Dijkman..
Standaard voetpakking , 4 kleine o-ringen bij de tapeinden en 1 o-ring als koppakking.
Zal vast wel dezelfde maat zijn als een dr/tp cilinder.
Anders gewoon ff vragen bij Jos Dijkman..
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jolt
- Pro tuner
- Berichten: 853
- Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 13:54
- Vervoersmiddel: KTM EXC 525
VW Golf MK4
ex-Derbi Senda SDR 2004
ex- Yamaha YZ 80 1999
ex- Tomos a35
ex- Tomos a35 limited
ex- Tomo a35B
ex- Polo 6N 1400 - Gallery: Yamaha YZ 80: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=14979
- Locatie: Nijemirdum
Re: Het Derbi Aftermarket Blok
er zit vgm geen dmp cilinder op, kop is in ieder geval anders dan de dmp / dr kop. de cilinder heeft er wel wat van qua uiterlijk. maar kop is sws anders. lijkt me ook sterk dat er op een blok uit china een dmp (Dutch motorcycle parts) cilinder zit.
EDIT:
dmp cilinder lijkt er toch wel verdacht veel op
EDIT:
dmp cilinder lijkt er toch wel verdacht veel op
D25 schreef:jolt is DE tomos ambassadeur van dit forum hij zou u verder brengen in deze kwestie
kevrie schreef:me voorspatbord was inderdaad aardig scheef en kon wel een viagra gebruiken ja
- Jimmyspeed
- Schakelrijder
- Berichten: 117
- Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 23:40
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme SM '07 50cc
Piaggio Zip 2000 met custom sp kappen - Locatie: Waddinxveen
Re: Het Derbi Aftermarket Blok
Zou een dr 50cc cilinder er wel gewoon op passen?Jolt schreef:er zit vgm geen dmp cilinder op, kop is in ieder geval anders dan de dmp / dr kop. de cilinder heeft er wel wat van qua uiterlijk. maar kop is sws anders. lijkt me ook sterk dat er op een blok uit china een dmp (Dutch motorcycle parts) cilinder zit.
EDIT:
dmp cilinder lijkt er toch wel verdacht veel op
- Jolt
- Pro tuner
- Berichten: 853
- Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 13:54
- Vervoersmiddel: KTM EXC 525
VW Golf MK4
ex-Derbi Senda SDR 2004
ex- Yamaha YZ 80 1999
ex- Tomos a35
ex- Tomos a35 limited
ex- Tomo a35B
ex- Polo 6N 1400 - Gallery: Yamaha YZ 80: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=14979
- Locatie: Nijemirdum
Re: Het Derbi Aftermarket Blok
jaa past er gewoon op !
D25 schreef:jolt is DE tomos ambassadeur van dit forum hij zou u verder brengen in deze kwestie
kevrie schreef:me voorspatbord was inderdaad aardig scheef en kon wel een viagra gebruiken ja
- mhoekstra
- Banden plakker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: di 24 apr 2018, 12:31
- Vervoersmiddel: Gilera GSM (derbi blok)
Re: Het Derbi Aftermarket Blok
Iemand al eens koppelingsplaten vervangen voor dit blok? Zo ja welke? Thanks!
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: Het Derbi Aftermarket Blok
Moet je eigenlijk niet willen...mhoekstra schreef:Iemand al eens koppelingsplaten vervangen voor dit blok? Zo ja welke? Thanks!
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
- mhoekstra
- Banden plakker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: di 24 apr 2018, 12:31
- Vervoersmiddel: Gilera GSM (derbi blok)
Re: Het Derbi Aftermarket Blok
Snap ik, heb er inmiddels al weer het originele blokje onder hangen.derbi-ftw schreef:Moet je eigenlijk niet willen...mhoekstra schreef:Iemand al eens koppelingsplaten vervangen voor dit blok? Zo ja welke? Thanks!
Verder lijkt het principe hetzelfde als koppelingsplaten van een Derbi blok vervangen.
Het "oude" aftermarketblokje doet het verder nog prima, alleen koppeling is af.
Helaas passen ook standaard derbi platen er niet op.
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: Het Derbi Aftermarket Blok
Oei, dat is inderdaad lastig. (Had verwacht dat Derbi koppelingsplaten wel zouden passen)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: Het Derbi Aftermarket Blok
Passen er niet gewoon platen in van zo'n bami 150cc blokje?
Die zijn ook 5 plaats en hebben dezelfde opbouw van de koppeling
Die zijn ook 5 plaats en hebben dezelfde opbouw van de koppeling
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;