Welk model?

Hier kun je alle vragen en opmerkingen kwijt over uiterlijk en styling op brommer (Derbi) gebied.
WoutervGorkom
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: za 29 dec 2018, 17:02
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 70cc
Locatie: Cromvoirt

Welk model?

Ongelezen bericht door WoutervGorkom »

Ik heb een vraagje, ik heb sinds kort een nieuw project ontvangen, heb totaal geen verstand van het merk Derbi. Ik vroeg me af welk model deze motor was. Ik zou heel erg geholpen zijn als ik dit zou weten. Volgens mij is het al best een oude, is door de volgende eigenaar niet al te best behandeld. Ik zal hem dan ook echt in het zonnetje zetten :D Er zitten nieuwe Showa schokdempers op, voor èn achter. Wie mij zou kunnen vertellen welk model het is zou mij erg helpen. Bij voorbaat dank!

Afbeelding
Mop, Mop, Gas d'r op
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Welk model?

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Derbi Senda R 50 uit 1997 (dacht ik). 50cc Derbi Rabasa OT (Oud Type) motorblok met 6 versnellingen (watergekoeld).
Afkomstig uit de Derbi fabriek in Spanje.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
WoutervGorkom
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: za 29 dec 2018, 17:02
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 70cc
Locatie: Cromvoirt

Re: Welk model?

Ongelezen bericht door WoutervGorkom »

derbi-ftw schreef:Derbi Senda R 50 uit 1997 (dacht ik). 50cc Derbi Rabasa OT (Oud Type) motorblok met 6 versnellingen (watergekoeld).
Afkomstig uit de Derbi fabriek in Spanje.
Ben hier erg mee geholpen! Heel erg bedankt.
Mop, Mop, Gas d'r op
Sanno
Banden plakker
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 17:16
Vervoersmiddel: Derbier GPR

Re: Welk model?

Ongelezen bericht door Sanno »

Vroeger (brommerperiofe 2006-2008) noemden we dit model "Noorse bultrug" in Derbi jargon. Er was in de jaren 90 ook nog een zogenaamd senda model G.
Afbeelding
Die was zowaar nog vreemder. Zelf nooit gezien in nl maar toevallig staat er nu 1 te koop op marktplaats. Knap je voor de hobby brommers op of wil je er ook financieel iets aan overhouden? In geval van het laatste zou ik hem alleen rijklaar maken, erg populair is dit model namelijk niet. Kappenset is nog heel op de foto te zien? Mocht je hier nog iets voor zoeken dan zou ik belgse verkoopsites in de gaten houden, in belgenland zijn deze meer verkocht. Ook nog een tip voor de kappenset mocht je deze willen gaan opknappen : zoek op YouTube een howto van "retrobright" op! Hiermee kan je uv-schade ongedaan maken D.m.v. een peroxide oplossing. Ga dit in de zomer ook proberen. Hoe dan ook succes ermee!
Plaats reactie