brommer valt uit tijdens het rijden..

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
sarah
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: za 02 feb 2019, 22:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda sm 2009

brommer valt uit tijdens het rijden..

Ongelezen bericht door sarah »

ik was aan het rijden in de 6e versnelling en brrrrrrr hij valt uit en ik kan ook geen gas meer geven.. ik probeer hem later weer aan te kicken met choke want zonder lukte niet eens en rij weg en het gebeurt weer.. wat kan dit zijn is het een vastloper? want alles zit vol maar op het dashboard stond wel dat olie en benzine bijgevuld moesten worden maar alles zat al vol.
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: brommer valt uit tijdens het rijden..

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Het makkelijk uit te sluiten dat het geen vastloper was, gezien het feit dat je er daarna weer mee weg kon rijden. Althans, kon je hem direct weer aankicken of moest je eerst even wachten en schoot hij toen los? Het is wel realistischer dat je een warmloper hebt gehad. Om hier zeker van te zijn kan je het beste je cilinder openmaken en de wand + zuiger inspecteren op krassen. Mocht je dat willen doen:
Om het even kort uit te leggen hoe je dit doet: Je haalt je kappen even van je brom, ook je tank. Dan laat je op het laagste punt (bij de waterpomp) alle koelvloeistof eruit lopen. Vervolgens kan je je cilinderbouten losmaken, doe dit voorzichtig, wanneer ze vast zitten even goed kruipolie er tussen doen, want als je ze verkloot heb je n probleem. Dan kan je rustig je kop van de tapeindes halen en daarna ook je cilinder. Inspecteer dezen op krassen en stuur eventueel een foto hier. Wanneer het er goed uitziet kan je alles weer in elkaar zetten (als je slim bent doe je er direct nieuwe pakkingen tussen) cil erop, kop erop, dan draai de je boutjes kruislings vast met een momentsleutel tot 13,5-15 Nm. Alle leidingen weer vullen met kvs en je kunt weer gaan. Let er bij het vullen van de kvs wel op dat je dezelfde kleur erin doet, beide kleuren reageren met een chemische reactie op elkaar en dat wil je niet.

Overigens geen last gehad van enige elektra die uitviel? Niet dat je gewoon even geen vonk had of iets? Zou een beetje vervelend zijn als je zoveel werk verzet maar je alleen een zwakke bougiekabel hebt.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
sarah
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: za 02 feb 2019, 22:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda sm 2009

Re: brommer valt uit tijdens het rijden..

Ongelezen bericht door sarah »

ik heb wel gister mn bougie vervangen omdat ie sleht starten kan het daar aan liggen?
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: brommer valt uit tijdens het rijden..

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Nee in principe, als je niets anders hebt gedaan dan je bougie vervangen. Tenzij je echt een verkeerde erin gedaan hebt, maar ik neem aan dat je gewoon dezelfde erin gedaan hebt. Zo lang je verder nix qua bekabeling of iets hebt gesloopt kan het dat niet zijn.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Plaats reactie