Onsteking? (tp 80cc)

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Melody.jaz
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 15 okt 2020, 19:47
Vervoersmiddel: Derbi GPR 50

Onsteking? (tp 80cc)

Ongelezen bericht door Melody.jaz »

Hii,
Ben momenteel bezig met de puntjes op de i zetten van mijn Derbi GPR uit 2011.
Nu ben ik opzoek naar een nieuwe onsteking en wil dit natuurlijk gelijk goed hebben.
Ik heb al wel wat ervaring met het afstellen etc. Maar heb mij nog niet echt bezig gehouden met wat er op de markt is, kan hier naar mijn verbazing ook weinig over vinden.

Hoopte dat iemand mij kon vertellen waar ik naar moet ik kijken, misschien al een paar tips of ervaringen.
Momenteel zit er een top performance 80cc op. Geen idee of dit iets uitmaakt voor de onsteking (lijkt mij wel) maar zoals ik al vertelde heb ik mij meer bezig gehouden met de praktijk dan de theorie over dit onderwerp.

Zie graag wat reacties
Alvast bedankt
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Onsteking? (tp 80cc)

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

hey melody,
er zijn verschillende ontstekingen op de markt, de beste vraag is wat is je plan voor de brommer? is het een leuk zondags vervoer en mooi jagen, of is het iets waarom je ook naar werk, opleiding, school vrienden etc gaat? er zijn verschillende soorten. je hebt ze met en zonder lichtspoel voor lichtopbrengst. dit maakt opzich niks uit want je kan je lampen etc ook direct op de accu laten gaan, maar je hebt ook plug & play ontstekingen waar je niks voor aan hoeft te passen die je zo aansluit op je kabelboom. de meest bekende zijn misschien wel HPI, selettra (malossi&italkit) en MVT. je heb ze ook nog van stage 6, polini en bidalot en ik ben er vast nog wel een aantal vergeten zelf ben gek op de MVT premium die ik van Garfield van het forum heb overgenomen, deze beschikt over een lichtspoel en CDI met toeren begrenzer. als je laat weten wat je doel is en wat je zoekt na deze info kan ik je beter helpen dan met deze algemene info.
MVG
Plaats reactie