Cdi begrenzen

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Noob
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi senda race xtreme 2004

Cdi begrenzen

Ongelezen bericht door Noob »

Yooo wil graag een begrenzer plaatsen op me cdi van euro begrenzer of een ander soort maar weet niet goed hoe het moet ik moet het gwn makkelijk aan en af kunnen zetten ik heb een derbi senda race xtreme 2003 heb tandwiel 13 53 heb standaart carbu standaard uitlaat en 70 cc cilinder heeft iemand raad ????
Jouke R.
Derbi fan
Berichten: 54
Lid geworden op: do 01 okt 2020, 12:41
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Pro 2015
Tomos quadro 65cc
Kawasaki KSF 250
Puch Maxi
Ex: Suzuki RM 125
Ex: Spartamet 1991
Ex: Suzuki TSX 70cc
Ex: Kawasaki KX80
Ex: Honda MTX 80cc
Ex: Suzuki LT 160
Ex: Loncin 110cc
Ex: Eton Viper 90cc
Ex: Minibike

Re: Cdi begrenzen

Ongelezen bericht door Jouke R. »

Euro begrenzer werkt prima op een 50cc, op een 70cc zal het wat minder goed werken aangezien je brommer meer kracht heeft. Het is het proberen waard want zo'n euro begrenzer kost maar 25 euro. Werkt met een aux stekkertje, er in is hard rijden, er uit is begrensd rijden. Hoe je hem moet aansluiten staat in de handleiding als je hem koopt.
Noob
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi senda race xtreme 2004

Re: Cdi begrenzen

Ongelezen bericht door Noob »

Danku voor u antwoord:thumbup:
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Cdi begrenzen

Ongelezen bericht door 42 »

Hou er rekening mee dat als de begrenzer aan staat je cdi langzaam om zeep geholpen wordt, alleen gebruiken bij een rollerbank dus.
En de plisie weet van begrenzers, je zal als je zo'n eurobegrenzer neemt een heel goed verstopplekje moeten hebben voor het aux stekkertje zodat ze em niet vinden..en kun je er dus ook niet makkelijk bij zelf als je aangehouden wordt.

Je hebt er ook met afstandbiedening, stuk duurder maar ik denk handiger.
Hij staat dan altijd aan zodra je start en je zet em uit met de ab voordat je gaat rijden.
Als je wordt aangehouden en op de bank moet zet je je motor even uit of zorg je dat je motor afslaat zodat je opnieuw moet starten en dan is ie gelijk begrensd en zijn er geen opvallende dingen te zien aan de buitenkant van je brommer.

Ook zijn er met morsecode, dan moet je met je remhendel een code doen, twee x lang en vier x kort inknijpen bijv en dan is ie uit..vet omslachtig als je dat elke keer moet doen als je je brommer start.
Noob
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi senda race xtreme 2004

Re: Cdi begrenzen

Ongelezen bericht door Noob »

Ja ben zowizo van plan om hem alleen op de rollerbank te begrenzen en ja misch eerst testen met aux plug of dat ik het ergens kan weg werken in de plastics of in het frame wat is volgens jullie de beste verstop plek ????
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Cdi begrenzen

Ongelezen bericht door 42 »

Het lastige is dat je er makkelijk bij moet kunnen, als je ergens onder in je kuip of frame moet zijn ervoor dan zien ze gegarandeerd dat je iets doet, ze zijn niet gek en als je meegenomen wordt door motoragent houdt ie je heus in de gaten.
En als je er heel makkelijk bij moet kunnen dan moet t ergens in je dashbord of bij je stuur zitten..zou niet weten hoe je daar iets verstopt dat ze het niet zien.
Misschien onder een teller ofzo maar ziet hij je daar iets doen bij je alsnog de lul.
Noob
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi senda race xtreme 2004

Re: Cdi begrenzen

Ongelezen bericht door Noob »

opzich als je de aux eruit trekt zien ze toch niks meer zitten ????
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Cdi begrenzen

Ongelezen bericht door 42 »

Het gaatje waar het pennetje in moet.
Je kan geluk hebben dat ze er overheen kijken maar tref je een strebertje dan vinden ze het lijkt me.
Vaak laten ze agenten in opleiding zulke controles doen en die jonge gasten zijn bloedfanatiek.
Maar ik kan het mis hebben, zelf geen ervaring met begrenzers en controles..gelukkig :happy:
Jouke R.
Derbi fan
Berichten: 54
Lid geworden op: do 01 okt 2020, 12:41
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Pro 2015
Tomos quadro 65cc
Kawasaki KSF 250
Puch Maxi
Ex: Suzuki RM 125
Ex: Spartamet 1991
Ex: Suzuki TSX 70cc
Ex: Kawasaki KX80
Ex: Honda MTX 80cc
Ex: Suzuki LT 160
Ex: Loncin 110cc
Ex: Eton Viper 90cc
Ex: Minibike

Re: Cdi begrenzen

Ongelezen bericht door Jouke R. »

Noob schreef:Ja ben zowizo van plan om hem alleen op de rollerbank te begrenzen en ja misch eerst testen met aux plug of dat ik het ergens kan weg werken in de plastics of in het frame wat is volgens jullie de beste verstop plek ????
Als je een digitaal Derbi dashboard hebt kan je hem mooi daaronder tie-wrappen, anders ergens onder je kappen kijken voor een mooi plekje.
Noob
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi senda race xtreme 2004

Re: Cdi begrenzen

Ongelezen bericht door Noob »

Ah ja ik heb een analoge dashboard dus mischien daar onder ergens verstoppen en dan lijkt het of het een draad is die naar het dashboard gaat
Noob
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi senda race xtreme 2004

Re: Cdi begrenzen

Ongelezen bericht door Noob »

En nog een vraag ik heb tandwiel verhouding 13/53 geinstaleerd rijdt nu veel beter maar soms in vierde krijgt hij prcs te weinig benzine ik heb standaard carbu
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Cdi begrenzen

Ongelezen bericht door 42 »

Iets grotere sproeier proberen, welke zit er nu in en ik neem aan dat het begrenzerplaatje uit de carb is ?
Noob
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi senda race xtreme 2004

Re: Cdi begrenzen

Ongelezen bericht door Noob »

dat weet ik niet ik ga staks hem is kuisen
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Cdi begrenzen

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

zelf heb ik een aftermarkter cluster voor mijn richting, licht toeter etc etc, maar er zit achterop een extra schuif, zoiets zou je ook kunnen gebruiken voor de begrenzer als aan/uit.
Plaats reactie