Reviseren Derbi Senda drd racing

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Derbi_Senda_2013
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:24
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 85 anniversary met blok uit 2013
Locatie: Spijkenisse

Reviseren Derbi Senda drd racing

Ongelezen bericht door Derbi_Senda_2013 »

Best medeleden,

ik heb een Derbi Senda SM 50 2T 2ª ED DRD Racing E2 05-08 waarvan ik zelf het blok wil gaan reviseren. Het blok is uit 2013 en heeft 35000km gelopen. Mijn brommer is ont grenst door het verwijderen van de prop uit de uitlaat en verder heb ik een andere tandwiel verhouding zodat hij sneller optrekt.

ik heb wat vragen over de revisie van het blok. ik wil hem 50cc ont grenst laten en of je beter een luchttol of momentsleutel kan gebruiken.
Voor het blok zou ik graag willen weten wat jullie als revisie kit zouden kiezen.

Ik wou eerst voor een revisie set gaan van naraku maar las al snel op het forum dat dit niet van goede kwaliteit is.
https://www.ezrider.nl/product/complete ... standaard/

Verder had ik ook nog een revisieset gezien van Polini maar die vind ik wel prijzig maar eet wel zeker dat het goede kwaliteit is https://www.ezrider.nl/product/complete ... c-premium/

En anders zou ik zelf moeten samenstellen maar zou in godsnaam niet weten hoe ik moet beginnen. Had wel gelezen dat doppler en airsal van redelijke kwaliteit zijn.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Reviseren Derbi Senda drd racing

Ongelezen bericht door 42 »

Momentsleutel, zeker voor de kleinere bouten en moeren en sowieso met cilinder.
Voor de grote pak ik de slagmoer.
Alle boutjes die in het blok gaan op moment, anders heb je al snel kans dat je het aluminium vh blok kapot draait.

Naraku zou ik idd niet nemen.
Pollini is goed spul maar ik zou zelf een setje samenstellen als ik jou was ook al is de prijs vrij normaal.
Meestal ben je voor een hele nieuwe pakking/lager/keerringset rond de 80 eu kwijt, een goed krukas doet al snel rond de 150 en een beetje cilinder ook.
Ik vind zelf de krukas er maar matig uitzien maar ik ken hem niet dus kan er weinig zinnigs over zeggen verder.

Er zijn wel goedkopere sets die ook goed zijn https://www.josdijkman.nl/complete-revi ... ectie.html maar ook hier weer een vrij standaard krukas, wil je ooit een snelle 70 of 80cc dan is een betere krukas wel aan te raden.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Reviseren Derbi Senda drd racing

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Voor het goed reviseren van een motorblok heb je wel wat speciaal gereedschap nodig.
Een momentsleutel is aangeraden, luchtsleutel hoeft niet.

Zelf samen stellen is vaak het beste, heb je keuzes en weet je wat je krijgt. De betere webshops of winkels kunnen je hiermee prima helpen als je ze een vraag stelt.

Doppler is vrij goed evenals Stage6, Airsal, Malossi of Polini.
De laatste 2 zijn wat duurder, maar ook 1 van de beste kwaliteit producten die je kunt krijgen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Reviseren Derbi Senda drd racing

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Het is ook de vraag wat je wilt, wil je ook direct wat meer trekkracht, misschien iets meer top oid. Daarnaast dingen die een must zijn:
Koppelingsblokkeersleutel of oude koppelingsplaatjes die je aan elkaar bout
Momentsleutel
Vliegwiel trekker
Dat zijn de dingen die in je echt aanraad. Ook kan je krukas tandwiel wel eens echt vastzitten, dus een poulitrekker raad ik ook aan.

Verder zou ik een doppler racing krukas, voor €130 een enorm mooie krukas. Die echt een upgrade is, ook als je hem ooit verkoopt een +.
Derbi_Senda_2013
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:24
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 85 anniversary met blok uit 2013
Locatie: Spijkenisse

Re: Reviseren Derbi Senda drd racing

Ongelezen bericht door Derbi_Senda_2013 »

Brommert_01 schreef:Het is ook de vraag wat je wilt, wil je ook direct wat meer trekkracht, misschien iets meer top oid. Daarnaast dingen die een must zijn:
Koppelingsblokkeersleutel of oude koppelingsplaatjes die je aan elkaar bout
Momentsleutel
Vliegwiel trekker
Dat zijn de dingen die in je echt aanraad. Ook kan je krukas tandwiel wel eens echt vastzitten, dus een poulitrekker raad ik ook aan.

Verder zou ik een doppler racing krukas, voor €130 een enorm mooie krukas. Die echt een upgrade is, ook als je hem ooit verkoopt een +.
Van dat andere gereedschap was ik op de hoogte het ging mij er verder alleen om of ik beter een momentsleutel of luchttol aan kon schaffen.

Verder over de krukas die jij benoemt zou je de doppler racing krukas verkiezen boven de polini krukas die ik benoem.
Link polini krukas
https://www.easyparts.nl/Krukas-POLINI- ... -p33532556
link doppler krukas
https://www.josdijkman.nl/krukas-dopple ... bi-nt.html
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Reviseren Derbi Senda drd racing

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

jij benoemde een polini revisisie set, maar los de polini krukas kan ook, ik dacht dat die een paar tientjes duurder was en je wat uitspaarde, maar het is letterlijk een paar euro verschil. je kan dan beter kijken naar de rest van je set-up. stel je gaat voor een doppler vortex bijvoorbeel, of een polini cilinder is het wel gaaf als het met iets overeenkomt als het kan.
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Reviseren Derbi Senda drd racing

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Ik zou persoonlijk niet kiezen voor een Doppler krukas, heb er vrij vaak slechte verhalen over gehoord. Voor een oud type blok zou ik voor rito gaan, nt is polini een mooie krukas voor.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Reviseren Derbi Senda drd racing

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

mhh,persoonlijk nog nooit iets slechts over gehoor, maar ot is Rito idd een goede optie!
Plaats reactie