Chat topic #2

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Je bent net zo'n neuroot als ik..dacht dat ik raar was dat ik me aan zulke geluiden erger maar ben niet de enige :thumbup: :lol:

Krakende trappen, deuren die dichtgesmeten worden, kakelende thuishulpen van dove buurvrouwen en wc geluiden van mensen met prikkelbare darm syndroom.. :lol:
Het valt nu een stuk mee gelukkig, beperkt zich tot bovenstaande maar had tot een half jaar geleden een stel Oost Europeanen die alle vooroordelen over die groep met grote overgave bevestigden.
Elke dag pleuris herrie, geruzie, schreeuwen tegen de kinders, harde muziek, tussen februari en november twee keer per dag de tuin vol rook omdat er op zn Pools ge-bbqt moet worden, elke weekend feest van vrijdagmiddag tot maandagmorgen met een kleine pauze als ze sliepen tussen 06.00 en 12.00.
Had bijna vlag gekocht om uit te hangen toen ze weg moesten.
Wel goed dat ik niet zo'n wapenverzameling heb als jij, er zijn momenten geweest dat ik er 1 had gebruikt denk ik.

Durf te wedden dat de grootste leugenaar van Nederland er weer gewoon mee weg gaat komen.
Leugen na leugen na leugen en ze komen er gewoon mee weg..totaal krankzinnig.
Als burger moet je gewoon kapot blijkbaar, hoe je dit anders in kunt vullen geen idee.
Dit zijn geen fouten of missers van het systeem, dit is mensen doelbewust kapot maken..iets wat je ook ziet met de jacht op de gekregen boodschappentas voor uitkeringstrekkers en het coronabeleid.
En in feite gebeurd dit al decennia en het zal nooit veranderen, niet in deze schijndemocratie iig.
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door kiris »

't is een soort reserve suriname geworden. :sick:

hoop dat er nieuwe verkiezingen komen, dan zullen vvd, cda en d66 het effect van alle leugens en achterbaksheid zien.
tenzij ze met de stemfraude doorgaan zoals ze vorige keer ook hebben gedaan. alle stemmen van rotterdam in een busje naar ahoy, en niemand die kan controleren wat er onderweg mee is gebeurd.
in de vs is in iedergeval al gebleken dat er in 1 staat een chipset met sim-kaart in de stemcomputers zat waarmee van buiten af verbinding met de stemcomputer gemaakt kon worden om data toe te voegen en te verwijderen.
ik durf te wedden dat er de 2 laatste verkiezingen in nederland ook massale fraude is gepleegd.
met de peilingen zitten ze er steeds naast maar de exit pol die klopte 100%, dat kan gewoon niet.
en als je dan kijkt op sites als geenstijl en dumpert, waar vooral bij dumpert de reaguurders voor 90% bestaan uit ingehuurde d66 en vvd studenten...diep triest als je dat als partij nodig hebt, stiekem het beeld beinvloeden omdat je panisch bent dat je de macht kwijt raakt.
ik ken dat uit de ddr, en de leugens uit zuid afrika toen die terrorist klaargestoomd werd om president te worden.
in het communistische oostblok zag je het net zo, roemenie met die dictator...overal de indruk wekken dat het volk achter hem stond maar in realiteit was het de overheid tegen de bevolking en was alles 100% nep.

vandaag hele dag met schuurpapier in de weer geweest, heb geen klauwen meer over en een neus vol ijzerslijpsel...blegh.
morgen hout bleken met oxaalzuur, dat is ook een feest...vies rotspul is dat en dan neutraliseren met bakpoeder dat word helemaal een drek...maar ja je moet wat he als hobby.
net nog ff tussendoor jensen gekeken, die vent kunnen ze echt niet tegen in de media, maar hij heeft wel gelijk die dikke koekert. :lol:
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Hout bleken ?
Als in why ?
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door kiris »

hout bleken om alle verkleuringen door olie, vet, water, roest en dergelijke er uit te krijgen, je krijgt dan mooi blank hout wat je daarna met pigmenten gemengd met olie, of met inkt weer kunt kleuren.

de kolf van oude geweren is vaak heel erg donker omdat mensen er 100/150 jaar lang olie op hebben gesmeerd waardoor het in de verste verte niet meer lijkt op hoe het origineel was.

meestal heeft zo'n oud geweer dus een donkerbruin/zwarte kolf, en dan is alles van metaal ook nog een helemaal donkerbruin.
dat noemen ze dan "patina" alsof het iets heel bijzonders is terwijl het niks anders dan achterstallig of verkeerd onderhoud is. een vettige bonk roest dus.
het gekke is dat ze dit eigenlijk alleen met wapens hebben, antiek zilver word wel gewoon netjes gepoetst, terwijl de zwarte oxide laag ook onder de noemer "patina" valt.
rare mensen...

ik moet alleen de kolf plaat nog polijsten en dan is meneer musket in waarde gestegen van 400 euro naar boven de 1500 euro. (maar ik ga em niet verkopen, blijft mooi aan de muur hangen bij de rest)

zo zien ze er vaak uit, dit is nog een redelijk nette..
Afbeelding

en zo hoort het er eigenlijk uit te zien...
Afbeelding
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Patina is goud waard ja, lol.
Kijk nog wel eens naar Pawn Stars en als iemand de patina heeft weggepoetst krijg je er gelijk minder voor.
Rare mensen idd, patina op een auto is dan weer niet gewenst.

Liedje voor Willem zn dag doen ?
Altijd leuk https://www.youtube.com/watch?v=a3VgsZUn1bs
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
Opel Vivaro
Tomos
VW Golf MK 4 sold)
VW Golf MK2 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Afbeelding
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

LoL.

KutOranjes..hebben de ( Zeeuwse ) redder des Vaderlands gewoon uit de weg geruimd indertijd.
Boefjes.
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
Opel Vivaro
Tomos
VW Golf MK 4 sold)
VW Golf MK2 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Mijn algemene kennis rijkt niet zo ver. Heb even geen idee waar je t over hebt.
Wat ik dan weer wél weet, is dat ik de Duvels in m’n koelkast hoor rammelen.

Edit:

Mij dunkt. Weer 30 minuten van mijn waardevolle tijd gespendeerd om leden van het DF van de wal in de sloot te helpen :lol:
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Bie jie noe un Zeeuw of wa ?

Michiel de Ruyter is indertijd op een mission impossible gestuurd met als doel niet meer terug te keren.
Door of iig met medeweten van dat Oranje gekkehuis.

Duvels zijn goed :woot:
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
Opel Vivaro
Tomos
VW Golf MK 4 sold)
VW Golf MK2 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Oké, hieruit blijkt toch wel dat mijn algemene kennis en ontwikkeling tragisch achter is gebleven. Afijn, we leven in 2021 (jeeeeeuujjjjj) en alles wat vóór mijn tijd is heeft niet echt mijn interesse. Met uitzondering van BMW, Chevrolet en Amerikaanse Ford’s
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door kiris »

leuk weetje: toenmalig koningin juliana zei ooit tegen mijn oma: "wat heeft uw dochter een prachtige krullen, die van mij hebben van dat boeren honden haar" :lol: :clap: :lol: :thumbup:
ik heb echt helemaal niks met het koningshuis, voor mij zijn en blijven het duitsers.
loop de hele stamboom maar na, d'r is er nauwelijks eentje bij die een nederlandse vader en moeder heeft.
nassau heeft nooit in nederland gelegen, oranje ook niet.
gewoon ingehuurde buitenlanders die hier de boel onder de duim mochten houden voor de koning van spanje.
daarom weiger ik ook het "volkslied" te luisteren of te zingen, het slaat namelijk compleet nergens op.
het volkslied zou over nederland en nederlanders moeten gaan, en hoort geen lofzang van een buitenlander over zichzelf te zijn.
en dan hebben we het nog niet eens gehad over al hun (criminele) streken en wegloperij.
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Matthijs H schreef:Oké, hieruit blijkt toch wel dat mijn algemene kennis en ontwikkeling tragisch achter is gebleven. Afijn, we leven in 2021 (jeeeeeuujjjjj) en alles wat vóór mijn tijd is heeft niet echt mijn interesse. Met uitzondering van BMW, Chevrolet en Amerikaanse Ford’s
Als ik heel eerlijk ben weet ik dit ook alleen maar door de film... :lol:
En het is een beetje een complot theorie, maar wel een geloofwaardige.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ergens is het niet zo gek. Vermogende trouwden met vermogenden. Iets wat hedendaags nog steeds in rijke contrijen gebeurt. Nederland en Duitsland zijn sinds het Germaanse rijk nauw verwant, talen lijken ook op elkaar. En als je met je eigen familie trouwt wordt je er op aangekeken, behalve in urk, dus dan kan je net zo goed een naburig koningshuis kiezen. Verder niet zo naar dat wij een koningshuis hebben. Een land moet nationalistisch beeld hebben als afschildering. Daarnaast is het strategisch, landen kijken op naar een land met een "echte koning" en weigeren soms nog steeds te praten met "mindere" ministers. Een koning is dus een simpele weg om goed contact te maken en onderhouden met landen in Azië en de grote zandbak, zie het als een status symbool!
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Frankrijk doet het niet onaardig als republiek..
En Fransen zijn giga nationalistisch..dat vind je hier in Nederland niet.
Ook toen Nederland nog een republiek was deden we goede zaken.
Ik vind een koningshuis op zich niet eens zo erg, wel dat het zo gigantisch veel kost, als je dat afzet tegen de discutabele baten die je benoemt dan is het bedrag onder de streep vet rood, heel erg vet rood.
Amehoela die 4000 per dag krijgt..voor wat ?
Laat staan papa en mama.
Terwijl kwart Nederland kapot en failliet gaat.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... ousPage=lr

"Leuke brommer
Start en rijd, gaat echter maar 10 20 km per uur, moet een andere sproeier in."

:wtf: :lolno:
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Jaz dat is dus echt duurkoop hé. 1250 oof. Eerder 800 ja. Helemaal met die problemen...
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Er zal nu sproeier 6 in zitten dan...vorige eigenaar durfde waarschijnlijk niet harder dan 20 km/h :lol:
No way dat het alleen een kwestie van andere sproeier is.
Wat een oplichters.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ja, maar als je dit koopt ook. Woensdag kreeg ik voor de 3e keer dezelfde brommer aangeboden op MP. maar dat hok hoef ik niet voor meer dan 600. Vastgelopen 80, afgebroken standaard , kapotte krukas en optisch dan nog.
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door kiris »

een brommer uit 2005, 16 jaar oud dus, en loopt maar 10 of 20 en dan 1250 vragen?
dan heb je echt een aangeboren afwijking dat kan niet anders.

als er alleen een sproeiertje gewisseld moet worden dan hadden ze dat al lang zelf gedaan en er nòg meer voor gevraagd.

ik gok er op dat je krukas, cilinder, lagers, de hele handel moet vervangen, en dat is dan alleen nog maar het motorische verhaal.

dat ze er 1250 voor gegeven hebben bij inruil zal ook bullshit zijn, maak er maar 500 van als het niet minder is.

belachelijk dat ze in nederland in 2021 nog steeds overal mensen mogen oplichten zonder gevolgen.
in het buitenland moet je bijna altijd garantie geven volgens eu-recht en draai je voor alle kosten op als je gebreken verzwijgt.

zulke figuren horen...ja ach laat ik maar niks zeggen anders staat er zo weer politie op de stoep :twisted:
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ja, maar je hebt ook losse onderdelen waarde. Frame uit 2005 is net wat gewilder, blokjr heeft volgens de teller nog geen 20k, dan zou die evt nog wel kunnen. Maar denk dat het of ontsteking is, of valse lucht. Maar dat zal je wel horen als hij loopt. Heb ergere hokken aangeboden gekregen. :lol:
Plaats reactie