koppel setup AM6

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
moyits
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 30 apr 2021, 08:40
Vervoersmiddel: Yamaha TZR 50, Bullit Hero 50

koppel setup AM6

Ongelezen bericht door moyits »

Dag mensen

Ik heb recent een brommer gekocht met een redelijk nieuw am6 blok. Ik zou deze voor dagelijks gebruik een 70cc willen onder zetten om deze wat meer koppel te geven zonder een zeer hoge top te hebben. De top liefst houden rond 70. Ik heb al zitten opzoeken en al kunnen besluiten dat ik best een gietijzere cilinder neem. Nu is de vraag vooral welke?

Ik zat te denken aan een setup zoals dit:
gietijzer 70cc (suggesties?)
19mm carb
Leovince X-Fight uitlaat
ori luchtfilter (wel of niet ontgrenst?)
Mijn huidige twv is 11-60 met een top van 55.8 km/h op de gps.

Is er nog iets wat ik nodig zou hebben of zou kunnen aanpassen? Alvast bedankt
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: koppel setup AM6

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Hou moyits. Dit is zonde om te doen. Daarnaast ben ik bang dat zonder te knijpen in lucht, brandstof en uitlaat het niet onder de 70 zal komen
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: koppel setup AM6

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

En mocht je het knijpen ben ik bang dat je de hele eigenschappen van de cilinder wegneemt en het mogelijk niet lekker gaat lopen.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: koppel setup AM6

Ongelezen bericht door 42 »

Rond de 70 gps moet kunnen, teller zal net wat meer zijn.
Ik doe rond 75-80 ( teller ) met MVT75cc, 17,5 carb en ori uitlaat en heb echt wel meer koppel dan met de 50cc.
Met de X fight zul je wel al snel harder gaan.
Maar ori pijp en begrensde carb zou 70-75 moeten kunnen denk ik.
moyits
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 30 apr 2021, 08:40
Vervoersmiddel: Yamaha TZR 50, Bullit Hero 50

Re: koppel setup AM6

Ongelezen bericht door moyits »

Ok dus, voor zover ik op dit moment begrijp, zou 70 op gps kunnen lukken maar niet bepaald gezond voor de cilinder. Die 70 was een soort richtlijn, ik wou zeggen dat ik een lage top wil met veel trekkracht. Wat zijn hier dan goede cilinders voor? En is die setup die ik aanhaal ok of kan ik dingen veranderen?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: koppel setup AM6

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ooh, ik dacht dat 70 ene max was (A)
Dan zou ik gaan zoals 42 zegt voor een mvt iron ja, andere gierijzereren Van goede kwaliteit die bekend is is top performance. Anders heb je ook nog naar mijn idee mindere merken als dmp 70 en mezoly 70 van gietijzer. Maar dat van slecht lopen begrensd is net als met een orginele cilinder die begrensd is op 45, het wil gewoon niet lekker doortrekken door restricties. Maar het kan opzich ook niet heel veel kwaad.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: koppel setup AM6

Ongelezen bericht door 42 »

Stage 6 heeft ook nog een aardige 70 denk ik..maar ken em zelf niet https://www.k-parts.nl/cilinder-70-cc-s ... uiOjQJQlcQ

Zal misschien net een kwaliteitsgraad hoger zitten maar welke er meer koppel heeft durf ik niet te zeggen..denk de MVT.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: koppel setup AM6

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ja, maar oprecht. Stage 6 zijn mijn ervaringen minder. Het is net of de nicasil wand dunner is of sneller kapot gaat bij een vastloper. Gister ook iemand langs gehad die ik per ongeluk mijn mhr 80 en brk had aangeprezen. Die had ook een 77, maar echt vol krassen na een vastloper door de wand. Volgens zijn locale brommer boer was het ook niet mogelijk te honen omdat het te dun was. Maarja, voor die €180 is een nieuw cilinderkitje net als bij airsal ook geen ramp.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: koppel setup AM6

Ongelezen bericht door 42 »

Oke dan, duidelijk.
Dacht dat Stage 6 wel redelijk kwaliteit leverde maar dat valt wat tegen dan misschien.
Hoewel dit een gietijzeren is dus geen nicasil, wel lijkt t wandje net iets dunner dan van de mvt, maar vind em er wel beter afgewerkt uitzien..op foto iig.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: koppel setup AM6

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Voor een dergelijke prijs zou ik mij me nergens zorgen over maken. Daarnaast, de cilinder wordt geboord en gehoond, dan is het goed. Dus zolang je geen freetech gaat doen of top prestaties wilt behalen is is dat ook geen probleem met afwerking van poorten en gietresten.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: koppel setup AM6

Ongelezen bericht door 42 »

Yup, agree.
Veiveismart
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 03 mei 2021, 08:05

Re: koppel setup AM6

Ongelezen bericht door Veiveismart »

Kan een grotere gietijzeren cilinder overwegen
Plaats reactie