Gear sensor

Alle how-to die te maken hebben met Derbi.
Joep1226
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 23 jul 2020, 13:25
Vervoersmiddel: Derbi senda r xtreme

Gear sensor

Ongelezen bericht door Joep1226 »

Goedenmiddag,

zal me eerst even voorstellen....
MIjn naam is jeroen en ik ben in het bezit van een senda sr uit 2011.

Ik vind het altijd wel leuk om een beetje te klooien en nu wil ik graag een gearsensor aansluiten.
Ik heb een rx2n replica, en daar zit een gear indicator op.
Het vervelende is dat er 6 draden uitkomen , voor elke versnelling dus 1, maar daar is natuurlijk geen aansluiting voor op het blok. IK heb wel fotos voorbij zien komen van een after market blok waar er dus wel een aansluiting was.
MIjn vraag is dan dus ook, of er een mogenlijkheid is om mijn blok aan te passen zodat ik de indicator wel kan aansluiten?

Greetz
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Gear sensor

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Hey,
Simpelweg, nee. Het gpr blok heeft eventueel op de schakelwals enkel een pintje dat uitsteekt en een sensor indrukt in de neutraal. Verder is er geen mogelijkheid toe. Enkel als je een mechanisme bouwt dat het op en af schakelen bijhoudt en dan optelt of aftelt(hier zit je wederom met de neutraal als je die niet meeneemt of als je een keer verder dan 6 probeert te schakelen omdat je denkt in de 5 te zitten. Of iets bedenkt waardoor een mechanisme de stand van de neutraal op de schakels ter bijhoudt om de versnelling te bepalen.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Gear sensor

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Mar even naast het gewoon proberen te maken, wat zou de functionaliteit wezen? Je hebt maar 6 versnellingen, trek je niet hard genoeg op tik je eentje naar beneden (of omhoog met gpr)
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Gear sensor

Ongelezen bericht door 42 »

Voor ouwe mensen zoals ik met een slecht geheugen en die sportief willen rijden in de bochten wel handig.
Zit soms nog wel eens een versnelling te hoog als ik in de bocht gas ga geven en ik bijv in zn 3 zit ipv 2.
En andersom ook meegemaakt, versnelling te ver terug, doet achterwiel toch moeilijk.
Ben vaak met terug uit zn zes bij de derde alweer vergeten hoe vaak ik terug heb geschakeld, rem ook vaak op allerlaatste moment en al dat multitasken dan valt ook niet mee.. :lol:
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Gear sensor

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ja, oke. Als je het zo beredeneert. Ik schakel als ik rem (medium hard) altijd alvast terug.
Plaats reactie