Valse lucht

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Bimmer30
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 04 jun 2021, 20:14
Vervoersmiddel: Derbi senda

Valse lucht

Ongelezen bericht door Bimmer30 »

Jullie zijn dit waarschijnlijk vaak tegen gekomen op het forum maar mijn blok trekt ergens valse lucht. Heb nieuwe keerringen, nieuwe pakkingen en hij blijft het maar hoog zijn toeren in schieten wanneer ik hem start. Ik kom er gewoon niet meer uit dus misschien hebben jullie nog een gouden tip.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Valse lucht

Ongelezen bericht door 42 »

Zal wel maar voor alle zekerheid : de toeren gaan niet terug als je de luchtstelschroef indraaid ?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Valse lucht

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ook het rubbertje tussen je carburateur & spruitstuk gedaan? En een pakking voor je membraan en eentje na je membraan? En dat rubber goed hard op het spruitstuk geduwd en de carburateur zit er ook echt diep in?
Bimmer30
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 04 jun 2021, 20:14
Vervoersmiddel: Derbi senda

Re: Valse lucht

Ongelezen bericht door Bimmer30 »

42 schreef:Zal wel maar voor alle zekerheid : de toeren gaan niet terug als je de luchtstelschroef indraaid ?
Nee hij reageert er helemaal niet op zelfs.
Bimmer30
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 04 jun 2021, 20:14
Vervoersmiddel: Derbi senda

Re: Valse lucht

Ongelezen bericht door Bimmer30 »

Brommert_01 schreef:Ook het rubbertje tussen je carburateur & spruitstuk gedaan? En een pakking voor je membraan en eentje na je membraan? En dat rubber goed hard op het spruitstuk geduwd en de carburateur zit er ook echt diep in?
Ja heb een heel nieuw top performance spruitstuk erop gezet. Bij het membraan zitten beide pakkingen en me carb komt niet verder in het spruitstuk.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Valse lucht

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Als je hem start, draai je stuur een paar keer tot maximale uitslag. Je gaskabel kan net te kort zijn en vast hangen. En kijk bij je carburateur of je een 90° nichtje erop hebt zitten en die hoesjes bij je carburateur ennje gashendel. De kabel kan versleten/verroest zijn waardoor hij blijft hangen of niet helemaal teruggaat
Bimmer30
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 04 jun 2021, 20:14
Vervoersmiddel: Derbi senda

Re: Valse lucht

Ongelezen bericht door Bimmer30 »

Brommert_01 schreef:Als je hem start, draai je stuur een paar keer tot maximale uitslag. Je gaskabel kan net te kort zijn en vast hangen. En kijk bij je carburateur of je een 90° nichtje erop hebt zitten en die hoesjes bij je carburateur ennje gashendel. De kabel kan versleten/verroest zijn waardoor hij blijft hangen of niet helemaal teruggaat
Ik heb zelfs een nieuwe gaskabel en die blijft nergens hangen of wat dan ook, mijn gasschuif schiet gelijk terug.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Valse lucht

Ongelezen bericht door 42 »

Met nieuwe keerringen bedoel je krukaskeerring neem ik aan ?
Heb je al met deo geprobeerd overal ?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Valse lucht

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Dit is een scenario: filmpje!!. Ik vind het maar vaag. Wat doet hij verder dan? Want met valse lucht moet hij overal kut doen
Bimmer30
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 04 jun 2021, 20:14
Vervoersmiddel: Derbi senda

Re: Valse lucht

Ongelezen bericht door Bimmer30 »

42 schreef:Met nieuwe keerringen bedoel je krukaskeerring neem ik aan ?
Heb je al met deo geprobeerd overal ?
Ja heb vorige week nieuwe krukaskeerring erin gedaan. En ik weet niet hoe ik dat nu met deo moet testen want hij bouwt op in toeren maar best snel en ik wil hem ook niet zo koud zo hoog laten lopen.
Bimmer30
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 04 jun 2021, 20:14
Vervoersmiddel: Derbi senda

Re: Valse lucht

Ongelezen bericht door Bimmer30 »

Brommert_01 schreef:Dit is een scenario: filmpje!!. Ik vind het maar vaag. Wat doet hij verder dan? Want met valse lucht moet hij overal kut doen
ik zou hem in principe aan kunnen drukken en kunnen rijden, maar wanneer ik koppeling in knijp om af te remmen loopt die weer flink omhoog.
Bimmer30
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 04 jun 2021, 20:14
Vervoersmiddel: Derbi senda

Re: Valse lucht

Ongelezen bericht door Bimmer30 »

Mijn setup is trouwens mhr80 met top performance spruitstuk, stage 6 26mm carb en hpi onsteking.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Valse lucht

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

wanneer is het probleem ontstaan? en hoe staat je luchtschroef afgesteld? gebeurde het random of na iets los te hebben gehad?
Bimmer30
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 04 jun 2021, 20:14
Vervoersmiddel: Derbi senda

Re: Valse lucht

Ongelezen bericht door Bimmer30 »

Brommert_01 schreef:wanneer is het probleem ontstaan? en hoe staat je luchtschroef afgesteld? gebeurde het random of na iets los te hebben gehad?
Het was er zo maar ineens, ik kon het probleem niet vinden dus blok maar gewoon uit elkaar getrokken. Lagers netjes vervangen, pakking er tussen en weer op gebouwd en nog steeds zelfde probleem.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Valse lucht

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Blijft je gaskabel niet gewoon ergens hangen? :emo:

Je kunt je hoofdsproeier en stationair sproeier schoon maken en de stationair schroef uitdraaien.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Bimmer30
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 04 jun 2021, 20:14
Vervoersmiddel: Derbi senda

Re: Valse lucht

Ongelezen bericht door Bimmer30 »

derbi-ftw schreef:Blijft je gaskabel niet gewoon ergens hangen? :emo:

Je kunt je hoofdsproeier en stationair sproeier schoon maken en de stationair schroef uitdraaien.
Stationair sproeier uitdraaien?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Valse lucht

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Stationair schroef uitdraaien. Daarmee stel je het aantal toeren stationair
Bimmer30
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 04 jun 2021, 20:14
Vervoersmiddel: Derbi senda

Re: Valse lucht

Ongelezen bericht door Bimmer30 »

Brommert_01 schreef:Stationair schroef uitdraaien. Daarmee stel je het aantal toeren stationair
Ooh zo, hij reageert daar helemaal niet op. Ik heb een nieuwe carb besteld want dat is enige wat ik niet veranderd heb dus misschien lost dat mijn probleem magisch op.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Valse lucht

Ongelezen bericht door 42 »

Fingers crossed.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Valse lucht

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Hopelijk wel een originele (merk) carburateur.
Vaak zie je bij een imitatie carburateur dat deze nog slechter is dan een versleten carburateur.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie