Kata 2.0 schreef: ↑vr 18 mar 2022, 14:22
Idd raar dat er in de nieuwe kabel een knik zit, maar wel goed dat het probleem toch boven water is gekomen.
We wachten wel op de beloofde update na het arriveren/monteren van de nieuwe kabel.
Nou de kabel is gemonteerd, loopt veel vlotter en soepeler dan eerst. Zit gewoon zoals het hoort en ik merk ook wel veel verschil.
Enige nadeel is dat hij net niet helemaal terugveert automatisch, dat moet ik echt handmatig terug duwen. De veer van de oliepomp lijkt wel niet krachtig genoeg...
Tja, als alles echt goed zit en de veertjes zijn nog origineel weet ik niet zo direct raad. Ik denk dat de echte experts hier je misschien wel beter kunnen helpen.
Als een ketting al breekt is hij al heel slecht. Spoed onderweg een schakel vervangen. Is alle andere gevallen een nieuwe +tandwielen.
De maat is 420. Aantal schakels is een kwestie van pas maken. Het mooiste is een X-ring of anders een O-ring.
Voorop een maatje kleiner zal hem inderdaad iets feller maken.
Kata 2.0 schreef: ↑vr 18 mar 2022, 19:04
Tja, als alles echt goed zit en de veertjes zijn nog origineel weet ik niet zo direct raad. Ik denk dat de echte experts hier je misschien wel beter kunnen helpen.
Controleer even of hij ook boven goed in het dekseltje zit, van de gashendel. Aan het dekseltje zit ook een geleider, daar moet de kabeldoorheen. Daar kan je ook een beetje vet op smeren. Verder moet je hebben kijken hoe hij zit bij de carb. Als het pijpje uit de carburateur recht op steekt, en hij daar krom zit, misschien een 90° nichtje halen.
Brommert_01 schreef: ↑zo 20 mar 2022, 13:10
Controleer even of hij ook boven goed in het dekseltje zit, van de gashendel. Aan het dekseltje zit ook een geleider, daar moet de kabeldoorheen. Daar kan je ook een beetje vet op smeren. Verder moet je hebben kijken hoe hij zit bij de carb. Als het pijpje uit de carburateur recht op steekt, en hij daar krom zit, misschien een 90° bochtje halen.
Brommert_01 schreef: ↑zo 20 mar 2022, 13:10
Controleer even of hij ook boven goed in het dekseltje zit, van de gashendel. Aan het dekseltje zit ook een geleider, daar moet de kabeldoorheen. Daar kan je ook een beetje vet op smeren. Verder moet je hebben kijken hoe hij zit bij de carb. Als het pijpje uit de carburateur recht op steekt, en hij daar krom zit, misschien een 90° nichtje halen.
Thanks voor de tip, heb het dekseltje eerst ingevet en toen goed de kabel er in gelegd. Hij glijdt daar (hoor ik) netjes doorheen. Dat 90gr nichtje kan nog wel werken misschien ja, Maar ik heb er nu een van 45gr en daar deed de vorige kabel het ook goed mee..
Het echte probleem geconstateerd mbt de gaskabel, lag toch niet aan de oliepomp maar aan het het kant van de carburateur. Wanneer ik de cover van de carburateur demonteer (verder wel de gas-pin, vering etc. in elkaar laat) doet de gashendel het wel goed.
Zodra ik het weer terugplaats (Pin valt goed) loopt de hendel weer niet goed terug... Er zit een kleine oneffenheid op de gasopener maar lijkt me niet logisch dat het daar aan kan liggen. Iemand die weet hoe ik dit kan verhelpen?
Hoi ik heb een derbi gpr 50
Waar ik al 3 keer de Krukas van hem moeten laten vervangen nu heb ik het probleem dat die heel hoogtoerig moet lopen voor dat die vooruit wil komen echt 12000 toeren elke keer rij ik rond de 60 en dan klapt die in een slip opeens en heb ik weer een nieuwe krukas nodig dus word er nu lichterlijk gek van heeft iemand een idee ?
Dat wordt een lastige. Ebay afspeuren naar specifiek spul.
Met een beetje mazzel zijn de tandwielen nog wel leverbaar bij tandwielenkoning.nl
Ketting is er altijd wel, banden zijn redelijk universeel.
Zou zorgen dat ik ten alle tijden een setje tandwielen en remsegmenten heb liggen als er aan te komen is. Een setje pakkingen voor het blok hetzelfde verhaal.
Als je hem veel wilt gebruiken een beetje Spaanse benamingen leren, meen dat deze nog wel redelijk populair waren in Spanje dus zal een stuk meer voor te krijgen zijn daar.