licht opvoeren beta rr 50 track 2020

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: licht opvoeren beta rr 50 track 2020

Ongelezen bericht door 42 »

Vanaf 2018 is de cdi eigenlijk een ecu idd maar wordt voor t gemak nog steeds cdi genoemd.

Dat er maar 1 sproeier bij zo'n opvoerset zit is mn grootste bezwaar tegen die setjes, veel brommers zullen een net iets grotere of kleinere willen voor perfecte afstelling, ook hetzelfde type met dezelfde setup.
Dacht dat er een 90 bij zit en bij mij was 93 beter met mn 50cc en nog deels begrensde uitlaat.

Welke ecu/cdi een Beta gebruikt weet ik niet, sowieso willen sommige onbegrensde cdi's niet goed werken, ook niet bij Derbi dus ik zou advies vragen bij een goede webshop of goede brommerzaak.
Stijnroelofs
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 10 nov 2022, 13:42
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme

Re: licht opvoeren beta rr 50 track 2020

Ongelezen bericht door Stijnroelofs »

42 schreef: za 01 okt 2022, 23:37 Nee, dat soort dingen zijn allemaal standaard hetzelfde dacht ik.
Sproeier heeft niet zo zeer te maken met hoe hard je gaat, komt er min of meer op neer vaak maar dat is het niet.
Als je uitlaat begrensd is dan kan de cilinder minder gassen kwijt en wilt dus minder benzine-luchtmengsel omdat ie anders de boel niet kwijt kan, simpel gezegd.
Daarom moet je een brommer elke keer weer opnieuw afstellen met een andere uitlaat, carb of cilinder, de verhoudingen liggen dan weer anders.

Dat een brommer erg kan gaan stotteren als je em veel begrensd met een elektronische begrenzer is omdat zo'n begrenzer werkt door het weglaten van onstekingsmomenten van de bougie, hij vonkt dus minder vaak, waardoor je rijke mengsel niet goed verbrand en hij gaat stotteren..denk ik..ongeveer.
Ik heb een derbi senda xtreme 2018 dus euro 4. Hier heb ik een ontgrensde cdi tot 13000 toeren op en een begrenzer op de cdi. Begrenzer er op loopt ie 58 begrenzer er af loopt ie 82. Ik hier hierbij de originele uitlaat zonder proppen met een voca einddemper. Nou is mijn vraag of m’n brommer op de begrenzer redelijk goed zal blijven lopen als ik er een voca voorbocht ook nog opzet omdat dit een hoogtoerige uitlaat is
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: licht opvoeren beta rr 50 track 2020

Ongelezen bericht door 42 »

Wss niet zo, als t verschil tussen topsnelheid en de legale snelheid erg groot is dan heb je grote kans op stotteren etc.
Jvdv
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 15 mei 2023, 21:29
Vervoersmiddel: Beta rr50

Re: licht opvoeren beta rr 50 track 2020

Ongelezen bericht door Jvdv »

Ik wil graag een Beta rr50 kopen maar zit er een cdi in en heeft iemand dan ook een link voor een onbegrensde cdi want die kan ik ook niet vinden, alv bedankt.
Plaats reactie