Brommer doet raar

Ontstekingen
RemcoVDB
Beginnende Derbi fan
Berichten: 36
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 00:26
Vervoersmiddel: Derbi senda sm drd 2012

Brommer doet raar

Ongelezen bericht door RemcoVDB »

Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een Derbi drd xtreme uit 2012, technigas e nox, stage 6 50cc standaard carb sproeier 92


Af en toe na een stukje rijden ongeacht het nat is of droog wilt ie meteen afslaan ook tijdens het rijden als ik de koppeling intrek, dan gaat hij direct naar hele lage touren. Dit is dus niet altijd maar af en toe. Ligt dus niet aan de afstelling ofzo. Dan na een tijdje doet ie dat niet meer. En als ik hem dan op stilstand stationair laat draaien doet ie dat wel alleen gaat ie om de paar seconden een mili seconde uit en gaat dan weer verder. Hij slaat niet helemaal af. Alsof hij af en toe een vonk overslaat ofzo. Ook als ik een stukje volgas op hoge touren rij slaat hij ook opeens wat vonken over en reageert ie niet meer op het gas voor een seconde ofzo. Op de temperatuur metet geeft hij niet hoger aan dan 60 graden dus een warmloper ofzo kan het niet zijn.. iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen?? Ik heb niks aan mijn setup veranderd en dit kwam van de een op andere dag, nieuwe dag nieuw probleem :wall:


Remco
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Brommer doet raar

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Is je massa goed? Je ontsteking wil soms nog wel wat vaag gaan doen als hij geen/slecht grond. Slaat hij direct af of vakt hij langzaam uit? Misschien vuil in je carburateur waardoor het vlotterbakje niet goed volloopt? Of een slechte benzine kraan.
RemcoVDB
Beginnende Derbi fan
Berichten: 36
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 00:26
Vervoersmiddel: Derbi senda sm drd 2012

Re: Brommer doet raar

Ongelezen bericht door RemcoVDB »

Hij slaat direct af, alsof het contact omgedraaid word. Ik heb het oogje van de massa helemaal mooi schoon geschuurd dus ik zou denken dat de massa wel goed contact maakt
RemcoVDB
Beginnende Derbi fan
Berichten: 36
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 00:26
Vervoersmiddel: Derbi senda sm drd 2012

Re: Brommer doet raar

Ongelezen bericht door RemcoVDB »

Carbarateur al helemaal schoongemaakt en vlotter gecontroleerd. Maar de ene keer doet hij dit wel en de andere keer niet. Dus ik weet eigenlijk wel zeker dat het een elektrisch probleem is alleen weet ik niet waar ik moet zoeken, zit al een nieuwe bougie+dop op
RemcoVDB
Beginnende Derbi fan
Berichten: 36
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 00:26
Vervoersmiddel: Derbi senda sm drd 2012

Re: Brommer doet raar

Ongelezen bericht door RemcoVDB »

Niemand?
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Brommer doet raar

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Even wachten kan geen kwaad, een hoop mensen hier hebben ook nog andere bezigheden en zijn niet de hele tijd aanwezig.

Ondertussen kan je misschien al eens op dit forum zoeken naar info ivm de elektrische aansluitingen. Er is hier ergens een topic waarin onder andere staat beschreven hoe eea uit te meten.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Brommer doet raar

Ongelezen bericht door 42 »

Is denk ik ook heel lastig zo op te lossen op afstand..of idee te krijgen wat t zou kunnen zijn.
Probleem zit em daarbij vooral dat het uitvallen maar af en toe is dus heel lastig meetbaar ook lijkt me.
Maar je zou denken aan dingen als ( halve ) kabelbreuk of slecht contact oid en ga dat maar eens uitzoeken waar...vooral weer omdat het maar af en toe is.
RemcoVDB
Beginnende Derbi fan
Berichten: 36
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 00:26
Vervoersmiddel: Derbi senda sm drd 2012

Re: Brommer doet raar

Ongelezen bericht door RemcoVDB »

Waar ergens zou een (halve) kabelbreuk moeten zitten ongeveer als dat invloed heeft op de ontsteking? Zag wel dat er bij de massakabel bij de bobine een klein stukje binnenkabel te zien was.
gpr050
Tuner
Berichten: 399
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Brommer doet raar

Ongelezen bericht door gpr050 »

Je geeft zelf het antwoord al! Ik zou de bedrading die verantwoordelijk is voor de ontsteking en het lopen van het blok nakijken op breuk, slecht/gecorrodeerd contact. Dan kan je naast je cdi/bobine denken aan het contactslot, de killswitch, de stekkerverbindingen van de kabelboom een zijstandaard schakelaar, en de bedrading vanaf de spoelen naar buiten het blok (of er niks kapot geschuurd is)..
Plaats reactie