Mvt dd onsteking past niet
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi senda sm drd 2012
Mvt dd onsteking past niet
Beste forumleden,
Ik ben momenteel bezig met een restauratie van mijn derbi senda xtreme uit 2008, alles is gedaan van top tot teen. Ik heb er een mvt dd onsteking op laten zetten door de vader van een vriend van me, hun hebben erg veel verstand en sleutelen van zowel brommers als motoren, alles was goed aangesloten alleen was er geen vonk, het viel ons op dat de rotor (zwarte ding) te ver naar binnen zit. Toen ze een ringetje er tussen hebben gedaan zodat ie wat verder naar voren zit, vonkte die wel. Alleen is dit geen permanente oplossing. Weet iemand hoe dit kan? Ik weet 100% zeker dat deze onsteking op mijn blok zou moeten passen aangezien hij werkend van het zelfde type blok af is gekomen..
Ik hoor graag van jullie,
Groet,
Remco
Ik ben momenteel bezig met een restauratie van mijn derbi senda xtreme uit 2008, alles is gedaan van top tot teen. Ik heb er een mvt dd onsteking op laten zetten door de vader van een vriend van me, hun hebben erg veel verstand en sleutelen van zowel brommers als motoren, alles was goed aangesloten alleen was er geen vonk, het viel ons op dat de rotor (zwarte ding) te ver naar binnen zit. Toen ze een ringetje er tussen hebben gedaan zodat ie wat verder naar voren zit, vonkte die wel. Alleen is dit geen permanente oplossing. Weet iemand hoe dit kan? Ik weet 100% zeker dat deze onsteking op mijn blok zou moeten passen aangezien hij werkend van het zelfde type blok af is gekomen..
Ik hoor graag van jullie,
Groet,
Remco
Laatst gewijzigd door RemcoVDB op za 10 aug 2024, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip
Re: Mvt dd onsteking past niet
Er hoort ook een ringetje tussen. Of hebben jullie er een extra ringetje tussen moeten doen?
-
- Beginnende Derbi fan
Kan ik dat ringetje ergens kopen? Zat er namelijk niet bij..
-
- Schakelrijder
Ik kan je niet beloven dat wat ik je nu vertel juist is.
Maar ik vermoed dat het de zelfde vul ring is die je (denk ik) ook bij je ori ontsteking zit.
https://www.easyparts.nl/Vulring-Ontste ... -p33538894
Nogmaals ik weet dit niet zeker.
Maar ik vermoed dat het de zelfde vul ring is die je (denk ik) ook bij je ori ontsteking zit.
https://www.easyparts.nl/Vulring-Ontste ... -p33538894
Nogmaals ik weet dit niet zeker.
-
- Beginnende Derbi fan
De krukas en de rotor hebben allebei een soort cone achtige vorm, hier past dus geen ringetje tussen. Want de schuiven perfect inelkaar..
-
- Beginnende Derbi fan
De rotor zit dus te ver naar binnen en maakt dus geen goed contact met de stator = geen vonk.
-
- Schakelrijder
De rotor zou gewoon plat moeten zijn hoor. Heb je het geprobeerd met het ringetje of ga je ervan uit?
-
- Beginnende Derbi fan
Die rotor is ook plat, maar een krukas is niet 1 rechte staaf, aan het begin is hij breder dan aan de kant waar de krukasmoer opgaat. Hij loopt dus af in breedte, net zoals een ijshoorntje, het gat van de rotor heeft dus diezelfde vorm, maar dan omgekeerd. Anders gaat ie niet over de krukas heen natuurlijk..
-
- Schakelrijder
Ik had het ook fout. Er hoeft geen ringetje voor. Ik zou het verder ook niet weten. Grondplaat te hoog?
-
- Beginnende Derbi fan
Nee, alles zit goed