paar druppels

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
revoldx
Derbi fan
Vervoersmiddel: derbi senda x-race

paar druppels

Ongelezen bericht door revoldx »

Hallo, ik heb sinds kort de derbi van mijn broer overgekocht hij is perfect onderhouden natuurlijk. nu na een ritje rond de tuin wou ik hem terug binnen zetten. dus ik rij achteruit in (de oprit is redelijk stijl en dan een plat stuk). Nu zie ik op het plat stuk een paar druppels vloeistof liggen. Nu denk ik dat die van mijn brommer komen van de kleine schok die hij krijgt van de stijle oprit naar het vlak stuk. Toen heb ik mijn brommer goed nagekeken of er iets lekte, dan zag ik dat er wat vocht was tussen dat dat stuk van de uitlaat dat nergens naartoe gaat en dat ronde balvormige stuk vlak bij de aansluiting naar de cilinder. Moet ik mij hier zorgen over maken? kan het zijn dat er iets vochtigs heeft opgelegen een blad ofzo wat door de hitte een rare vloeistof heeft achtergelaten (er zat een klein stukje blad vast tussen de uitlaat en dat stuk dat nergens naartoe gaat)? of ben ik nu gewoon paranoide aan het worden?
p.s. sorry dat ik de preciese benamingen niet ken van de stukken van de uitlaat ben pas nieuw.
DaliasD
Schakelrijder
Vervoersmiddel: cpi oliver

Re: paar druppels

Ongelezen bericht door DaliasD »

Gewoon niets van aantrekken. Als je een 2-takt van dichtbij bekijkt , dan kun je altijd wel wat vinden.
Als je aan het rijden toe bent , gewoon regelmatig de boel even nakijken (vloeistoffen/ketting/banden) , dan kun je nog lange tijd plezier van de brommer hebben.
revoldx
Derbi fan

bedankt ja ik heb hem pas gekocht ben er heel zuinig mee dus had al even paniek dat ik hem perongeluk kapot had gemaakt.
revoldx
Derbi fan

Even offtopic nog een vraagje stellen. Vandaag reed ik richting een kruispunt, ik schakel dus 1 omlaag (zodat ik rustig kon kijken of er auto's waren moest gewoon rechtdoor) er waren geen auto's dus wil ik terug optrekken ik laat de koppeling los en wou gas geven maar toen maakte mijn brommer een geluid van dat hij ging uitvallen? Ik kon niet meer optrekken, hij stotterde dus rap op het midden van het kruispunt nog een omlaag geschakeld toen ging ie weer. Wat heb ik verkeerd gedaan? Ik denk dat door een omlaag te schakelen en nog wat af te remmen toen ik de koppeling in had gewoon een enorm laag toerental veroorzaakt heeft? Of mss sproeier te groot waardoor hij verzuipt in lage toeren?
RaliasR
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering

Ongelezen bericht door RaliasR »

Is denk ik toch wel een kwestie van iets beter afstellen en iets meer aan de brommer gewend raken.
Als je in 3 of 4 met lage toeren ineens je gas opentrekt zal dat niet altijd als een speer reageren.
ik weet niet wat voor maat carburateur je hebt, maar vaak wil een iets grotere carburateur bv 17.5 mm een
veel betere gasreactie geven.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
revoldx
Derbi fan

hm bedankt ga eens proberen van een iets kleinere sproeier te zetten bougie is namelijk zwart bedankt.
RaliasR
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering

Ongelezen bericht door RaliasR »

Als de brommer verder niet stottert oid , zou ik eerst niet teveel veranderen.
een zwarte bougie wil nog niet alles zeggen.
als je eens wat langere ritten en vaker op top draait, dan moet je maar eens weer kijken.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
Plaats reactie