Chat topic

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
Alainv-s
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Re: Chat topic

Ongelezen bericht door Alainv-s »

hmmmmm, dat is echt kl*te. Ook niet in die echte 'losse' sneeuw, die op plaatsen ligt waar normaal geen hond komt(uiterwaarde van de maas bijvoorbeeld (A), paar hectaren nobody land).
En volgens mij plat mijn michelin band de sneeuw gewoon plat zodat het super glad wordt:( .
Winterbanden hebben dan ook toch geen nut in de sneeuw.
Ik verlaag nu sowieso mijn bandenspaning van mijn pilots. Zit nu dacht i ktegen de 3 bar aan :emo: . Lekker zuinig :P
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
teun4
Tuner

Ongelezen bericht door teun4 »

Alainv-s schreef:waarom niet rijden in de sneeuw, ik mijd de pekel, ik ken wegen waar niet wordt gestrooid hier 8-) .
Dus mijn noppen komen van pas. En als ik gewoon met uhm normale snelheid, 20 door een bocht ga is er toch niks aan de hand in de regen, en zonder regen is het dan ook klote?
Ik vertrouw mijn michelins ook niet veel in de sneeuw. Hoeveel bar trouwens in noppen. Net geen 2bar achterin? Ik leg ze er pas op als er sneeuw is, en doe ze er af als de sneeuw weg is. Dus kunnen aardig slap volgens mij.
In de cross zit er 1 bar in dacht ik, bij de MotorTrail 0,3 bar tot 0,5 bar. Maar hier is grip ook zeer zeker gewenst en gaat boven de levensduur van de band (en snelheid doet er niet echt toe). Derbi adviseert dacht ik ook iets van 1,5 bar voor en 1,0 bar achter voor R banden. Staat in je bagagebakje een sticker, dat bakje boven je accubak.

Dus:
Wil je grip:
Achter 1,0 bar, voor 1,5 bar
Wél minder hoge top en hogere slijtage van de band en grotere kans op een lekke band als je tegen stoepranden en dergelijke oprijd omdat de binnen band dan klem kan komen te zitten, en dus lek kan gaan.

Wil je langere levensduur en hogere topsnelheid maar minder grip en lagere kans op een lekke band:
Zou ik voor er 1,8 tot 2,0 bar indoen,
En achter 1,5 tot 1,8 bar.
a'j bange leeft goa'j bange dood
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
Alainv-s
Pro tuner

Ja heb nu een michelin pilot. Daar kan makelijk 3,0(typfout :eerie: ) bar in. en ik rijd nooit een stoeprand op of af(alleen die hele lage van 5cm) maar die blokken nooit! Of ik moet de bromemr al duuwen zeg maar.
Maar ok, ja klopt in trialbikes zit amper lug, daar heb je alleen maar grip nodig. Omdat ik ze alleen in de sneeuw wil gebruiken slijten ze niet zo snel denk ik. Top hoeft ook niet hoog te zijn(40 ofzo, met veel harder kun je nog amper fatsoendelijk remmen in de sneuw) Maar slijten ze echt heel erg met 1 bar achter en 1,5 voor? Toch wel paar duizend kilometer als ik rustig rem enzo? Want ik rem nu bijna altijd: beginnen met voorrem, eindiggen met beide en in nat weer meestal andersom. Of alleen maar tikjes met de achterband.
En ik denk dat jij crosst teun? Niemand ervaring met noppen in de sneeuw, misschien leuk voor een topic! Waar zoe dit passen?
Laatst gewijzigd door Alainv-s op zo 27 nov 2011, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
teun4
Tuner

Ja doe Trial, en heb nog een paar oude crossertjes staan, maar niet echt foto waardig. Ben meer de Weekend Warrior als je begrijpt wat ik bedoel :lol: :thumbup:
En hoeveel kilometers je met welke bandenspanning gaat doen kan ik echt niet zeggen, is afhankelijk van het type rubber (keihard of boterzacht), aantal bar in de band, en natuurlijk hoeveel je remt en met hoeveel kracht.
Maar ga er maar vanuit dat je met een band met zacht rubber en laag aantal bar in de band harder slijt als een harde band met veel bar erin. Om die indicatie te geven kan niemand denk ik, is vrij lastig, zit je er snel 1000 kilometer naast.

En van dat kans op een lekke band, dat is eigenlijk niet van toepassing op je bromfiets, aangezien je (neem ik aan) geen gekke dingen doet en niet over boomstammen heen crosst. Je snapt zelf wel dat dat in de enduro/trial sport de band bij dit soort hindernissen klem kan komen te zitten en dat de kans op een lekke band dan aanwezig is.
Dat is trouwens ook de reden dat motortrial fietsen achter tubeluss banden hebben, dus zonder binnenband, omdat je altijd met bijna niets aan aantal bar rijdt omdat je maximale grip wilt.
derbi crd
Pro tuner

Ongelezen bericht door derbi crd »

30 bar? dat moet ik zien :emo:

En er bestaat geen band die lekker rijd in een pak sneeuw. Misschien dat een schoep het beste werkt omdat de noppen daarbij verder uit elkaar staan waardoor er minder sneeuw tussen blijft plakken.
Mocht je geld over hebben en toch lekker door de sneeuw willen knallen.. koop dan zoiets:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xaTPn_2Z8tg[/youtube]
teun4
Tuner

derbi crd schreef:30 bar? dat moet ik zien :emo:
Mocht je geld over hebben en toch lekker door de sneeuw willen knallen.. koop dan zoiets:
Hij is wss de koma vergeten en bedoelt dus 3,0 bar.
Wel vet dat filmpje, heb hem jaren geleden al eens gezien, maar mike metzger the motocross freestyle godfather blijft koning :lol: :emo:
Alainv-s
Pro tuner

zou je met die dingen over de weg kunnen? hahaha. Niet dus.

Tuurlijk bedoel ik 3 bar, 30 zou wel beetje teveel van het goede zijn. Dacht dat sommige motor rijders er 3,8 in hadden. Zou nog eens zoeken.
Ik ga het geld maar besparenvoor een setje banden en gef dat uit een USD voor mijn senda, die recht is. Deze voorvoork is zo raar scheef die ik nu heb.
Stel je voor je eet chinees met stokjes, nou die stokjes krijg je neit recht in je handen. Zoeits heb ik ook met mijn voorvoork. Ik zie de stuurplaat, mar als ik naar onder kijk alleen het linker gedeelte van de kroonplaat. En dan staat mijn wiel scheef als ik mijn stuurplaat recht zet met mijn frame. kei wazig.
Boekie zegt:
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

derbi crd schreef:30 bar? dat moet ik zien :emo:

En er bestaat geen band die lekker rijd in een pak sneeuw. Misschien dat een schoep het beste werkt omdat de noppen daarbij verder uit elkaar staan waardoor er minder sneeuw tussen blijft plakken.
Kan je zo een ombouwkitje kopen, worden o.a. gemaakt in zweden geloof ik. Wel vet.
Noppenband in de sneeuw zuigt echt, je hebt heel even grip en dan zit hij vol sneeuw en dan is het voorbij :emo:
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
nikkwaus
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi x-treme 2008

Ongelezen bericht door nikkwaus »

maar je hebt dan wel ietsjes meer grip als een gewoonen band een gewoone band ken je 1 meter rijden en die zit vol en noppen 2- meter? en met nopen vliegt het er sneler af als straat banden.

ik hou deze banden en dan in de winter haal ik wel weg banden dan laat ik het wel weten.
Afbeelding
Alainv-s
Pro tuner

HE je nu noppen dan? nikk
Boekie zegt:
Job0172
Pro tuner
Vervoersmiddel: Tomooosss

Ongelezen bericht door Job0172 »

Iemand die weet hoe duur het is om een nieuw kenteken aan te vragen, die van me tomos is gebroken heb beide delen nog wel.
Daan schreef:Nou dan weet ik et ook niet, steek maar in de brand ofzo :emo:
nikkwaus
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi x-treme 2008

Ongelezen bericht door nikkwaus »

en hoe moet je dat doen mijn kenteken is ook bijna door midden.
Afbeelding
Reinder
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xrace

Ongelezen bericht door Reinder »

derbi-0172 schreef:Iemand die weet hoe duur het is om een nieuw kenteken aan te vragen, die van me tomos is gebroken heb beide delen nog wel.
Iets staat mij 40 euro bij. En als je zegel op je plaat niet doormidden is krijg je geen 1'tje op je plaat :)
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
Job0172
Pro tuner

nikkwaus schreef:en hoe moet je dat doen mijn kenteken is ook bijna door midden.
Bij ons is er een auto-onderdelen zaak die dat doet
@Reinder: 40euro is best veel dacht dat het wel wat minder was
Alainv-s
Pro tuner

-
Laatst gewijzigd door Alainv-s op zo 27 nov 2011, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Boekie zegt:
Kristian-m
Schakelrijder
Vervoersmiddel: daaag
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristian-m »

Heuts doet het voor 15 euro ? :emo:
doehooooooooeg
derbi crd
Pro tuner

Ongelezen bericht door derbi crd »

Alainv-s schreef:zou je met die dingen over de weg kunnen? hahaha. Niet dus.
Tot dat skiplankje wegschuurt, hap je met de voorvork in het asfalt en maak je een frontflip :D
Boeki
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007

Chat topic

Ongelezen bericht door Boeki »

derbi-0172 schreef:Iemand die weet hoe duur het is om een nieuw kenteken aan te vragen, die van me tomos is gebroken heb beide delen nog wel.
Hierzo iets van €20,- ga met je papieren en plaat naar die zaak en vraag het anders gewoon, wss ben je hem paar dagen kwijt dan wel.
Open the Throttle and Smile
Job0172
Pro tuner

Zal het inderdaad morgen even vragen maar was benieuwd wat ik kon verwachten
Alainv-s
Pro tuner

15? Nee, volgens mij niet hoor, heb laatst toch een nieuwe moten vragen, dacht 38. Mijn vader had dat maar betaald voor mij.
Volgens mij is het 18 ofzo haah.
Boekie zegt:
Gesloten