std cil - yasuni cross twv 12-56(of mischien wel 11-56)
tips met andere setups met veel trekkracht en geen top altijd welkom

hoe snel wil je precies gaan ?slimmedirk schreef:Klopt maar meer cc's leveren ook meer top,
dat moet ik niet, oke maar wat doen overtoeren met het blok dan
krijg ik dan een vastkaaier en warmloper?
zo rustig mogelijk,drd racing schreef:hoe snel wil je precies gaan ?slimmedirk schreef:Klopt maar meer cc's leveren ook meer top,
dat moet ik niet, oke maar wat doen overtoeren met het blok dan
krijg ik dan een vastkaaier en warmloper?
als je zegt 80 is nog te doen zijn er meer mogelijkheden als dat je zegt max 60 ...
drd racing schreef:conclusie , met veeel trekkracht heb je altijd een top van 75-80 ofzo nodig
Wil je een andere cilinder?slimmedirk schreef:drd racing schreef:conclusie , met veeel trekkracht heb je altijd een top van 75-80 ofzo nodig
hmm,
kom eens met een leuke set up voor mij dan:D
thrower is ook goed voor te trekken en bij lage top te blijvenJoenne88 schreef:als je een andere pijp erop gooit wordt je toerenbereik zowiso verhoogt.
yasuni cross is niet te waanzinnig hoog in toeren (12k geloof ik).
dan trekt ie al harder. maar ik denk dat je met 12-56 al aardig tegen de max aanzit dat het een beetje fijn rijden wordt. misschien een vtw 13 dat dat wat fijner is.
Als ie te licht vertand is, rijd je brommer ook heel 'zenuwachtig'. dwz dat de gasreactie zo fel kan zijn dat het niet meer als 'fijn rijden' ervaren kan worden. Dit is ook een stukje eigen mening natuurlijk dus dit moet je zelf eventjes proberen
en daarbij, als je op wat langere stukken lang op die 12k toeren blijft rijden, dat zal ie op den duur ook niet fijn vinden.
conclusie; een yasuni cross of iets dergelijks werkt goed; maar vertand hem niet te licht.
als het niet nodig dan niet,Wil je een andere cilinder?
Uitlaat wil je sowieso.
hmmm okee,Joenne88 schreef:als je een andere pijp erop gooit wordt je toerenbereik zowiso verhoogt.
yasuni cross is niet te waanzinnig hoog in toeren (12k geloof ik).
dan trekt ie al harder. maar ik denk dat je met 12-56 al aardig tegen de max aanzit dat het een beetje fijn rijden wordt. misschien een vtw 13 dat dat wat fijner is.
Als ie te licht vertand is, rijd je brommer ook heel 'zenuwachtig'. dwz dat de gasreactie zo fel kan zijn dat het niet meer als 'fijn rijden' ervaren kan worden. Dit is ook een stukje eigen mening natuurlijk dus dit moet je zelf eventjes proberen
en daarbij, als je op wat langere stukken lang op die 12k toeren blijft rijden, dat zal ie op den duur ook niet fijn vinden.
conclusie; een yasuni cross of iets dergelijks werkt goed; maar vertand hem niet te licht.
sneller in trekken of in top? anders neem ik de thrower natuurlijk!Joenne88 schreef:ja dat kloptcross en thrower zijn bijna gelijk qua prestatie, alleen is de cross net iets sneller, maar heeft de thrower een bredere powerband.