crosserke schreef:is het zo dat je met takt beter niet met de motor remt?
Het is inderdaad beter dat je dat niet doet.
Zodra jij op de motor remt wordt de cilinder namelijk niet gesmeerd.
Dus dan snap jij wel waarom dat niet zo goed is.
ik heb vandaag een mooi pakketje binnengekregen. een 21mm dellorto (http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=54&t=16820) er zitten hier 3 nippel op. op mijn ori carb zitter 5 nippels. nou was mijn vraag hoe moet ik deze carb aansluiten?
Er zit in je koppelingsdeksel 1 lange bout, die is langer dan de rest. Weet iemand in welk gat die moet op je deksel? Ik heb het geprobeerd maar hij gaat nergens helemaal in???
ik snap nu alles behalve 1 ding. wat moet ik met de 2 slangetjes die naas elkaar op de carb zitten? 1 gaat naar de cilinderkop. andere gaat naar n leiding net onder het kvs tankje
Er lekt olie langs het tuutje in mijn olietank. (waar het olieslangetje aan zit die naar de oliepomp gaat.)
heeft iemand tips om het dicht te maken ? ik heb kit al geprobeerd maar dat werkt niet geweldig.
welke sproeier heb in ongeveer nodig op mn std ontgrensde derbi met 21 mm carb en twinair?
en welke sproeier heb ik ongeveer nodig op mn mhr80 21 mm carb met twinair en ori uitlaat?
Dag db'ers. Ik blijf last houden van een paar problemen. Ten eerste als ik mijn derbi kick, dan start hij in 1 keer. Vervolgens als je gas geeft dan vat hij uit. Dit blijft, tenzij je hem vol in de toeren schiet. Dan is hert weg. De tank trekt geen vacuum, en ook de carb of sproeier is niet verstopt.
Ten tweede, als ik mn derbi in zn vrij wil zetten, dan lukt dit gewoon niet zonder dat je heen en weer priegelt. De ketting is nieuw, maar hij staat goed op spanning. Er zitten nieuwe koppelingsplaten in, en ook nieuwe gp10 bakolie. De koppeling staat gewoon goed strak. I
Ik kom er niet uit, hopelijk hebben jullie nog tips.
Ik heb sinds gister een derbi gpr 50 2007 maar hij start niet elektronisch, wel als je hem aanduwt dan doet hij het binnen één à twee meter. Als je hem start dan draait hij wel gewoon helemaal rond ook het vliegwiel, alleen hij slaat niet aan.
Eenmaal als hij aanstaat loopt hij stationair gewoon goed.
Iemand ideeën?
Blokje schreef:Dag db'ers. Ik blijf last houden van een paar problemen. Ten eerste als ik mijn derbi kick, dan start hij in 1 keer. Vervolgens als je gas geeft dan vat hij uit. Dit blijft, tenzij je hem vol in de toeren schiet. Dan is hert weg. De tank trekt geen vacuum, en ook de carb of sproeier is niet verstopt.
Ten tweede, als ik mn derbi in zn vrij wil zetten, dan lukt dit gewoon niet zonder dat je heen en weer priegelt. De ketting is nieuw, maar hij staat goed op spanning. Er zitten nieuwe koppelingsplaten in, en ook nieuwe gp10 bakolie. De koppeling staat gewoon goed strak. I
Ik kom er niet uit, hopelijk hebben jullie nog tips.
Weet niemansd ee antwoord? En het volgende probleem. M'n pro geeft de hele tijd nu aan dat hij in z'n neutraal staat, dus ik zie de snelheid niet meer. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Waar die sensor zit? Het is opeens gebeurd