70 cc cilinder
-
- Schakelrijder
- Berichten: 112
- Lid geworden op: za 21 mei 2011, 09:18
- Vervoersmiddel: derbi x race
- Locatie: lucaswolde
70 cc cilinder
hallo,
ik heb een derbi senda x-race NT blok. standaard 50cc onbegrenst met een gianelli conti uitlaat. nog wel een standaard carberateur. maar ik heb eventueel nog een twin air filter.
ik wil een 70 cc cilinder nemen, welke cilinder past het best bij mijn conti en wat is een aanrader ? en moet ik ook een andere krukas nemen of iets anders verder veranderen ??
mvg, Bas Vleeming
ik heb een derbi senda x-race NT blok. standaard 50cc onbegrenst met een gianelli conti uitlaat. nog wel een standaard carberateur. maar ik heb eventueel nog een twin air filter.
ik wil een 70 cc cilinder nemen, welke cilinder past het best bij mijn conti en wat is een aanrader ? en moet ik ook een andere krukas nemen of iets anders verder veranderen ??
mvg, Bas Vleeming

- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: 70 cc cilinder
Een airsal 70 of 80 schijnt erg goed te rijden op een conti. Verder zou ik een dmp koppelingsplaatset van dmp met malossi aanraden, aangezien je standaard koppeling gaat slippen. Ik zou de krukas voor de zekerheid wel vervangen aangezien het een vrij hoogtoerige setup gaat worden, maar als je km-stand onder de 10.000 is kan je er wel even mee rijden. Helaas zijn krukassen vrij onvoorspelbaar, ze kunnen het al met een dmp70 al begeven of een mhr setup houden.
- Pieke
- Moderator
- Berichten: 3137
- Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
- Vervoersmiddel: KTM
- Locatie: Hoensbroek/Den Haag
Re: 70 cc cilinder
conti is geen geschikte uitlaat voor airsal 70 en 80. wel voor de 50.
- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: 70 cc cilinder
De conti is niet geschikt voor welke 70cc cilinder dan ook, het blijft een 50cc uitlaat, maar op schakel-freaks beweerde een moderator dat dit verrassend goed liep.Pieke schreef:conti is geen geschikte uitlaat voor airsal 70 en 80. wel voor de 50.
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: 70 cc cilinder
Waarschijnlijk is dat zijn meningaidsaap schreef: De conti is niet geschikt voor welke 70cc cilinder dan ook, het blijft een 50cc uitlaat, maar op schakel-freaks beweerde een moderator dat dit verrassend goed liep.

www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Schakelrijder
- Berichten: 112
- Lid geworden op: za 21 mei 2011, 09:18
- Vervoersmiddel: derbi x race
- Locatie: lucaswolde
Re: 70 cc cilinder
bedankt voor de reactie's ik wil misschien eventueel ook een 50cc snel cilinderkopen.. scheelt dit veel in snelheid en optrek kracht?? en welke zouden jullie mij dan aanraden.
btw, is het lastig om je hele blok weer op een 70cc aftestellen na je een 50cc hebt gereden.. (ontsteking etc.)
alsvast bedankt !! mvg, Bas vleeming
btw, is het lastig om je hele blok weer op een 70cc aftestellen na je een 50cc hebt gereden.. (ontsteking etc.)
alsvast bedankt !! mvg, Bas vleeming

- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: 70 cc cilinder
Van 70 naar 50 is meestal alleen cilinder + carb + uitlaat en eventueel van binnenrotor naar standaard ontsteking.
En afstellen natuurlijk.
En afstellen natuurlijk.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Schakelrijder
- Berichten: 112
- Lid geworden op: za 21 mei 2011, 09:18
- Vervoersmiddel: derbi x race
- Locatie: lucaswolde
Re: 70 cc cilinder
ik bedoel van 50 naar 70 sorry verkeerd vermeld misschien.. maar met ori onsteking is niet mogelijk ? 70ccderbi-ftw schreef:Van 70 naar 50 is meestal alleen cilinder + carb + uitlaat en eventueel van binnenrotor naar standaard ontsteking.
En afstellen natuurlijk.

- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: 70 cc cilinder
Ja tuurlijk wel, maar sommige nemen ook direct een Race ontsteking erbij.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: 70 cc cilinder
Het verschil tussen 50snel en 70cc ga je zeker wel merken, de 70cc heeft voornamelijk veeeeel meer koppel waardoor je overal, ook met wind tegen en heuvel op, gewoon vloeiend en makkelijk kan optrekken.
-
- Schakelrijder
- Berichten: 155
- Lid geworden op: za 12 jan 2013, 14:47
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 03
70 cc cilinder
Heb ik niet met mij TP70 en yasuni cross hm... Soms zelfs in een hoog versnelling met vol gas gaat mij snelheid omlaag. :/
GEZOCHT: Derbi Senda DRD SM 2003 Supermotard Zadel