Ik was zo eens rond aan het kijken naar nieuwe velgjes voor mijn derbi, aangezien ik deze crossvelgjes niet heel mooi vind. Nu kwam ik laatst mrx spike velgen van rieju tegen en ik vroeg me af of dit zou passen in de derbi senda (volgens mij de 2000r? die met die crossbanden haha) en zo niet of dit moeilijk pas te maken is? ik kan ze voor een prikkie krijgen daarom vind ik dit wel interessant. Iemand die hier meer van weet laat dit aub weten hieronder!
Venlonaer schreef:Asdia is 15mm.
Het past overigens niet plug and play. Afstandsbussen moet je aanpassen.
Aah oke bedankt! Ik ga ze gewoon halen en ze opknappen en als t niet lukt zet ik ze wel weer te koop ofzo. Moet ik dan gewoon andere lagers halen met binnendiamete. 15mm en buiten diameter het zelfde als wat er nu in zit neem ik aan?
Nee de binnendiameter is toch van de as van een rieju. Als jij 12 mm assen hebt dan moet je lagers met dezelfde buiten dia en met een binnendia van 12mm halen.
Tenzij je een DRD hebt, die hebben 15mm dus past wat makkelijker
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
Ah oké bedankt! Ja ik heb een gewone senda geen drd, maar dus kort samengevat: als ik mijn de assen van mijn senda gebruik moet ik lagers halen met een binnendiameter van 12mm en de buitendiameter moet het zelfde zijn als die van de rieju velgen. En dan zou het moeten passen, alleen nog die afstandbussen aanpassen?