Ik ben Joost 16 jaar. Op dit moment zit ik in Havo 5.
Ben al een tijdje actief op het forum dus dacht ik laat ik ook maar eens een gallery aanmaken.
Heb vorig jaar augustus een xtreme gekocht met toendertijd 17500 op de teller en zag was in redelijke staat ( helaas heb ik hier geen foto meer van). Bij de 19500 is ie helaas vastgelopen. Ben er nog niet achter wat nou precies de oorzaak was. Zat krasje in cilinder maar laten honen en nieuw zuigertje erin en ik kon gelukkig weer rijden. Inmiddels staat er al weer 20000km op de teller.
Dingen die ik al gedaan heb:
- Showa usd erin
- Velgenranden kaalgemaakt (moeten nog helemaal gepolijst worden)
- Nieuwe cilinderkop
- Remmen gereviseerd (zit alweer 1 zuigertje vast

- Led achterlicht en taartschep eraf
- Achterbrug gespoten
- Leovince v6 met dubbele demper
- Nieuwe rad
- Ketting en tandwielen vervangen (12-53)
Ook nog een tijdje rondgereden met een scr corse maar trok mij teveel aandacht vandaar nu de dubbele Leovince v6

Vanmiddag was het mooi weer om wat foto's te maken dus dat maar gedaan.






Wat gaat er nog gebeuren:
- Wit KTM kapje van een ktm 250 met spotje
- Velgranden polijsten
- Uitlaatje laten stralen daarna opknappen
- Tailpipe inkorten want nu vind ik de dempers te ver naar achteren staan
- Voorvorkprotectors er weer op (ben ze nu aant spuiten)
- Orgineel vliegwieldeksel
Ik hoor het wel van jullie ervan vinden. Tips zijn uiteraard altijd welkom

Update 16-04-2014
Net ff ktm kapje gemonteerd. Teller toch laten zitten vond het anders best wel onhandig omdat ik er dagelijks 13km mee rij.
Staat trouwens nog in de primer..



Nog ff dat ding dat je op dat kapje vast kan maken bestellen zodat mn remkabel voorlangs kan.
Voor mensen die niet het misschien ook willen:
Ik heb het kapje zo vastgemaakt... Zit prima vast


Nog een stickertje geplakt

Voorvorkprotectors trouwens weggegooid. Was er een beetje klaar mee. Kwamen van een KTM 450 af. Ik had ze pasgemaakt maar mn wiel hapte er in en toen schuurde die helemaal over de grond. Eerst nog geprobeerd te schuren enzo maar ben er mee gestopt. Nu ff opzoek gaan naar andere.
Update 2de blokje + plannen
Tijd voor een update
2de blokje gekocht op marktplaats voor de aankomende pottendijk meeting.
Setup moet worden:
80cc Airsal
Doppler ER1 krukas met malossi naaldlager
Pro race pijp of yasuni r3
HPI
28mm koso met twin air (zal lastig worden om dit lekker lopend te krijgen

VL6
5plaats DMP met malossi veertjes
Carters worden als het goed is binnenkort aanpast door basserd en parelt mn carters ook meteen.
Hier wat fotootjeess




Oude verbeunde krukas

Airsal 80 van garfield hier op het forum gehaald vrijdag
Ziet er nog heel netjes uit



HPI

28mm




Moet ik nou een andere voetpakking hebben ofniet?
Die voetpakking komt nu niet overeen met de grootte van de spoelers..

Krukas en koppelingsplaten moeten nog besteld worden en dan kan alles in elkaar

Dit was hem weer van vandaag

Update 08-06-2014
Had al een tijdje zijkapjes in de schuur liggen. Deze er even opgezet en gekeken ofdat het mooi stond. Er is een stukje vanaf gezaagd maar niet in lijn met het frame.
Wat vinden jullie ervan? Zo laten of in lijn met het frame afzagen?
Tailpipe moet ik nog inkorten dus die demper komt verder naar achter maar heb momenteel even geen beschikking over een lasapparaat..
Overigens ook nog een bokje gebeund




MHR krukas gekocht van derbi-ftw en een topsetje + zuigerveer voor mn cilinder.
Carters heb ik ontdaan van de coating dus kan ik dinsdag opsturen naar basserd.
Helaas komt ik er net achter dan mn achterband lek is

Dinsdag even nieuwe binnenband erin laten zetten.
Meningen/tips zijn altijd welkom!
Update 20-07-2014
Flinke tegenvaller...
Blok zit in elkaar de ontsteking en cilinder na.
Zuiger past namelijk niet meer in de cilinder. Dit komt omdat er aan de onderkant van de cilinder een kleine kromming zit. Waarschijnlijk gevallen tijdens transport ofzo zou het anders ook niet weten.
Hier wat foto's:
Dit plek is dus verbogen

Hier zit een klein scheurtje in de wand (slecht te zien)

In de buurt zit een goeie bromboer dus daar morgen even langs en vragen wat die ervan denken.
Anders dat voetje heel voorzichtig afslijpen dat zou in principe voldoende moeten zijn om de zuiger weer fatsoenlijk op en neer te kunnen laten bewegen.
Als het op afslijpen aankomt gaat dit er dus af.

Hopelijk morgen of dinsdag eerste start te kunnen maken.
Tevens wacht nog steeds op een pakketje van Dijkman. kweet niet wat die lui allemaal doen maar ik heb precies 6 dagen geleden besteld en heb nog steeds niks binnen terwijl op de site staat binnen 2 a 3 bezorgd. Heb al meerde malen besteld bij hun en kreeg het altijd netjes binnen 2 dagen binnen.
Setup is nu trouwens:
80cc Airsal
HPI
MHR krukas
21mm dell
dmp 5 plaats
KTM 80cc pijp met dubbele v6 dempers
Hopen dat de cilinder nog te redden valt waar ik eigenlijk wel van uitga en dan maar is verder kijken word in ieder geval krap zat voor pottendijk.
Tips zijn welkom!!
Update 27-07-2014
Helaas is de 80cc Airsal niet meer te redden dus ga morgen gewoon orgineel met leo v6 rijden.
Slicks zitten eronder en even snel killswitch aangesloten.
Brommer is klaar voor Pottendijk morgen

Na pottendijk ga ik verder met mn andere blok. Op dit moment zit hij grootse gedeelte in elkaar moet alleen opzoek naar een nieuw cilindertje denk dat het een pro race 2 word.