Derbi DRD Limited

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
DerbidrdLimitted
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi DRD '05 Limited Edition

Derbi DRD Limited

Ongelezen bericht door DerbidrdLimitted »

Hallo allemaal,

Ik zou me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Bodhi, en ben een trotse eigenaar van een Derbi DRD limited edition '05.
Ik kom uit Veghel, dus als er toevallig mensen uit de buurt zijn, feel free to pm me me!

Momenteel staat mijn brommer stil, dit omdat ik een ongelukje heb gehad waarbij ik mijn velg heb krom gereden. Ik heb nu 2 nieuwe velgen, met banden en alles erop en eraan klaarliggen om erop te gooien.

Nu is het moerdraad van mij achteras niet meer goed, en ik krijg daarom de bout/moer er ook niet meer op. Dus binnenkort bestel ik een nieuwe.

Qua uiterlijk wil ik er eigenlijk niks aan veranderen, behalve mijn kettingbeschermer opnieuw spuiten en de zwarte, plastic randen op mijn radiateur. Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit het beste doen. Waarme schuren etc.

Ik moet ook nog mijn voorvelg eraf halen en erop zetten, is dit lastig of kan ik dit gewoon makkelijk doen?

Ik hoop veel mensen te leren kennen hier op het forum, en laat me een foto van jou rijtuig zien!

groetjes, en alvast bedankt voor de hulp. :emo:
ebervanroij
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001

Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002

Re: Derbi DRD Limited

Ongelezen bericht door ebervanroij »

Ten eerste welkom op het forum! :happy:
Het plastic kan je gewoon het beste met fijner schuurpapier schuren denk ik, en als er echt grote krassen inzitten kan je er vgm plamuur opdoen, en dan natuurlijk weer schuren. Voor het spuiten wel schoonmaken met wasbenzine :thumbup:

Je voorvelg eruit halen is totaal niet moeilijk, als eerste maak je de remklauw los, deze haal je van je remschijf af. Daarna draai je gewoon die bout op je as los, en haal je de as er uit (als het niet leukt met een zachte hamer ertegen slaan, en met een busje oid ertussen, wel uitkijken dat je het schroefdraad niet beschadigt), ook is het handig als het wiel ergens op steunt zodat er geen kracht op de as zit en het wiel niet naar beneden valt (je brommer moet op een krat/bok/etc. staan). Wel is het belangrijk dat je de volgorde van alle dingen weet, het beste kun je hier voordat je het wiel eraf haalt wat foto's van maken (ik dacht dat het bij mij van links naar rechts vanaf de voorkant gezien is: km-teller aandrijver, wiel, bus).

En met erin zetten het gewoon andersom doen, maar wel dus zorgen dat die volgorde weer goed is!

Btw, ik woon in Limburg, is 40 km van Veghel ofzo, dit is mijn Derbi:

Afbeelding

Let niet op die uitlaat, was om te testen, heb je ook een foto van jouw Derbi?
Afbeelding
DerbidrdLimitted
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi DRD '05 Limited Edition

Re: Derbi DRD Limited

Ongelezen bericht door DerbidrdLimitted »

Oi Oi!

Bedankt voor het reageren, hoop hier veel mensen te leren kennen.

Mooi ding man! ik upload morgen even een foto'tje hoe de derbi en nu bij staat en hoe hij normaal was, ik ben er nu druk mee bezig ivm ongeluk dus heb heb helemaal gestript en inelkaar geschroeft.

Ja, moet voor de schroefdraad uitkijken, heb mn achteras al kapot gemaakt! :sad: :eerie:

Maargoed, ik ga over een weekje een heleboel spul nieuw bestellen en dan kan ik eindelijk weer lekker rijden in de zomer! :woot: :woot: :woot: :woot: :woot:
Plaats reactie