Mijn Senda start niet meer

Algemene vragen over Derbi.
ScottBodges
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme

Mijn Senda start niet meer

Ongelezen bericht door ScottBodges »

Hey allemaal, ik heb bijna 2 jaar geleden mijn Derbi tweedehands gekocht. Hij rijd toen niet omdat er vanalles met geknoeid was, maar na hem binnen te brengen reed hij super en heb ik er eigenlijk niet echt problemen mee gehad, ik reed er dagelijks mee naar school en natuurlijk regelmatig in men vrije tijd. maar afgelopen schooljaar heb ik men fiets meer gebruikt en heeft mijn derbi niet zo veel gereden. Hij reed wel maar viel toen plots stil en na heel wat problemen en maanden er aan te knoeien met mijn opa (die garagist is) reed hij weer. hij is toen weer stil gevallen en mijn opa wou de motor blok niet zelf open gooien omdat hij de brommer niet goed kent (hij heeft een alfa romeo garage). een vriend van hem heeft heel de blok dan open gedaan en een aantal dingen vervangen en dan reed hij weer. ik heb in de dagen erna 1 maal naar mijn vriendin gereden ( ongeveer 3 km) en dan de dag erna opweg naar de garage van mijn opa ( na ongeveer nog eens 5 km) begon mijn brommer te pruttelen, vermogen verlies denk ik. na een paar honderd meter had ik door dat als ik volle gas gaf dat men brommer gewoon stopte, als ik gas minderde draaide hij weer beter...? :? maar ik kon maar steeds minder en minder gas geven. Het vreemde was dat als ik mijn koppeling in kneep dat ik wel volle gas kon geven en hij wel volledig hoog in de toeren ging... ik heb vonken van de bougie en normaal ook benzine, mijn opa denkt dat het membraan voor de toevoer van benzine mss kapot is? is dit mogelijk of zijn er mensen die een oplossing hebben? alvast bedankt

mvg
Scott
stefanwinter
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc

Re: Mijn Senda start niet meer

Ongelezen bericht door stefanwinter »

Waarschijnlijk verzuip je hem gewoon. Slechte afstelling betekend dikke vermogenverlies. Met koppeling in heeft ie geen weerstand en wil ie nog wel gassen. Bekijk je bougie of ie koffie kleurig is, dit is niet de methode maar geeft eerder een indicatie. Laat je gasnaald eens wat zakken in je carb en kijk of je iets verschil merk.
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
Plaats reactie