Ik kocht een derbi gpr50. Het blok lijkt gereviseerd. Ik kocht de machine en haalde hem uit elkaar (uit 2001). Ik heb geen vonk. En het blok (electrische start) start slecht. Ik heb de aardepunten geschuurd. Nieuwe bougie en een nieuwe CDI geplaatst. Nu wil ik vanaf het vliegwiel gaan testen om te kijken of er electriciteit doorkomt. Ook is de machine voorzien van een nieuwe accu. De simpele issues heb ik dus al bekeken. Ik zie twee relais vast aan twee vier pin connectoren. Hebben deze relais invloed op de vonk?
Ik dacht: ontstekingspoel, puls naar cdi en stroom naar bougie> vonk. Of vergis ik me.
Meetpunten falende ontsteking
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Gpr50r 2001
- garfield
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Contacteer:
Re: Meetpunten falende ontsteking
Meten = weten 
rode draad naar massa ongeveer 200 Ohm (trigger signaal)
groene draad naar massa ongeveer 720 Ohm (laadspanning voor cdi), veel hoger = spoel doorgebrand,veel lager = kortsluiting bij kontaktslot.
witte draad is de massa, die zit met een soldeeroogje op de stator.
inderdaad is het alleen de witte,rode en groene draad op de cdi aansluiten, staat zelfs op de cdi welke kleur waar moet.
Vergeet niet het draadje met het oogje wat uit de cdi komt goed aan de massa te leggen.

rode draad naar massa ongeveer 200 Ohm (trigger signaal)
groene draad naar massa ongeveer 720 Ohm (laadspanning voor cdi), veel hoger = spoel doorgebrand,veel lager = kortsluiting bij kontaktslot.
witte draad is de massa, die zit met een soldeeroogje op de stator.
inderdaad is het alleen de witte,rode en groene draad op de cdi aansluiten, staat zelfs op de cdi welke kleur waar moet.
Vergeet niet het draadje met het oogje wat uit de cdi komt goed aan de massa te leggen.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;