Grootlicht indicatorlampje doet het niet

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
Nicolas
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Husqvarna 701 SM

Grootlicht indicatorlampje doet het niet

Ongelezen bericht door Nicolas »

Hallo iedereen,
Ik ben redelijk nieuw op deze community dus sorry als dit misplaatst zou zijn van threads of categorie ofzo.
Maar ik heb dus een derbi senda drd racing limited edition 85 anniversairy uit 2008, (Nogal een lange naam :roll: )
Maar deze is dus occasie aangekocht eerder deze maand, wanneer ik de sleutel omdraai branden het olie en temperatuurlampje zo'n 5 seconden en dan doven deze weer uit, wat normaal is. Maar ik merk dat het knipperlicht lampje (indicatortje op digitale teller) en het grootlicht indicator lampje (ook op digitale teller) niet aangaan zoals de andere 2. Dus maar 2 van de 4 lampjes werken. Het grootlicht functioneerd wel normaal als ik het aanzet (het licht zelf, en dus niet de indicator :crazy: ). Verder kan ik het niet testen omdat ik geen richtingsaanwijzers gemonteerd heb, maar volgens mij doet dat indicatortje het ook niet aangezien het niet aanpringt zoals de andere twee als ik contact maak.
Wat kan dit zijn ?
Muchos gracias voor alle hulp (A)
DRD 85th anniversairy
VVincent
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing (2008)

Re: Grootlicht indicatorlampje doet het niet

Ongelezen bericht door VVincent »

Tja, dat kan meerdere oorzaken hebben...
Ik heb zelf ook een 'Derbi DRD Racing' uit 2008 en dus ook dezelfde teller maar bij mij werkt het gewoon.
Het zou kunnen dat er een storing in die teller zit, maar het zou ook kunnen dat die teller niet goed is aangesloten. Verder weet ik niet hoe het zit als je geen knipperlichten hebt gemonteerd... Of die dan wel het signaallampje op je teller moet laten branden.
Als ik jou was zou ik eerst kijken of de teller goed is aangesloten en vervolgens zou ik de kabelboom controleren.

Voor alle duidelijkheid, het is normaal dat alleen je olie en temp. lampje aangaan als de sleutel wordt omgedraaid. Grootlicht en knipperlicht kun je alleen controleren door ze te gebruiken...
Gooncy
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Grootlicht indicatorlampje doet het niet

Ongelezen bericht door Gooncy »

Kabelbreukje of lampje van dashboard stuk
DRD EDITION
Plaats reactie