derbi stottert ineens na opvoeren?

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Bramvk88
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: aprilia sx 50 (derbi motor)

derbi stottert ineens na opvoeren?

Ongelezen bericht door Bramvk88 »

hallo,

ik reed een tijdje met een ontgrensde derbi, setup: airsal50cc,17,5mm carbu ontgrensd, powerluchtfilter, sproeier 96, uitlaat conti racing. die afstelling reed perfect. Dan heb ik een jaar gereden op een snelheid afgesteld naar 60km/u. Maar nu heb ik terug mijn begrenzer uit men uitlaat gehaald en ipv sproeier 96, 98 gemonteerd en alles is nog altijd hetzelfde zoals hij vroeger onbegrensd reed maar nu stottert hij enorm na de 2de versnelling in hogere toeren en gaat max 65km/U. hij stottert niet gelijkmatig maar echt in schokken. de bougie is donkerbruin/zwart maar die kleur had ik ook toen hij goed reed. Ik heb geen idee wat ik nu juist moet veranderen, zou die ene sproeiermaat zo een verschil kunnen geven? zou me verbazen.
Gooncy
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: derbi stottert ineens na opvoeren?

Ongelezen bericht door Gooncy »

Hij stottert, dus staat te rijk. Doe 96 er maar in, kan idd best wat verschil geven. En niet op de bougie afstellen, maar op gevoel. Bougie alleen voor controle even checken.
DRD EDITION
Bramvk88
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: aprilia sx 50 (derbi motor)

Ongelezen bericht door Bramvk88 »

update:
met sproeier 96 erin stottert hij nog maar het is minder, vroeger reed ik ook met een standaard carbu maar die heb ik vervangen sinds ik hem had afgesteld(ook 17,5mm). Het merkwaardige eraan is dat hij alleen met een klein beetje gas echt doortrekt. met half of volgas stottert hij niet maar trekt gewoon niet door. Ik dacht te grote sproeier maar ondanks ik vroeger op een andere carbu ook met sproeier 96 reed lijkt dit me toch raar.
Gooncy
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Ongelezen bericht door Gooncy »

Sproeier maat verschilt ook erg per carb. Nog steeds te rijk zo te horen :emo:
Doe dr maar nog een kleinere in
DRD EDITION
Plaats reactie