Sproeier voor begrensde derbi

Algemene vragen over Derbi.
Nicolas
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Husqvarna 701 SM

Sproeier voor begrensde derbi

Ongelezen bericht door Nicolas »

Hallo iedereen, ik heb een drd racing uit 2008 en heb een tijdje ontgrensd gereden. Nu door problemen met de politie heb ik er een volledige begrensde uitlaat onder moeten gooien. Dus met piemel en dichtgelaste ring van ong 8mm. Zoals de originele uitlaat hoort te zijn uit de fabriek dus. Ook is mijn carburateur (dell'ortho 17,5) nog begrensd met het koperen plaatje aan de luchtslang. De luchtfilter is ook begrensd. Het probleem is nu dat ik zelfs met tandwiel 11 niet vooruit geraak. Natuurlijk is het minder hard trekken dan ontgrensd en dat verwachtte ik ook maar mijn begrensde vrienden trekken veel lekkerder en gaan sneller als ik. Ik geraak amper aan 38 per uur op een heuvel en aa 51 naar beneden.
Kan dit door een tr grote sproeier komen? Aangezien de vorige eigenaar de vorige uitlaat compleet had ontgrensd en zelfs de piemel docht gelast had, denk ik dat hij de sproeier moet hebben verandert naar een grotere. Kan dit dus door de sproeier komen of moet ik ergens anders naar kijken? En wat raden jullie aan als sproeiermaat voor een compleet originele derbi?
Bedankt!!
DRD 85th anniversairy
Gooncy
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Sproeier voor begrensde derbi

Ongelezen bericht door Gooncy »

Zou idd door de sproeier veroorzaakt kunnen worden. Hoe rijdt die verder? Stottert die erg? Kijk is naar je bougie.
En anders kan je de prop wat uitboren.
DRD EDITION
Nicolas
Beginnende Derbi fan

Verder rijd hij moeizaam en valt uit de toeren in de lagere versnellingen..
Ook als ik bv op de aprilia sx die begrensd is van mijn vriend de koppeling intrek in zen eerste en dan na flink wat gas laat schieten springt hij zo omhoog, om een wheelie te doen zegmaar. Bij mijn brommer isdat totaal niet, hij komt helemaal niet van de grond en vertrekt gewoon traag. Ookal hebben we beide dezelfde begrensde setup. Rare uitleg maar kan misschien helpen. Naar de bougie moet ik nog eens kijken.
DRD 85th anniversairy
Gooncy
Pro tuner
Gilera Citta 2001 (sold)

Denk dat je hem ff moet gaan afstellen. Welke sproeier zit er nu in? Doe maar heel wat maatjes kleiner
DRD EDITION
Nicolas
Beginnende Derbi fan

Bougie eraf gehaald.. hij is pikzwart en redelijk vettig. Did duid op een te grote sproeier? Hoe kijk ik welke sproeier ik heb, het is een 17,5 delortho carburateur.
DRD 85th anniversairy
Gooncy
Pro tuner
Gilera Citta 2001 (sold)

Ja dat duid op een te grote sproeier. Haal de vlotterbak van de carburateur eens los. Dan zie je daar de sproeier zitten, staat een getal op.
DRD EDITION
Plaats reactie