Hoe cilculeert je KVS? + hoe sluit ik dubbele rad aan?
- KREGO
- Pro tuner
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
- Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=155
- Locatie: belgië
Hoe cilculeert je KVS? + hoe sluit ik dubbele rad aan?
hallo,
omdat ik toch mijn twijfels heb ivm met mijn kennis hoe de kvs door een derbi blok vloeit stel ik maar hier de vraag.
mijn eerste vraag is hoe Circuleert de kvs en een derbi blok?
ik DENK zo;
cilinder->waterpomp->rad->cilinderkop(met die dikke darm)
waarom vermoed ik dit?
ik heb al wat search gedaan en ik zie telkens het stukje darm dat vanaf de waterpomp vertrekt dar er daar word afgetakt voor dubbele radiator.
ook lijkt het mijn LOGISCH dat het van boven naar beneden loopt en er een ''pomp'' is om de warme kvs naar de rad te pompen.
maar hoe sluit ik nu een dubbele rad aan? (met intern reservoir)
hierbij weet ik al in parrallel.
ik weet wat parrallel is.
maar dan 2maal?
van waterpomp afgetakt naar de 2radiators en dan?
terug samen laten komen naar die dikke darm die naar je cilinder kop gaat?
ook lees ik veel ''te groot rad= te veel koeling''
maar derbi heeft toch een thermostaat?
als iets niet duidelijk is stel maar een vraag!
alvast bedankt!
omdat ik toch mijn twijfels heb ivm met mijn kennis hoe de kvs door een derbi blok vloeit stel ik maar hier de vraag.
mijn eerste vraag is hoe Circuleert de kvs en een derbi blok?
ik DENK zo;
cilinder->waterpomp->rad->cilinderkop(met die dikke darm)
waarom vermoed ik dit?
ik heb al wat search gedaan en ik zie telkens het stukje darm dat vanaf de waterpomp vertrekt dar er daar word afgetakt voor dubbele radiator.
ook lijkt het mijn LOGISCH dat het van boven naar beneden loopt en er een ''pomp'' is om de warme kvs naar de rad te pompen.
maar hoe sluit ik nu een dubbele rad aan? (met intern reservoir)
hierbij weet ik al in parrallel.
ik weet wat parrallel is.
maar dan 2maal?
van waterpomp afgetakt naar de 2radiators en dan?
terug samen laten komen naar die dikke darm die naar je cilinder kop gaat?
ook lees ik veel ''te groot rad= te veel koeling''
maar derbi heeft toch een thermostaat?
als iets niet duidelijk is stel maar een vraag!
alvast bedankt!
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Re: Hoe cilculeert je KVS? + hoe sluit ik dubbele rad aan?
Parallel schakelen? Waarom niet in serie?
Is de kennis van je kvs de enige kennis waar je twijfels over hebt?
Is de kennis van je kvs de enige kennis waar je twijfels over hebt?

Open the Throttle and Smile
- KREGO
- Pro tuner
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
- Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=155
- Locatie: belgië
Re: Hoe cilculeert je KVS? + hoe sluit ik dubbele rad aan?
omdat royal club mij al de tip had gegeven om beter voor parrallel te gaan..Boeki schreef:Parallel schakelen? Waarom niet in serie?
Is de kennis van je kvs de enige kennis waar je twijfels over hebt?
tuurlijk beschik ik nogniet over alle kennis van 2-takt/of derbi.
ik sleutel er tot slot nogmaar 1jaar aan, en in dat jaar heb ik niet meer gedaan dan cilinder vervangen,carbu's uitgekuist, afgesteld.
natuurlijk heb ik door mijn project weer wat bij geleerd maar ik ben nog steeds in de ''leer'' fase
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Royal Club
- Pro tuner
- Berichten: 900
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
- Vervoersmiddel: XR600R
Re: Hoe cilculeert je KVS? + hoe sluit ik dubbele rad aan?
t gaat zo:
pomp -> cilinder -> rad, daar koelt het af, zakt naar beneden naar de pomp.
waarom niet serie? (in mijn gedachte)

dit is imo inefficient..
dit klinkt mij veel beter in de oren..

onderin kan natuurlijk ook iedere rad een eigen aftakking hebben die samenkomt in een Ystuk, maar ik had geen zin om dat te painten.
pomp -> cilinder -> rad, daar koelt het af, zakt naar beneden naar de pomp.
waarom niet serie? (in mijn gedachte)

dit is imo inefficient..
dit klinkt mij veel beter in de oren..

onderin kan natuurlijk ook iedere rad een eigen aftakking hebben die samenkomt in een Ystuk, maar ik had geen zin om dat te painten.
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
- Royal Club
- Pro tuner
- Berichten: 900
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
- Vervoersmiddel: XR600R
Re: Hoe cilculeert je KVS? + hoe sluit ik dubbele rad aan?
nou valt er natuurlijk wel te stellen dat water ook de weg van de minste weerstand kiest.. maar gezien je het er niet echt in pompt maat eerder doorheen sleurt..
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
- Royal Club
- Pro tuner
- Berichten: 900
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
- Vervoersmiddel: XR600R
Re: Hoe cilculeert je KVS? + hoe sluit ik dubbele rad aan?
Gezien niemand reageert ga ik maar met mezelf in discussie 
Voordeel van parallel tov serie is dat je koelwater langer in de radiateurs blijft en dus beter koelt, voordeel van serie is dat er geen sprake is van eventuele verschil in druk tussen de 2 radiateur, maar tis niet zo dat je echt zosnel mogelijk weer water moet doorstromen, tis (imo) belangrijker om goed gekoeld water rond te pompen.

Voordeel van parallel tov serie is dat je koelwater langer in de radiateurs blijft en dus beter koelt, voordeel van serie is dat er geen sprake is van eventuele verschil in druk tussen de 2 radiateur, maar tis niet zo dat je echt zosnel mogelijk weer water moet doorstromen, tis (imo) belangrijker om goed gekoeld water rond te pompen.
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
- Royal Club
- Pro tuner
- Berichten: 900
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
- Vervoersmiddel: XR600R
Re: Hoe cilculeert je KVS? + hoe sluit ik dubbele rad aan?
Dit zou trouwens wel nog goed gaan gok ik.


Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
- Royal Club
- Pro tuner
- Berichten: 900
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
- Vervoersmiddel: XR600R
Re: Hoe cilculeert je KVS? + hoe sluit ik dubbele rad aan?
Waarom perse een dubbele rad? zou 1 dikke van een CRF niet voldoende zijn?
Ik ging op mn TZR van 1 ori rad met ventilator naar een RS125 radiateur, maar bij dat 2e werd ie niet warmer dan 38graden -_-'
Ik ging op mn TZR van 1 ori rad met ventilator naar een RS125 radiateur, maar bij dat 2e werd ie niet warmer dan 38graden -_-'
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
- Royal Club
- Pro tuner
- Berichten: 900
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
- Vervoersmiddel: XR600R
Re: Hoe cilculeert je KVS? + hoe sluit ik dubbele rad aan?
Vergeet trouwens niet dat als je met een dubbele rad gaat werken en je plaatst een externe thermostaat (zon kart ding wat je tussen 2 stukken slang plaatst dus) je die zo dicht mogelijk op je kop plaatst ivm temperatuur nauwkeurigheid (bij je thermostaat issie dan op moment X 60graden, en het water in je kop al 65misschien)
Laatst gewijzigd door Royal Club op wo 10 aug 2011, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
- Royal Club
- Pro tuner
- Berichten: 900
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
- Vervoersmiddel: XR600R
Re: Hoe cilculeert je KVS? + hoe sluit ik dubbele rad aan?
M-M-MONSTERKILLLLL
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
- KREGO
- Pro tuner
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
- Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=155
- Locatie: belgië
Re: Hoe cilculeert je KVS? + hoe sluit ik dubbele rad aan?
haha lekker royal:)
hier hebbik weer wat aan!!
meschien dat ik na de opbouw er meer kennis over beschik en wanneer die klaar is ik meschien een how-to maak.
alleen het stukje met die thermostaat lees ik verkeerd denkik.
de thermostaat bij derbi zit toch in de kop?
alleen heb ik er geen idee van of er voorzien is in mijn parmakit kop voor een thermostaat
hier hebbik weer wat aan!!
meschien dat ik na de opbouw er meer kennis over beschik en wanneer die klaar is ik meschien een how-to maak.
alleen het stukje met die thermostaat lees ik verkeerd denkik.
de thermostaat bij derbi zit toch in de kop?
alleen heb ik er geen idee van of er voorzien is in mijn parmakit kop voor een thermostaat
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Royal Club
- Pro tuner
- Berichten: 900
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
- Vervoersmiddel: XR600R
Re: Hoe cilculeert je KVS? + hoe sluit ik dubbele rad aan?
ja, klopt, maar een originele zou ik niet gebruiken, dingen gaan altijd kapot 
ik bedoel een aftermarket thermostaat.

ik bedoel een aftermarket thermostaat.
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
- KREGO
- Pro tuner
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
- Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=155
- Locatie: belgië
Re: Hoe cilculeert je KVS? + hoe sluit ik dubbele rad aan?
ik denk dat ik weet wat je bedoeld.
jij bedoeld een thermostaat dat je op je slang zet (zo dicht mogelijk bij de waterpomp?)
hoe dichter erbij hoe nauwkeuriger.
bedoel je zoiets?
ik ga alvast eens rondneuzen en wat research doen over wat thermostaten.
meschien zijn er thermostaten dat je kan afstellen?->
hiermee bedoel ik dat je in feite het gaat bedriegen.
als ik dan bv op temp teller zie 60° en bij de thermostaat maar 57°
dat ik hem dan kan laten opengaan op de 58°?
jij bedoeld een thermostaat dat je op je slang zet (zo dicht mogelijk bij de waterpomp?)
hoe dichter erbij hoe nauwkeuriger.
bedoel je zoiets?
ik ga alvast eens rondneuzen en wat research doen over wat thermostaten.
meschien zijn er thermostaten dat je kan afstellen?->
hiermee bedoel ik dat je in feite het gaat bedriegen.
als ik dan bv op temp teller zie 60° en bij de thermostaat maar 57°
dat ik hem dan kan laten opengaan op de 58°?
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Royal Club
- Pro tuner
- Berichten: 900
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
- Vervoersmiddel: XR600R
Re: Hoe cilculeert je KVS? + hoe sluit ik dubbele rad aan?
Nee, zo dicht op mogelijk op je kop, bij je waterpomp is de KVS koud en meet je dus in het niets.
Heb even mn post gedit boven, de k van kankerkop miste.
Heb even mn post gedit boven, de k van kankerkop miste.
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
- KREGO
- Pro tuner
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
- Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=155
- Locatie: belgië
Re: Hoe cilculeert je KVS? + hoe sluit ik dubbele rad aan?
thanks,
ik heb ondertussen al deze thermostaat op het oog;
http://www.kartservice.nl/index.php?pag ... cturer_id=" onclick="window.open(this.href);return false;
heb een mail gestuurd of het per diameter aansluiting kan=)
ik heb ondertussen al deze thermostaat op het oog;
http://www.kartservice.nl/index.php?pag ... cturer_id=" onclick="window.open(this.href);return false;
heb een mail gestuurd of het per diameter aansluiting kan=)
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Royal Club
- Pro tuner
- Berichten: 900
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
- Vervoersmiddel: XR600R
Re: Hoe cilculeert je KVS? + hoe sluit ik dubbele rad aan?
ik had er precies zo 1.
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
- KREGO
- Pro tuner
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
- Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=155
- Locatie: belgië
Re: Hoe cilculeert je KVS? + hoe sluit ik dubbele rad aan?
ik heb al wat verder zitten zoeken,Royal Club schreef:ik had er precies zo 1.
en hier in de buurt bij mijn groot ouders.
is er een bedrijf en die verkopen electrisch gestuurde.
dus die word aangesloten aan je temperatuur sensor/meter.
wanneer deze weerstand(sensor dus) 60 graden geeft gaat die open.
werkt op 3.2volt (2aaa batterij's ofso maken)
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 229
- Lid geworden op: wo 06 apr 2011, 21:03
- Vervoersmiddel: Senda DRD Evo limited '10
Re: Hoe cilculeert je KVS? + hoe sluit ik dubbele rad aan?
en als je batterij's nou leegzijn? 

Hannes schreef:Ga nou es eerst de feiten opzoeken voordat ik de hele avond loop te facepalmen om hoe achterlijk je bent.
- KREGO
- Pro tuner
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
- Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=155
- Locatie: belgië
Re: Hoe cilculeert je KVS? + hoe sluit ik dubbele rad aan?
dan koop ik een nieuwe cilinderWovter schreef:en als je batterij's nou leegzijn?

hij zij dat het wel even mee gaat hoor (gemakkelijk een jaar meschien zelf langer)
ook zal ik dit wel elke maal controleren bij een onderhoud en laat ik de batterijtjes weer op.
het zullen 2700mah durex herlaadbare zijn dus ze zullen wel even meegaan denkik
edit; durex

en het zijn AA met 2200 mAh wist het niet vanbuite:p
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Royal Club
- Pro tuner
- Berichten: 900
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
- Vervoersmiddel: XR600R
Re: Hoe cilculeert je KVS? + hoe sluit ik dubbele rad aan?
Is er dan niemand die mn uitspraken in twijfel neemt en anders zegt? mbt serie vs parallel ?
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie