yasuni cross ml afstel probleemke

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
hopke
Schakelrijder
Vervoersmiddel: 1x derbi senda extreme
2x honda mt
2x puch
en een fiets

yasuni cross ml afstel probleemke

Ongelezen bericht door hopke »

hai.
ik krijg mijn yasuni cross ml (die geperste) niet goed afgesteld.
ik heb al veel hierover opgezocht maar ik kom er niet uit op internet zie ik wel filmpjes met een yamaha dt ori en yasuni ml maar die gasreactie is veel beter dan bij mij die dt heeft natuurlijk een andere cilinder ma bij mij moet het toch veel beter kunnen

-bij mij gaat hij in de powerband wel goed maar daaronder bagger als wat ,stotteren als een gek en niet door dat stotter gebied willen trekken alleen in de 1,2,3 trekt hij wel door de stotter voor ma daarna niet meer dus ik moet de heletijd in de powerband blijven.

-ook heb ik dat als hij net warm is gedraait veel mooier loopt zowieso in de toeren onder de powerband en heb het gevoel dat hij dan meer koppel heeft maar dan na ong 6 minuten rijden is dat mooie er af.

- als ik bij hoge toeren het gas dicht en open doe is het net of hij verzuipt bloap. huuuuuuuu .
- en al hij in de vrij staat en ik geef gas dan stottert hij/slaat slagen over in de hoge toeren .
- ik heb het gevoel dat hij tijdens het rijden meer power heeft in de hoge toeren sinds ik de gasnaal "vetter " heb gezet .

moet ik nou grotere spr of juist een kleinere ik kom er niet uit de bougie is wel mooi of is dit de fijne afstelling die beter moet ?.
ik zal kijken of het me lukt om een filmke op youtube te zetten ma ik kom er niet echt uit :oops:

en ja ik heb het hele forum doorgezocht en vanalles op google ma ik heb niet iets nuttigs voor mij gevonden duss..

ik heb nu sproeier 98 erin

kan iemand mij helpen ? danku..
Laatst gewijzigd door hopke op wo 14 sep 2011, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
jens extreme sm
Pro tuner
Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm

Re: yasuni cross ml

Ongelezen bericht door jens extreme sm »

klinkt in mijn ogen als te groot of luchtschroef te ver open. ik heb die ook en heb maat 92.
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
hopke
Schakelrijder
2x honda mt
2x puch
en een fiets

Re: yasuni cross ml

luchtshroef heb ik 1,5 of 2,5 slag open kweenie zo uit me hoofd ma in iedergeval op de standaart afstelling.
en nog iets oppe cilinder staat jrt ingegraveerd dus lijkt het me dat deze getuned is miss dat dit ermee heeft te maken ?

ma ik zal int weekend wel eehm een kleinere sproeier erin doen er zat ook eerst 96 in maar ik wou de bougi net wat donkerder hebben
maar dankuwel ;P
hopke
Schakelrijder
2x honda mt
2x puch
en een fiets

Re: yasuni cross ml afstel probleemke

oke nu de kleinere sproeier geprobeert ma loopt nog kutter hij wil niet echt in de touren klimmen en houd bij dik 9000 op
ik heb al aan de luchtschroef en gasnaald geklooit ma help niet veel .
ik heb nu maar weer de proeier 98 in gedaan dat gaat teminste beter .
jens extreme sm
Pro tuner
Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm

Ongelezen bericht door jens extreme sm »

staat je choke niet open :P luchtschroef moet ongeveer 1,5 slag open om mee te beginnen
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
hopke
Schakelrijder
2x honda mt
2x puch
en een fiets

Nou choke niet nee
mxmaxxi12
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Ongelezen bericht door mxmaxxi12 »

je gasnaald veranderen das dat hoge toeren en dan gas los laten komt door je gasnaald
hopke
Schakelrijder
2x honda mt
2x puch
en een fiets

ok ben weer es bezig geweest gasnaald clipje hoger, staat nu op de hoogste stand.
loopt net wat vlotter op in toeren maar blijft nu ook weer langer in toeren hangen. maar nogsteeds dat stotteren rond 4 k toeren.
hij zou toch wel gewoon bijv. in de 4e versn vanaf 5 k naar z'n powerband moetten kunnen komen op eigen kracht dus zonder te slippen met koppeling.?
zouo het trouwens ook verstandig zijn om die luchtfilterbegrenzing er weer in te doen dat las ik laatst dat dat toch geen nut heeft en je daardoor wel een grotere sproeier moet hebben right ?
Wesley95
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing VERKOCHT
Derbi drd limited 08
Ktm sx250 verkocht
Suzuki rm125 verkocht
Bmw e30 325i m50 swap
Opel corsa b daily
Suzuki RM125 2000
Opel Corsa 1.2 16v
BMW E30 324d verkocht

Ongelezen bericht door Wesley95 »

probeer gasnaald is in middelste en grotere sproeier rijd dat wat fijner?
Afbeelding
the skullkid schreef:
Maurits schreef:Oke. En ik kan mijn uitlaat er gewoon zo afhalen zonder dat ik ergens op moet letten?
Opletten dat die koud is.
hopke
Schakelrijder
2x honda mt
2x puch
en een fiets

http://www.youtube.com/watch?v=HxZiZRdUzF4" onclick="window.open(this.href);return false;

ha eindelijk gelukt dit is dus hoe die loopt, in die rij filmkes ernaast zie je een yamaha dt met een yasuni ml die loopt heel mooi.

marre wesjuh de bougi is vrij zwart/donkerbruin dus zou dit wel goed zijn om nog rijker te zetten . trouwens toen ik hem kocht zat er een sproeier 96 in maar toen vond ik de bougi was aan de lichte kant (was eigelijk wel goed ma ik wou op safe spelen) ik weet niet meer hoe die toen liep ma zowieso niet helemaal optimaal .

dankju voor elke reactie
hopke
Schakelrijder
2x honda mt
2x puch
en een fiets

trouwens die youtube is hoe die liep ik zal even een maken van hoe het nu gaat.
mar duurt nog even want uit school weg viel de broem uit en is niet meer aan te krijgen , heeft nog wel vonk ma slaat de bougi steeds vet ik kyk vrijdag avond wel eehm. voorlopig ma weer met de fiets :yawn:
Plaats reactie