Snap t niet meer

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
bromfiets123
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi GPR Nude

Snap t niet meer

Ongelezen bericht door bromfiets123 »

Hallo,

Bereid u voor op een heel verhaal.. :problem:
Februari vorig jaar heb ik mijn derbi GPR gekocht, die reed toen +/- 90 op de teller.
Tijdje later heb ik deze een beetje afgevoerd , powerfilter er op gezet (brommer ging hier zachter door) en een kleiner voortandwiel. Toen reed die rond de 75 teller. Toen begon het kouder te worden en de hele winter heeft mn brommer zwaar kut gelopen... Twee weken terug was het zo slecht dat ik hem af heb laten stellen bij een brommerzaak. Ze zeiden dat mn brommer niet goed liep door het filter dat er op zat. Originele filter er dus op gezet en brommer reed weer goed. Sproeier hebben ze niet eens verandert. Ik heb nu ook mn standaart tandwiel er weer opgezet, maaaaaaar hij rijdt nu nog maar 66km/u op GPS. Ook heeft die veel minder trekkracht dan vorig jaar zomer, terwijl ik met exact dezelfde setup rijd als toen.

Mijn vraag is dus, waarom rijd mn brommer nu zachter en heeft die veel minder trekkracht? Kan het zo zijn dat het powerfilter zoveel zooi heeft doorgelaten dat mn cilinder eigenlijk al versleten is? Zit nu mazimaal 5000 km op, weet het niet precies teller is al een tijdje kapot. Dit filter zat er op: http://www.q-parts.nl/catalog/images/Po ... 22un42.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Alvast bedankt :)
Daan
Beheerder
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Snap t niet meer

Ongelezen bericht door Daan »

Dat is wel een erg waardeloos filter. Je hebt dit filter gemonteerd zonder het af te stellen?
bromfiets123
Banden plakker

Daan schreef:Dat is wel een erg waardeloos filter. Je hebt dit filter gemonteerd zonder het af te stellen?
Wel afgesteld, en heeft er tijdens de zomer nog prima mee geren maar toen het kouder werd werd het steeds slechter...
Volgens mij moest er zelfs een kleinere sproeier in, maar weet t niet zeker meer. Omdat die slechter ging lopen heb ik hem toen ook (2 keer dus) af laten stellen, maar reed daarna nog steeds niet bepaald goed. 2 weken dus weer af laten stellen en rijd nu gewoon helemaal naar behoren, maar wel veel zachter en minder trekkracht.
Laatst gewijzigd door bromfiets123 op di 20 mar 2012, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
BasvO
Pro tuner
Vervoersmiddel: Senda DRD Pro (Te Koop)
Contacteer:

Ongelezen bericht door BasvO »

bromfiets123 schreef:
Daan schreef:Dat is wel een erg waardeloos filter. Je hebt dit filter gemonteerd zonder het af te stellen?
Wel afgesteld, en heeft er tijdens de zomer nog prima mee geren maar toen het kouder werd werd het steeds slechter...
Volgens mij moest er zelfs een kleinere sproeier in, maar weet t niet zeker meer. Omdat die slechter ging lopen heb ik hem toen ook (2 keer dus) af laten stellen, maar reed daarna nog steeds niet bepaald goed.
In de winter kan het juist nodig zijn een tikje groter erin te doen.
racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen :clap:

Afbeelding
bromfiets123
Banden plakker

Ja maar dat filter had ik er in de zomer op gedaan. In de winter is er ook een maatje groter in gegaan toen ik hem af liet stellen bij een brommerzaak ;)
bromfiets123
Banden plakker

Iemand? Er zit nu sproeier 92 in en ik lees op fora dat mensen met sproeier 90 al 90 km/u halen.
marvin65
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)

Ongelezen bericht door marvin65 »

bromfiets123 schreef:Iemand? Er zit nu sproeier 92 in en ik lees op fora dat mensen met sproeier 90 al 90 km/u halen.
sproeiermaat heeft niks te maken met je snelheid, die snelheid haal je pas als je brommer goed is afgesteld.
Gas erop !
Plaats reactie