gustav schreef:17.5 rijd wel maar trekt hij minder als je een grotere pakt gebruikt hij meer nu kan je 14okm met een volle tenk rijden met die 24mm nog maar 100km
Leuk dat je dat kunt voorspellen, maar dat ligt echt aan je rechterhand. En het verschilt ook enorm per brommer.
Het ligt inderdaad aan je rechterhand, maar het heeft ook zeker te maken met de grootte van je carb. met een mhr 80 en 28mm zul je nooit zo zuinig rijden als met een mhr 80 met 17,5 mm.
derbiboy schreef:wat is het verschin tussen 21 en 24 mm meer trekkracht of km/h
Het verschil is het verbruik, dus hoe vaak je moet stoppen om te tanken
Nee. Grotere carburateur ga je nemen wanneer je meer toeren gaat draaien of meer cilinder inhoud krijgt. Dit is wat je krijgt als je even googled. Vragen die je hier stelt moet je eens googlen. Lees heel het artikel door en je bent een stukje wijzer. Maar ik zou lekker mainstream een 21mm pakken. Als je echt nieuwsgierig bent moet je met 2 carburateurs naar de testbank gaan en ze allebei goed afstellen en dan kijken wat het verschil is.
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.