als je dat ander gat dichtlast en wat verstevigd is er geen probleem , rijd er al zo lange mee en ik beul hem redelijk hard afjasperrr91 schreef:Dan haal je de sterkte eruit. Het beste is andere kopen en die inkorten door in te korten doormiddeln van slijpen en er een gat in te boren zodat je veer hoger komt. Of je eigen prolink doormidden slijpen stuk en er een stuk af te slijpen en dan weer aan elkaar te lassen.racingfreak schreef:dan moet je gewoon een nieuw gat boren in je pro link dat hoger is als je origineel gat, succes
Persoonlijk zou ik het lekker orgineel laten. Er komen namelijk ook andere krachten op de veer te staan omdat de hoek van de veer iets veranderd. Dus als je nogal hard over drempels wilt rijden of een neiging hebt om te crossen ofzo dan betwijfel ik het of je veer het lang volhoud.
hulp gezocht uitleg van mijn schokbreker!
- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
Re: hulp gezocht uitleg van mijn schokbreker!
#22
- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
Re: hulp gezocht uitleg van mijn schokbreker!
kan ik wel morgen maken , nu is het te donkersam-limited867 schreef:ja maar welk gat? heb je daar ee foto van?
#22
-
Jasper
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: hulp gezocht uitleg van mijn schokbreker!
Ik zeg ook niet dat het niet kan.racingfreak schreef:als je dat ander gat dichtlast en wat verstevigd is er geen probleem , rijd er al zo lange mee en ik beul hem redelijk hard afjasperrr91 schreef:Dan haal je de sterkte eruit. Het beste is andere kopen en die inkorten door in te korten doormiddeln van slijpen en er een gat in te boren zodat je veer hoger komt. Of je eigen prolink doormidden slijpen stuk en er een stuk af te slijpen en dan weer aan elkaar te lassen.racingfreak schreef:dan moet je gewoon een nieuw gat boren in je pro link dat hoger is als je origineel gat, succes
Persoonlijk zou ik het lekker orgineel laten. Er komen namelijk ook andere krachten op de veer te staan omdat de hoek van de veer iets veranderd. Dus als je nogal hard over drempels wilt rijden of een neiging hebt om te crossen ofzo dan betwijfel ik het of je veer het lang volhoud.
En als je het goed doet kan het wel.
Maar goed is anders.
- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
Re: hulp gezocht uitleg van mijn schokbreker!
als je iets of wat handig bent met metaal en lassen moet het volgens mij zeker lukken 
#22
-
sam-limited867
- Schakelrijder
- Berichten: 175
- Lid geworden op: zo 09 okt 2011, 13:56
- Vervoersmiddel: Derbi senda limited 07 - Vespa lx black on black 2012 - Kroegfiets
Re: hulp gezocht uitleg van mijn schokbreker!
Oke bedankt man!
