hoe krijg ik me ideale derbi?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
cvw
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 10 mar 2016, 11:21
Vervoersmiddel: derbi drd pro (binnenkort)

hoe krijg ik me ideale derbi?

Ongelezen bericht door cvw »

hallo,

ik ben 15 jaar en ik word over een kleine 6 maandjes 16, ik ben al druk bezig met het sparen voor een derbi maar ik heb een aantal vraagjes.
ik ben 1.88 wat is het beste model voor mij?
ik wil graag een andere uitlaat erop zetten zodat het geluid wat minder op een stofzuiger lijkt :thumbup: maaaar... ik woon in voorburg en er rijd hier wel af en toe politie en ik wil niet dat ik gepakt kan worden op een rollerbank etc. dus ik wil hem wel begrenst hebben maar niet dat hij gelijk ontiegelijk sloom optrekt... en welke uiltaat raden jullie mij dan aan? en kwa andere onder delen zoals sproeier afstelling en tandwiel verhouding.

mvg,
clint
Gebruikersavatar
Oreo
Schakelrijder
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 12:58
Vervoersmiddel: Tomos A35 (snor)
Tomos 4TL (2 keer)
Derbi Senda DRD X-treme
Honda MTX-SH
Volkswagen Golf 1.8 Milestone
Locatie: Ter Aar

Re: hoe krijg ik me ideale derbi?

Ongelezen bericht door Oreo »

Hoi!
Mooi man dat je ook voor een derbi gaat! ik ben bijna precies net zo lang als jij, en ik rij een Derbi Senda DRD X-treme en dat vind ik best lekker zitten hoor! Kan vrij rechtzitten en kan overal netjes bij, geen problemen ondervonden dus. Ik denk trouwens dat alle Senda modellen nagenoeg even hoog zijn, en dat de GPR beduidend lager is, dan zit je dus meer voorover wat mij iets minder bevalt.
Als uitlaat kan ik je iig een laagtoerig pijpje aanraden, dan wordt de top niet ontiegelijk hoog maar trek je wel gewoon lekker op. Zelf heb ik een Leovince X-fight, beetje prijzig maar ik vind m heerlijk rijden. Met dit type uitlaatjes kan je hem vaak wel goed afstellen als je een sproeier erin doet van een maatje groter(is een kwestie van uitproberen). Er zijn nog een paar andere laagtoerige pijpjes, maar ik kan zo gauw even niet meer bedenken hoe ze heten.
Als ik jou was zou ik mn tandwielen origineel laten, en de andere begrenzingen in de carb en luchtfilter gewoon laten zitten ook en het eerst is zo proberen.
Succes met sparen! :wave:
No free rides, gas or ass!
Gebruikersavatar
Knissaw
Pro tuner
Berichten: 813
Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold]
Locatie: Deventer

Re: hoe krijg ik me ideale derbi?

Ongelezen bericht door Knissaw »

Yeeeew
Zoals hierboven al gezegd is qua tandwielen, niet veel mee prutsen. Als je hem zo wilt begrenzen gaat hij alleen maar in hogere toeren zitten, wat zonde is van je brommer waar je je zuurverdiende geld aan hebt besteed. ik zou als ik jou was een prop maken in de uitlaat, en deze steeds verder uitboren tot je de gewenste snelheid hebt. Of met een beetje geluk koop je er eentje die al begrenst is op 55 kmh.
ik weet dat hij dan in het optrekken wel wat verzuurt, maar zelf weet ik niet hoe erg dit is omdat ik 4takt rijd :shh:
Afbeelding
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: hoe krijg ik me ideale derbi?

Ongelezen bericht door Gooncy »

Als ik jou was zou ik voor een Pro gaan. Dat is het hoogste model van Derbi. Ik ben zelf zo rond de 1.75/1.80 en ik vind dat de mijne nog best laag zit, ook zit het stuur best laag. Maar je kan je veer volgens mij iets stugger zetten zodat die iets hoger is, en minder naar beneden doorveert. Ook kan je je stuur met stuuraisers verhogen.
Als ik jou was zou ik gewoon je ori pijp houden. Ik heb een leuk trucje waardoor die bijna net zo klinkt als een Gianelli Conti :dry:

Kan er binnekort wel een filmpje van uploaden
DRD EDITION
Mika
Schakelrijder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 22:55
Vervoersmiddel: Derbi limited 2008

Re: hoe krijg ik me ideale derbi?

Ongelezen bericht door Mika »

Gooncy schreef:Als ik jou was zou ik voor een Pro gaan. Dat is het hoogste model van Derbi. Ik ben zelf zo rond de 1.75/1.80 en ik vind dat de mijne nog best laag zit, ook zit het stuur best laag. Maar je kan je veer volgens mij iets stugger zetten zodat die iets hoger is, en minder naar beneden doorveert. Ook kan je je stuur met stuuraisers verhogen.
Als ik jou was zou ik gewoon je ori pijp houden. Ik heb een leuk trucje waardoor die bijna net zo klinkt als een Gianelli Conti :dry:

Kan er binnekort wel een filmpje van uploaden
Ben zelf 1,85 vind een pro ook echt heel fijn rijden, mijn sx is ongeveer even hoog dus dat bevalt ook prima.
Maar de gemiddelde schakel vind ik toch minder lekker rijden dan een hoger model.
De mrx van mijn zus zit zelfs nog een kortere veer in dan standard en dat rijd helemaal waardeloos vind ik.

Stuurraisers/adapters heb ik er ook opzitten vind het echt een grote voorruitgang tov een normaal stuur.
Helemaal als je een stuur er bij neemt met een iets hogere bocht er in.

Trouwens de standaard uitlaat klink niet altijd als een grasmaaier, die van mij klinkt redelijk zwaar maar ken er ook die echt niet mooi klinken.
cvw
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 10 mar 2016, 11:21
Vervoersmiddel: derbi drd pro (binnenkort)

Re: hoe krijg ik me ideale derbi?

Ongelezen bericht door cvw »

Gooncy schreef:Als ik jou was zou ik voor een Pro gaan. Dat is het hoogste model van Derbi. Ik ben zelf zo rond de 1.75/1.80 en ik vind dat de mijne nog best laag zit, ook zit het stuur best laag. Maar je kan je veer volgens mij iets stugger zetten zodat die iets hoger is, en minder naar beneden doorveert. Ook kan je je stuur met stuuraisers verhogen.
Als ik jou was zou ik gewoon je ori pijp houden. Ik heb een leuk trucje waardoor die bijna net zo klinkt als een Gianelli Conti :dry:

Kan er binnekort wel een filmpje van uploaden
Het lijkt me gaaf als je me laat zien hoe 8-)
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: hoe krijg ik me ideale derbi?

Ongelezen bericht door Gooncy »

Zal er binnenkort een video van maken hoe die klinkt :box:
DRD EDITION
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: hoe krijg ik me ideale derbi?

Ongelezen bericht door Gooncy »

https://www.youtube.com/watch?v=yM2cBcqnoGk

Kijk maar, vinden jullie hem een beetje als een conti klinken? Vrienden vinden van wel, vinden zelfs dat die nog wat dieper klinkt en mooier dus :lol:
DRD EDITION
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: hoe krijg ik me ideale derbi?

Ongelezen bericht door Gooncy »

DRD EDITION
Mika
Schakelrijder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 22:55
Vervoersmiddel: Derbi limited 2008

Re: hoe krijg ik me ideale derbi?

Ongelezen bericht door Mika »

Gooncy schreef:[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yM2cBcqnoGk[/youtube]
Klinkt gewoon als een standaard uitlaatje vind ik.
EZ_R
Pro tuner
Berichten: 607
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
Locatie: Almere

Re: hoe krijg ik me ideale derbi?

Ongelezen bericht door EZ_R »

Standaard uitlaatje klinkt ook lekker, geen zorgen dus. 8-)
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
cvw
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 10 mar 2016, 11:21
Vervoersmiddel: derbi drd pro (binnenkort)

Re: hoe krijg ik me ideale derbi?

Ongelezen bericht door cvw »

Oreo schreef:Hoi!
Mooi man dat je ook voor een derbi gaat! ik ben bijna precies net zo lang als jij, en ik rij een Derbi Senda DRD X-treme en dat vind ik best lekker zitten hoor! Kan vrij rechtzitten en kan overal netjes bij, geen problemen ondervonden dus. Ik denk trouwens dat alle Senda modellen nagenoeg even hoog zijn, en dat de GPR beduidend lager is, dan zit je dus meer voorover wat mij iets minder bevalt.
Als uitlaat kan ik je iig een laagtoerig pijpje aanraden, dan wordt de top niet ontiegelijk hoog maar trek je wel gewoon lekker op. Zelf heb ik een Leovince X-fight, beetje prijzig maar ik vind m heerlijk rijden. Met dit type uitlaatjes kan je hem vaak wel goed afstellen als je een sproeier erin doet van een maatje groter(is een kwestie van uitproberen). Er zijn nog een paar andere laagtoerige pijpjes, maar ik kan zo gauw even niet meer bedenken hoe ze heten.
Als ik jou was zou ik mn tandwielen origineel laten, en de andere begrenzingen in de carb en luchtfilter gewoon laten zitten ook en het eerst is zo proberen.
Succes met sparen! :wave:


O oke!
En wat houd een laag toerige uitlaat precies in?
Coen_O
Tuner
Berichten: 344
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 16:08
Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track 2016
Derbi Senda SM DRD Racing 2015
Derbi DRD Racing 2010 [verkocht]

Re: hoe krijg ik me ideale derbi?

Ongelezen bericht door Coen_O »

Een laagtoerige uitlaat, is een uitlaat die niet veel toeren draait.
Hij trekt dus ook met weinig toeren, en je hoeft dus niet echt te toeren janken om vooruit te gaan.
Voorbeeld van laagtoerige uitlaten zijn: Originele uitlaat, Leovince V6/X-Fight. Dit zijn de meest voorkomende.
Jasper#86
Beginnende Derbi fan
Berichten: 24
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 19:02
Vervoersmiddel: Derbi Drd 85th
vette cafe Fiets
Honda CR 85
slopel astra

Re: hoe krijg ik me ideale derbi?

Ongelezen bericht door Jasper#86 »

Er is genoeg keuze uit de modellen, misschien wel een note to you, een senda drd heeft een prolink geveerde achterbrug en dit heeft een x-treme niet, ligt er net aan wat je fijner vind veren, ik meende dat de Xtreme's en Senda's iets stugger veerde vanwege het niet hebben van een prolink.

hier de link van een topic met ALLE modellen die er bestaan, kies een leuke uit zou ik zeggen!
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=38&t=5977

X-Fight kan ik overigens zeker aanraden, erg fijne pijp met een leuk geluid
cvw
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 10 mar 2016, 11:21
Vervoersmiddel: derbi drd pro (binnenkort)

Re: hoe krijg ik me ideale derbi?

Ongelezen bericht door cvw »

Update!

Ik heb in augustes een aprilia sx 50 2016 limited edition gekocht!, hij is heel gaaf. Ik heb zojuist nog een bidalot mxr gekocht en ik ga er dan een eurobegrenzer bij nemen zodat de rb wat makkelijker verlopen
:thumbup:
Mika
Schakelrijder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 22:55
Vervoersmiddel: Derbi limited 2008

Re: hoe krijg ik me ideale derbi?

Ongelezen bericht door Mika »

cvw schreef:Update!

Ik heb in augustes een aprilia sx 50 2016 limited edition gekocht!, hij is heel gaaf. Ik heb zojuist nog een bidalot mxr gekocht en ik ga er dan een eurobegrenzer bij nemen zodat de rb wat makkelijker verlopen
:thumbup:
Zou die eurobegrenzer niet doen, agenten zijn echt niet achterlijk.
Je krijgt een flinke extra boete voor een begrenzer + de andere boetes en grotere kans op inname voor technisch onderzoek.
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: hoe krijg ik me ideale derbi?

Ongelezen bericht door Gooncy »

Goede keus, en idd niet zo een begrenzer gebruiken.
DRD EDITION
Coen_O
Tuner
Berichten: 344
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 16:08
Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track 2016
Derbi Senda SM DRD Racing 2015
Derbi DRD Racing 2010 [verkocht]

Re: hoe krijg ik me ideale derbi?

Ongelezen bericht door Coen_O »

Met zon begrenzer heb je grote kans dat je er alsnog mee gepakt wordt, ook bestaat de kans nog dat je cdi erdoor kapot gaat.
Plaats reactie