keuze 80cc cilinder
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 45
- Lid geworden op: do 18 nov 2010, 23:40
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R
- Locatie: Zwolle
Re: keuze 80cc cilinder
Beetje straat setup is vooral kracht, en snelheid..
Heb zelf met MHR 80 gereden ( heel af en toe) Ik heb +/- 6000 km mee gereden, en slechts 1 keer zuiger vervangen.
Setupje wat ik had was 28mm (beetje overkill), PVL en verschillende uitlaten.
Bij straatsetup ga ik uit van dagelijks gebruik, dus ga lekker voor de MHR 80, Ideaal ding!
Airsal slechte ervaring mee
Heb zelf met MHR 80 gereden ( heel af en toe) Ik heb +/- 6000 km mee gereden, en slechts 1 keer zuiger vervangen.
Setupje wat ik had was 28mm (beetje overkill), PVL en verschillende uitlaten.
Bij straatsetup ga ik uit van dagelijks gebruik, dus ga lekker voor de MHR 80, Ideaal ding!
Airsal slechte ervaring mee
- Gerben
- Tuner
- Berichten: 341
- Lid geworden op: za 30 okt 2010, 20:28
- Vervoersmiddel: drd 2006 race beest black edition JST tuned
MH furia 2006
gehad:
senda x-treme 2004
drd 2007 LTD
drd dition 2004
malaguti firefox
senda x-treme 2001 - Locatie: stolwijk (zuid-holland)
Re: keuze 80cc cilinder
replica is gewoon originele malossi,dus geen troepXtreme sm schreef:mense die niet af willen gaan met een slechte cilinder kunne ok opscheppen.....KREGO schreef:de mensen die er mij rijden deuh..![]()
is idd niet echt netjes afgewerkt maar ik wat ik al heb uitgestoken met die cilinder en nog steeds geen slijtage op aan te merken is gewoon uitzonderlijk goed
mvg![]()
![]()
okej jij heb ervaring dus jou kan k een béétje vertrouwen![]()
kzag iemand ok mhr replica noemen; iemand ervaring mee? goede cilinder? als ik replica zie denk ik glijk aan chineese kutzooi met een merksticker erop
zeer slijtvast
top van 110/115 met volgende setup
mhr 80cc replica
24 mm mikuni met twinair
yollymoto bovenlangs
twv. 15/53
hard optrekken,powerwheelie,komt wel door die 24mm hoor

en met yasuni cross hm
21mm delli
top =105
hard optrekken ,slechte wheelis
says never that you drive to fast, because there,s no limit for speed
- Xtreme sm
- Pro tuner
- Berichten: 644
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
- Locatie: Lexmond
Re: keuze 80cc cilinder
kbedoelde niet dat mhr replica troep is mar wist niet wat ik van dat 'replica' moest denken; meestal betekent dat butzooi
dus mhr of replica is niet zoveel verschil??


dus mhr of replica is niet zoveel verschil??
dus..?!KREGO schreef:ik vind het altijd leuk om met opscheppers eens te racen

- Gerben
- Tuner
- Berichten: 341
- Lid geworden op: za 30 okt 2010, 20:28
- Vervoersmiddel: drd 2006 race beest black edition JST tuned
MH furia 2006
gehad:
senda x-treme 2004
drd 2007 LTD
drd dition 2004
malaguti firefox
senda x-treme 2001 - Locatie: stolwijk (zuid-holland)
Re: keuze 80cc cilinder
ja wel
mhr replica heeft 2 zuigeveren
draait minder toeren
slijt wat minder hard,logisch
lagere topsnelheid
minder hard optrekken
minder benzine verbruik
maar voor dagelijks straat gebruik beter mhr replica ipv. mhr
mhr replica heeft 2 zuigeveren
draait minder toeren
slijt wat minder hard,logisch

lagere topsnelheid
minder hard optrekken
minder benzine verbruik
maar voor dagelijks straat gebruik beter mhr replica ipv. mhr
says never that you drive to fast, because there,s no limit for speed
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 45
- Lid geworden op: do 18 nov 2010, 23:40
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R
- Locatie: Zwolle
Re: keuze 80cc cilinder
Volgensmij is chef Krego nu zelf de opschepper..Xtreme sm schreef:dus..?!KREGO schreef:ik vind het altijd leuk om met opscheppers eens te racen
- KREGO
- Pro tuner
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
- Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=155
- Locatie: belgië
Re: keuze 80cc cilinder
valt tezien hoe je het bekijkt
maar een mhr 80 is eigelijk echt geen slechte keuze hoor
maar een mhr 80 is eigelijk echt geen slechte keuze hoor
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Gerben
- Tuner
- Berichten: 341
- Lid geworden op: za 30 okt 2010, 20:28
- Vervoersmiddel: drd 2006 race beest black edition JST tuned
MH furia 2006
gehad:
senda x-treme 2004
drd 2007 LTD
drd dition 2004
malaguti firefox
senda x-treme 2001 - Locatie: stolwijk (zuid-holland)
Re: keuze 80cc cilinder
ja en nu weet die gozer nogsteeds niet wat voor cilinder hij moet hebben 

says never that you drive to fast, because there,s no limit for speed
- KREGO
- Pro tuner
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
- Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=155
- Locatie: belgië
Re: keuze 80cc cilinder
hij moet zelf ook een keuze maken hé.
wij kunnen hem niet zeggen dat hij die MOET kopen maar we geven hem toch de raad.
wij kunnen hem niet zeggen dat hij die MOET kopen maar we geven hem toch de raad.
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Xtreme sm
- Pro tuner
- Berichten: 644
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
- Locatie: Lexmond
Re: keuze 80cc cilinder
idd
mar met dat verhaaltje vn Gerben weet ik ng niet welke ik moet doen, mhr of mhr replica
khou nogal van opschieten dus hard trekken is heel belangrijk, die top geloof ik wel; tis tenslotte 80cc
ik ga nu met mn 50 snel 100-105, zal dit met 80cc veel hoger komen te liggen?? dus met yasuni cross hm en 21mm dellorto? en met 24mm (mikuni bv)?
je hoort en leest ok vaan dat scr goede uitlaatjes zijn voor 80cc, de scr corse racing line bv. klopt dat?? iemand ervaring??
(ik weet het; ik blijf mar om ervaringen vragen mar daarvoor heb ik dit onderwerp aangemaak


mar met dat verhaaltje vn Gerben weet ik ng niet welke ik moet doen, mhr of mhr replica

khou nogal van opschieten dus hard trekken is heel belangrijk, die top geloof ik wel; tis tenslotte 80cc

ik ga nu met mn 50 snel 100-105, zal dit met 80cc veel hoger komen te liggen?? dus met yasuni cross hm en 21mm dellorto? en met 24mm (mikuni bv)?
je hoort en leest ok vaan dat scr goede uitlaatjes zijn voor 80cc, de scr corse racing line bv. klopt dat?? iemand ervaring??
(ik weet het; ik blijf mar om ervaringen vragen mar daarvoor heb ik dit onderwerp aangemaak


-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 45
- Lid geworden op: do 18 nov 2010, 23:40
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R
- Locatie: Zwolle
Re: keuze 80cc cilinder
80cc, leuke carb en onsteking is allemaal prima.. Tis maar net wat je wil..
Ik heb een tijdje met een r3 gereden, liep netjes veel toeren.. Maar ook met een r1, dan wil hij in de 2 nog in de ketting klimmen
Ik heb zelf MHR 80, dat is gewoon een prima cilinder..
Ik heb een tijdje met een r3 gereden, liep netjes veel toeren.. Maar ook met een r1, dan wil hij in de 2 nog in de ketting klimmen

- Gerben
- Tuner
- Berichten: 341
- Lid geworden op: za 30 okt 2010, 20:28
- Vervoersmiddel: drd 2006 race beest black edition JST tuned
MH furia 2006
gehad:
senda x-treme 2004
drd 2007 LTD
drd dition 2004
malaguti firefox
senda x-treme 2001 - Locatie: stolwijk (zuid-holland)
Re: keuze 80cc cilinder
je wilde hem tog dagelijks op straat gebruiken?
says never that you drive to fast, because there,s no limit for speed
- KREGO
- Pro tuner
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
- Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=155
- Locatie: belgië
Re: keuze 80cc cilinder
zeg eens jouw budget dan kunnen we je wat verder helpen
mvg
mvg
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Xtreme sm
- Pro tuner
- Berichten: 644
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
- Locatie: Lexmond
Re: keuze 80cc cilinder
ja dagelijks op straat gebruiken, beetje racen tegen opgevoerde aeroxjes en ooms die denken ff een derbi eruit te rijden
budget? soort van onbeperkt; tis mar net hoeveel het setje kosten gaat


budget? soort van onbeperkt; tis mar net hoeveel het setje kosten gaat

-
- Pro tuner
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 12:31
- Vervoersmiddel: - Viva city snor 06
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc
Re: keuze 80cc cilinder
Koop dan gewoon een mhr team, die redden de 20000 ook wel als je er fatsoenlijk mee omgaat...Xtreme sm schreef:ja dagelijks op straat gebruiken, beetje racen tegen opgevoerde aeroxjes en ooms die denken ff een derbi eruit te rijden![]()
![]()
budget? soort van onbeperkt; tis mar net hoeveel het setje kosten gaat
Maar dan zit je wel te kijken met het feit dat alles dat sneller, hoogtoeriger en dus duurder moet zijn om ook verschil te merken tussen mhr en team.. want een mhr team op een r2 rijd gewoonweg kut. (ervaring)
Verschil is ook zo dramatisch groot he...Gerben schreef:ja wel
mhr replica heeft 2 zuigeveren
draait minder toeren
slijt wat minder hard,logisch![]()
lagere topsnelheid
minder hard optrekken
minder benzine verbruik
maar voor dagelijks straat gebruik beter mhr replica ipv. mhr

De kerel die zegt dat airsal goed is, als je het fatsoenlijk behandeld red je 20k op de 1e zuiger...Xtreme sm schreef:Nah...! wie moet ik nou geloven?!KREGO schreef:Pau1 schreef:Airsal zou ik niet voor gaan, geen persoonlijke ervaring, maar hoor van alle kanten dat die cilinders slecht zijn afgewerkt en dus ook hoge slijtage hebben.![]()
![]()
nou moet ik even ZEEEEEEEEEEEEER hard om je lachen want airsal word aangeraden bij de meeste straat set-up's en zijn echt nog slijtvast EN ik spreek uit ervaring;)
ik deed met men airsal 70 en yasuni cross hm met 21mm delorto carbu 117echt km's/h en ik moet zeggen dat die echt hard doortrok:)![]()
![]()
18000 inderdaad...Pau1 schreef:Airsal zou ik niet voor gaan, geen persoonlijke ervaring, maar hoor van alle kanten dat die cilinders slecht zijn afgewerkt en dus ook hoge slijtage hebben.
MHR is een heel degelijk merk, zijn slijtvaste cilinders, zelfs de team versie is naar verhouding nog vrij slijtvast.
Voor straatgebruik zou ik zelf voor de gewone mhr gaan, zeer goede straatcilinder.
Goede uitlaat voor deze cilinder is inderdaad yasuni cross HM, ik durf te zeggen zo goed als de beste uitlaat voor deze cilinder.
Doppler endurace is ook een prima krukas, kan zelfs in combinatie met de team of de pro race cilinders, kan volges mij 16.000 toeren aan (of misschien zelfs 18.000, dat weet ik niet zeker).
- Gerben
- Tuner
- Berichten: 341
- Lid geworden op: za 30 okt 2010, 20:28
- Vervoersmiddel: drd 2006 race beest black edition JST tuned
MH furia 2006
gehad:
senda x-treme 2004
drd 2007 LTD
drd dition 2004
malaguti firefox
senda x-treme 2001 - Locatie: stolwijk (zuid-holland)
Re: keuze 80cc cilinder
ga jij even wijs doen hier
,er zit wel degelijk verschil in mhr team en replica
en nee, dat is niet dramatisch,tenminste ik heb het nog nooit een drama gevonden

als jij met allebei hebt gereden dan merk je het verschil wel hoor

en nee, dat is niet dramatisch,tenminste ik heb het nog nooit een drama gevonden


als jij met allebei hebt gereden dan merk je het verschil wel hoor
says never that you drive to fast, because there,s no limit for speed
-
- Pro tuner
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 12:31
- Vervoersmiddel: - Viva city snor 06
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc
Re: keuze 80cc cilinder
Waar noem jij team? Ik lees toch echt mhr, dat is gewoon een replica met 1 zuigerveer, dus ga zelf maar weer lekker wijs doen dan..Gerben schreef:ga jij even wijs doen hier,er zit wel degelijk verschil in mhr team en replica
en nee, dat is niet dramatisch,tenminste ik heb het nog nooit een drama gevonden![]()
als jij met allebei hebt gereden dan merk je het verschil wel hoor

Btw, ik heb met alle 3 gereden dus ik weet inderdaad heel goed waar ik over praat...
- Gerben
- Tuner
- Berichten: 341
- Lid geworden op: za 30 okt 2010, 20:28
- Vervoersmiddel: drd 2006 race beest black edition JST tuned
MH furia 2006
gehad:
senda x-treme 2004
drd 2007 LTD
drd dition 2004
malaguti firefox
senda x-treme 2001 - Locatie: stolwijk (zuid-holland)
Re: keuze 80cc cilinder
ik heb hier al meerdere keren in dit topic gehad over mhr team dus korte dat hiermee ff af,
says never that you drive to fast, because there,s no limit for speed
-
- Pro tuner
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 12:31
- Vervoersmiddel: - Viva city snor 06
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc
Re: keuze 80cc cilinder
Maak je het niet echt duidelijk mee he.. 

- Xtreme sm
- Pro tuner
- Berichten: 644
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
- Locatie: Lexmond
Re: keuze 80cc cilinder
Verschil is ook zo dramatisch groot he...Gerben schreef:ja wel
mhr replica heeft 2 zuigeveren
draait minder toeren
slijt wat minder hard,logisch![]()
lagere topsnelheid
minder hard optrekken
minder benzine verbruik
maar voor dagelijks straat gebruik beter mhr replica ipv. mhr

De kerel die zegt dat airsal goed is, als je het fatsoenlijk behandeld red je 20k op de 1e zuiger...Xtreme sm schreef:Nah...! wie moet ik nou geloven?!KREGO schreef:Pau1 schreef:Airsal zou ik niet voor gaan, geen persoonlijke ervaring, maar hoor van alle kanten dat die cilinders slecht zijn afgewerkt en dus ook hoge slijtage hebben.![]()
![]()
nou moet ik even ZEEEEEEEEEEEEER hard om je lachen want airsal word aangeraden bij de meeste straat set-up's en zijn echt nog slijtvast EN ik spreek uit ervaring;)
ik deed met men airsal 70 en yasuni cross hm met 21mm delorto carbu 117echt km's/h en ik moet zeggen dat die echt hard doortrok:)![]()
![]()
18000 inderdaad...[/quote]Pau1 schreef:Airsal zou ik niet voor gaan, geen persoonlijke ervaring, maar hoor van alle kanten dat die cilinders slecht zijn afgewerkt en dus ook hoge slijtage hebben.
MHR is een heel degelijk merk, zijn slijtvaste cilinders, zelfs de team versie is naar verhouding nog vrij slijtvast.
Voor straatgebruik zou ik zelf voor de gewone mhr gaan, zeer goede straatcilinder.
Goede uitlaat voor deze cilinder is inderdaad yasuni cross HM, ik durf te zeggen zo goed als de beste uitlaat voor deze cilinder.
Doppler endurace is ook een prima krukas, kan zelfs in combinatie met de team of de pro race cilinders, kan volges mij 16.000 toeren aan (of misschien zelfs 18.000, dat weet ik niet zeker).
bedankt vor je verhaaltje, airsal valt dus ok niet tegen?
mhr team doe ik niet; het moet wl een beetje relax rijden dat gejank klink wl leuk mar kdenk dat mhr tog wat rustiger rij als ik zo de reacties lees

om ng ff lastig te doen; is mhr replica egt een stukjke langzamer/relaxer dan mhr

- Gerben
- Tuner
- Berichten: 341
- Lid geworden op: za 30 okt 2010, 20:28
- Vervoersmiddel: drd 2006 race beest black edition JST tuned
MH furia 2006
gehad:
senda x-treme 2004
drd 2007 LTD
drd dition 2004
malaguti firefox
senda x-treme 2001 - Locatie: stolwijk (zuid-holland)
Re: keuze 80cc cilinder
wat voor prestaties wil jij?
says never that you drive to fast, because there,s no limit for speed