keuze 80cc cilinder

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Bertus
Beginnende Derbi fan
Berichten: 45
Lid geworden op: do 18 nov 2010, 23:40
Vervoersmiddel: Derbi Senda R
Locatie: Zwolle

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Bertus »

Beetje straat setup is vooral kracht, en snelheid..

Heb zelf met MHR 80 gereden ( heel af en toe) Ik heb +/- 6000 km mee gereden, en slechts 1 keer zuiger vervangen.

Setupje wat ik had was 28mm (beetje overkill), PVL en verschillende uitlaten.

Bij straatsetup ga ik uit van dagelijks gebruik, dus ga lekker voor de MHR 80, Ideaal ding!

Airsal slechte ervaring mee
Gebruikersavatar
Gerben
Tuner
Berichten: 341
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 20:28
Vervoersmiddel: drd 2006 race beest black edition JST tuned
MH furia 2006
gehad:
senda x-treme 2004
drd 2007 LTD
drd dition 2004
malaguti firefox
senda x-treme 2001
Locatie: stolwijk (zuid-holland)

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Gerben »

Xtreme sm schreef:
KREGO schreef:de mensen die er mij rijden deuh.. :roll:
is idd niet echt netjes afgewerkt maar ik wat ik al heb uitgestoken met die cilinder en nog steeds geen slijtage op aan te merken is gewoon uitzonderlijk goed :D

mvg
mense die niet af willen gaan met een slechte cilinder kunne ok opscheppen..... :lol: ;)
okej jij heb ervaring dus jou kan k een béétje vertrouwen ;)
kzag iemand ok mhr replica noemen; iemand ervaring mee? goede cilinder? als ik replica zie denk ik glijk aan chineese kutzooi met een merksticker erop :lol:
replica is gewoon originele malossi,dus geen troep
zeer slijtvast
top van 110/115 met volgende setup
mhr 80cc replica
24 mm mikuni met twinair
yollymoto bovenlangs
twv. 15/53
hard optrekken,powerwheelie,komt wel door die 24mm hoor ;)

en met yasuni cross hm
21mm delli
top =105
hard optrekken ,slechte wheelis
says never that you drive to fast, because there,s no limit for speed
Gebruikersavatar
Xtreme sm
Pro tuner
Berichten: 644
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
Locatie: Lexmond

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Xtreme sm »

kbedoelde niet dat mhr replica troep is mar wist niet wat ik van dat 'replica' moest denken; meestal betekent dat butzooi :roll:
dus mhr of replica is niet zoveel verschil??
KREGO schreef:ik vind het altijd leuk om met opscheppers eens te racen :roll:
dus..?! :|
Gebruikersavatar
Gerben
Tuner
Berichten: 341
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 20:28
Vervoersmiddel: drd 2006 race beest black edition JST tuned
MH furia 2006
gehad:
senda x-treme 2004
drd 2007 LTD
drd dition 2004
malaguti firefox
senda x-treme 2001
Locatie: stolwijk (zuid-holland)

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Gerben »

ja wel
mhr replica heeft 2 zuigeveren
draait minder toeren
slijt wat minder hard,logisch ;)
lagere topsnelheid
minder hard optrekken
minder benzine verbruik

maar voor dagelijks straat gebruik beter mhr replica ipv. mhr
says never that you drive to fast, because there,s no limit for speed
Bertus
Beginnende Derbi fan
Berichten: 45
Lid geworden op: do 18 nov 2010, 23:40
Vervoersmiddel: Derbi Senda R
Locatie: Zwolle

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Bertus »

Xtreme sm schreef:
KREGO schreef:ik vind het altijd leuk om met opscheppers eens te racen :roll:
dus..?! :|
Volgensmij is chef Krego nu zelf de opschepper..
Gebruikersavatar
KREGO
Pro tuner
Berichten: 1313
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p
Locatie: belgië

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door KREGO »

valt tezien hoe je het bekijkt
maar een mhr 80 is eigelijk echt geen slechte keuze hoor
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Gerben
Tuner
Berichten: 341
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 20:28
Vervoersmiddel: drd 2006 race beest black edition JST tuned
MH furia 2006
gehad:
senda x-treme 2004
drd 2007 LTD
drd dition 2004
malaguti firefox
senda x-treme 2001
Locatie: stolwijk (zuid-holland)

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Gerben »

ja en nu weet die gozer nogsteeds niet wat voor cilinder hij moet hebben ;)
says never that you drive to fast, because there,s no limit for speed
Gebruikersavatar
KREGO
Pro tuner
Berichten: 1313
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p
Locatie: belgië

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door KREGO »

hij moet zelf ook een keuze maken hé.
wij kunnen hem niet zeggen dat hij die MOET kopen maar we geven hem toch de raad.
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Xtreme sm
Pro tuner
Berichten: 644
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
Locatie: Lexmond

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Xtreme sm »

idd :lol:
mar met dat verhaaltje vn Gerben weet ik ng niet welke ik moet doen, mhr of mhr replica :evil:
khou nogal van opschieten dus hard trekken is heel belangrijk, die top geloof ik wel; tis tenslotte 80cc ;)
ik ga nu met mn 50 snel 100-105, zal dit met 80cc veel hoger komen te liggen?? dus met yasuni cross hm en 21mm dellorto? en met 24mm (mikuni bv)?
je hoort en leest ok vaan dat scr goede uitlaatjes zijn voor 80cc, de scr corse racing line bv. klopt dat?? iemand ervaring??

(ik weet het; ik blijf mar om ervaringen vragen mar daarvoor heb ik dit onderwerp aangemaak ;) :lol:
Bertus
Beginnende Derbi fan
Berichten: 45
Lid geworden op: do 18 nov 2010, 23:40
Vervoersmiddel: Derbi Senda R
Locatie: Zwolle

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Bertus »

80cc, leuke carb en onsteking is allemaal prima.. Tis maar net wat je wil..

Ik heb een tijdje met een r3 gereden, liep netjes veel toeren.. Maar ook met een r1, dan wil hij in de 2 nog in de ketting klimmen ;) Ik heb zelf MHR 80, dat is gewoon een prima cilinder..
Gebruikersavatar
Gerben
Tuner
Berichten: 341
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 20:28
Vervoersmiddel: drd 2006 race beest black edition JST tuned
MH furia 2006
gehad:
senda x-treme 2004
drd 2007 LTD
drd dition 2004
malaguti firefox
senda x-treme 2001
Locatie: stolwijk (zuid-holland)

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Gerben »

je wilde hem tog dagelijks op straat gebruiken?
says never that you drive to fast, because there,s no limit for speed
Gebruikersavatar
KREGO
Pro tuner
Berichten: 1313
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p
Locatie: belgië

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door KREGO »

zeg eens jouw budget dan kunnen we je wat verder helpen

mvg
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Xtreme sm
Pro tuner
Berichten: 644
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
Locatie: Lexmond

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Xtreme sm »

ja dagelijks op straat gebruiken, beetje racen tegen opgevoerde aeroxjes en ooms die denken ff een derbi eruit te rijden ;) :D
budget? soort van onbeperkt; tis mar net hoeveel het setje kosten gaat :roll:
Ruben
Pro tuner
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 12:31
Vervoersmiddel: - Viva city snor 06
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Ruben »

Xtreme sm schreef:ja dagelijks op straat gebruiken, beetje racen tegen opgevoerde aeroxjes en ooms die denken ff een derbi eruit te rijden ;) :D
budget? soort van onbeperkt; tis mar net hoeveel het setje kosten gaat :roll:
Koop dan gewoon een mhr team, die redden de 20000 ook wel als je er fatsoenlijk mee omgaat...

Maar dan zit je wel te kijken met het feit dat alles dat sneller, hoogtoeriger en dus duurder moet zijn om ook verschil te merken tussen mhr en team.. want een mhr team op een r2 rijd gewoonweg kut. (ervaring)
Gerben schreef:ja wel
mhr replica heeft 2 zuigeveren
draait minder toeren
slijt wat minder hard,logisch ;)
lagere topsnelheid
minder hard optrekken
minder benzine verbruik

maar voor dagelijks straat gebruik beter mhr replica ipv. mhr
Verschil is ook zo dramatisch groot he... :roll:
Xtreme sm schreef:
KREGO schreef:
Pau1 schreef:Airsal zou ik niet voor gaan, geen persoonlijke ervaring, maar hoor van alle kanten dat die cilinders slecht zijn afgewerkt en dus ook hoge slijtage hebben.
:lol: :lol: :lol: nou moet ik even ZEEEEEEEEEEEEER hard om je lachen want airsal word aangeraden bij de meeste straat set-up's en zijn echt nog slijtvast EN ik spreek uit ervaring;)
ik deed met men airsal 70 en yasuni cross hm met 21mm delorto carbu 117echt km's/h en ik moet zeggen dat die echt hard doortrok:)
Nah...! wie moet ik nou geloven?! ;) :| :evil:
De kerel die zegt dat airsal goed is, als je het fatsoenlijk behandeld red je 20k op de 1e zuiger...
Pau1 schreef:Airsal zou ik niet voor gaan, geen persoonlijke ervaring, maar hoor van alle kanten dat die cilinders slecht zijn afgewerkt en dus ook hoge slijtage hebben.
MHR is een heel degelijk merk, zijn slijtvaste cilinders, zelfs de team versie is naar verhouding nog vrij slijtvast.
Voor straatgebruik zou ik zelf voor de gewone mhr gaan, zeer goede straatcilinder.
Goede uitlaat voor deze cilinder is inderdaad yasuni cross HM, ik durf te zeggen zo goed als de beste uitlaat voor deze cilinder.
Doppler endurace is ook een prima krukas, kan zelfs in combinatie met de team of de pro race cilinders, kan volges mij 16.000 toeren aan (of misschien zelfs 18.000, dat weet ik niet zeker).
18000 inderdaad...
Gebruikersavatar
Gerben
Tuner
Berichten: 341
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 20:28
Vervoersmiddel: drd 2006 race beest black edition JST tuned
MH furia 2006
gehad:
senda x-treme 2004
drd 2007 LTD
drd dition 2004
malaguti firefox
senda x-treme 2001
Locatie: stolwijk (zuid-holland)

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Gerben »

ga jij even wijs doen hier :roll: ,er zit wel degelijk verschil in mhr team en replica
en nee, dat is niet dramatisch,tenminste ik heb het nog nooit een drama gevonden ;) :lol:

als jij met allebei hebt gereden dan merk je het verschil wel hoor
says never that you drive to fast, because there,s no limit for speed
Ruben
Pro tuner
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 12:31
Vervoersmiddel: - Viva city snor 06
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Ruben »

Gerben schreef:ga jij even wijs doen hier :roll: ,er zit wel degelijk verschil in mhr team en replica
en nee, dat is niet dramatisch,tenminste ik heb het nog nooit een drama gevonden ;) :lol:

als jij met allebei hebt gereden dan merk je het verschil wel hoor
Waar noem jij team? Ik lees toch echt mhr, dat is gewoon een replica met 1 zuigerveer, dus ga zelf maar weer lekker wijs doen dan.. :roll:

Btw, ik heb met alle 3 gereden dus ik weet inderdaad heel goed waar ik over praat...
Gebruikersavatar
Gerben
Tuner
Berichten: 341
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 20:28
Vervoersmiddel: drd 2006 race beest black edition JST tuned
MH furia 2006
gehad:
senda x-treme 2004
drd 2007 LTD
drd dition 2004
malaguti firefox
senda x-treme 2001
Locatie: stolwijk (zuid-holland)

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Gerben »

ik heb hier al meerdere keren in dit topic gehad over mhr team dus korte dat hiermee ff af,
says never that you drive to fast, because there,s no limit for speed
Ruben
Pro tuner
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 12:31
Vervoersmiddel: - Viva city snor 06
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Ruben »

Maak je het niet echt duidelijk mee he.. :roll:
Gebruikersavatar
Xtreme sm
Pro tuner
Berichten: 644
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
Locatie: Lexmond

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Xtreme sm »

Gerben schreef:ja wel
mhr replica heeft 2 zuigeveren
draait minder toeren
slijt wat minder hard,logisch ;)
lagere topsnelheid
minder hard optrekken
minder benzine verbruik

maar voor dagelijks straat gebruik beter mhr replica ipv. mhr
Verschil is ook zo dramatisch groot he... :roll:
Xtreme sm schreef:
KREGO schreef:
Pau1 schreef:Airsal zou ik niet voor gaan, geen persoonlijke ervaring, maar hoor van alle kanten dat die cilinders slecht zijn afgewerkt en dus ook hoge slijtage hebben.
:lol: :lol: :lol: nou moet ik even ZEEEEEEEEEEEEER hard om je lachen want airsal word aangeraden bij de meeste straat set-up's en zijn echt nog slijtvast EN ik spreek uit ervaring;)
ik deed met men airsal 70 en yasuni cross hm met 21mm delorto carbu 117echt km's/h en ik moet zeggen dat die echt hard doortrok:)
Nah...! wie moet ik nou geloven?! ;) :| :evil:
De kerel die zegt dat airsal goed is, als je het fatsoenlijk behandeld red je 20k op de 1e zuiger...
Pau1 schreef:Airsal zou ik niet voor gaan, geen persoonlijke ervaring, maar hoor van alle kanten dat die cilinders slecht zijn afgewerkt en dus ook hoge slijtage hebben.
MHR is een heel degelijk merk, zijn slijtvaste cilinders, zelfs de team versie is naar verhouding nog vrij slijtvast.
Voor straatgebruik zou ik zelf voor de gewone mhr gaan, zeer goede straatcilinder.
Goede uitlaat voor deze cilinder is inderdaad yasuni cross HM, ik durf te zeggen zo goed als de beste uitlaat voor deze cilinder.
Doppler endurace is ook een prima krukas, kan zelfs in combinatie met de team of de pro race cilinders, kan volges mij 16.000 toeren aan (of misschien zelfs 18.000, dat weet ik niet zeker).
18000 inderdaad...[/quote]

bedankt vor je verhaaltje, airsal valt dus ok niet tegen?
mhr team doe ik niet; het moet wl een beetje relax rijden dat gejank klink wl leuk mar kdenk dat mhr tog wat rustiger rij als ik zo de reacties lees :roll:
om ng ff lastig te doen; is mhr replica egt een stukjke langzamer/relaxer dan mhr :?:
Gebruikersavatar
Gerben
Tuner
Berichten: 341
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 20:28
Vervoersmiddel: drd 2006 race beest black edition JST tuned
MH furia 2006
gehad:
senda x-treme 2004
drd 2007 LTD
drd dition 2004
malaguti firefox
senda x-treme 2001
Locatie: stolwijk (zuid-holland)

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Gerben »

wat voor prestaties wil jij?
says never that you drive to fast, because there,s no limit for speed
Plaats reactie