Chat topic

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
Kristian-m
Schakelrijder
Vervoersmiddel: daaag
Contacteer:

Re: Chat topic

Ongelezen bericht door Kristian-m »

1 x in de 2 weken ofz.
Falert, koop eens 1 x fatsoenlijk gereedschap :mrgreen:
doehooooooooeg
Alainv-s
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Ongelezen bericht door Alainv-s »

ja, ik moet nog in die andere kisten kijkuh
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
Boeki
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007

Chat topic

Ongelezen bericht door Boeki »

Ik kom net uit m'n werk rijden met de Spartamet, kom ik twee jongens op de fiets tegen en een Derbi ernaast, toevallig kende ik die gast op die Derbi dus bleef ff een praatje maken, zit ie te vertellen:

"Ja 'k heb net een 250cc 2-takt KTM crosser gekocht, en voor die andere jongens ga ik 125cc'tjes kopen."

Ik: "Je bedoelt gewoon ze helpen met het vinden van mooie crossers?"

Hij: "Nee, ik sponsor ze, we gaan een raceteampje beginnen."

Ik *probeert ook een mooi verhaal te hebben*: "Na de winter heb ik in ieder geval de snelste Derbi van het dorp"

Hij: "Nee hoor, wat onder m'n Derbi komt een 110 Parma.

Die gast is echt gek in z'n hoofd.. :eerie: Rij ik naast hem, vraag: "Hee, is je uitlaat niet lek?" Jankt ie hem met de koppeling in tot volle toeren, houdt dat 5seconden (!) vol en zegt: "Nee hoor."
Open the Throttle and Smile
Dick
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing

Ongelezen bericht door Dick »

Haha, jongen doet het goed...
Rijke papa?

Dat slordig omgaan met de brommer vind ik bij ons in de buurt een hoop gasten doen..
Afbeelding

http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3344.." onclick="window.open(this.href);return false;.
J03P
Moderator
Vervoersmiddel: -VW Golf MK 1 cabrio (sold)
-Derbi Senda DRD 2008 (sold)
-Peugeot 107 2012 Murdered out
-KTM 525 EXC full Akra

Ongelezen bericht door J03P »

zelf betalen geeft een beter gevoel en meer respect dan papa laten betalen..
It's what you crave!!
Pieke schreef: Ik hou van tieten :emo:
Reinder
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xrace

Ongelezen bericht door Reinder »

Standaard :emo: Nooit schoonmaken, blokolie nog nooit van gehoord. Onderhoud voor hun is wekelijks bij de benzine pomp staan :emo:
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
Kristian-m
Schakelrijder
Vervoersmiddel: daaag
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristian-m »

J03P schreef:zelf betalen geeft een beter gevoel en meer respect dan papa laten betalen..
dat dus

Geeft de shit ook meer emotionele waarde, gezien de moeite die je hebt gedaan om het geld te verdienen wat je eraan hebt uitgegeven
doehooooooooeg
jony
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo

Ongelezen bericht door jony »

echt raar, ik ging naar de brommerboer er moest wat van de elektra aan gedaan worde en dat weet ik niet zo goed (A)
maar had ook ff om advies gevraagd over uitlaatjes want ik zei deze maakt veelste veel herrie en nou ging ik em vandaag ophale en toen ik em startte hoorde ik meteen datie veel minder geluid maakte :blink: kweet niet watie er mee heeft gedaan maar et is beter :D
alleen hij zei iets wat ik een beetje raar vond want ik zei: is een thrower dan niet geschikt om 75 te gaan ofzo maar hij zei dat je dan geen kracht overhoud als je dat doet :think: (miss is et zo hoor maar ik heb et zo nooit gehoord)
Ik verkoop een aantal spullen, interesse? Kijk hier!
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=6 ... 93#p190793" onclick="window.open(this.href);return false;
hendry_94
Pro tuner
Vervoersmiddel: vw polo 6n2 comfortline

Ongelezen bericht door hendry_94 »

dan ga je er een prop in doen...
deed ik ook in me conti.. was meer voor uiterlijk op het laatst..
maar met orginele uitlaat trok die harder :P

tis maar net wat je wil he
Live To Ride, Ride To Live!!
Boeki
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007

Chat topic

Ongelezen bericht door Boeki »

Nee hij woont niet echt in een enorm huis ofzo, dus denk dat ie gewoon zelf betaalt. :eerie: Ik zei trouwens ook nog van wil je mijn project ook sponsoren? Zegt ie ja is goed komen er alleen wel Redbull stickers op. :emo:

Hij is er inderdaad zo een van nooit ketting spannen, schoonmaken etc. Iedere keer als ik hem tegenkom zeg ik dat ie ze Derbi moet wassen, maar dat doet ie nooit. :emo: Hij heeft ook al eens ze tandwielen in de versnellingsbak gesloopt enzo, en maar zeuren over de kwaliteit van Derbi.. :eerie:
Open the Throttle and Smile
Reinder
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xrace

Ongelezen bericht door Reinder »

Over dat schoonmaken ben ik ook beetje laks :emo: Het is dat die nu helemaal uit elkaar ligt en ik het maar ga doen, anders reed ik er nog vrolijk op verder nu denk ik :P
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
Alainv-s
Pro tuner

Je hoort toch wel eens dat sommige mensen hun brommer ombouwen naar motor en dan laten keuren.
Veel hoor je dan zeggen dat het frame te zwak is etc, ..
Maar dat is volgens mij pas als je 25+kW op het frame gaat zetten? Nu met die nieuwe regeling heb je dus een 11< kW categorie.
En kom op, wat is nou 15pk op een derbi. 11kW haal je volgens mij makkelijk uit een DR70.
Denken jullie dat je een DR70 en gianelli conti ofzo(als het geluid in orde is) gekeurd krijgt als 11kW motor?

Dan moet je de motor niet gebruiken om mee op de snelweg te rijden ofzo, daar is zo'n model niet voor bedoeld. Maar je KUNT er dan wel mee op de snelweg en streek / 80km/h wegen en je kunt geen rollerbank boetes meer krijgen, als je hem daarna niet weer op gaat voeren natuurlijk.
Mij lijkt zo'n keuring toch wel haalbaar of niet?

Ik ga er dan van uit dat alle licht, toeters etc in orde is.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
Jasper
Beheerder
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jasper »

Gebruik de search.
Al genoeg topics over geweest :emo:
Alainv-s
Pro tuner

ja denk je dat ik retarded ben ofzo :emo: .
Dat was zelfs nog emt de 25kw keuring. Ik heb het nu over de 11kw keuring. Daar komt mijn derbi zelfs al op met alleen een conti.
Boekie zegt:
Jasper
Beheerder
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jasper »

Nee, je hebt daar geen typegoedkeuring voor. Dus verschil is er niet, behalve het vermogen wat je mag hebben.
En je moet aan meerder eisen voldoen als bij een brommer.
Alainv-s
Pro tuner

Snap ik. Mij lijkt alleen een motor op 11kw begrenzen echt rete triest. Dan moet je zelfs een 125cc rs (zelfs 4takt heeft nog te veel vermogen of niet?)gaan begrenzen.
Ik wou eerst een honda cr125 als 'begin' motor, omdat je dan nog steeds van de weg af kunt enzo. En ik toch geen snelweg op ga.
Maar nu wacht ik wel fijn direct tot mijn 21/22de. Allemaal best wel triest hier in Nederland...

Mag je niet lassen aan je frame las ik net ? Dan kun je het idd wel vergeten.
Boekie zegt:
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

Haha, een Honda CR125 als begin motor, je zegt wel de weg af maar met zo'n ding kom je de weg niet op joh. Weet je wel wat voor onderhoud dat nodig heeft? :emo:
En als je een honda CR125 wil zet je er toch gewoon een kenteken van een CBR125 op ofzo? Is hij mooi onder de 11kw.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Alainv-s
Pro tuner

Is dat zo, cbr maar 11kw?
Ja alsof een 4 takt geen onderhoud nodig heeft, en zoveel rijd ik niet dus dat is echt geen probleem. Ik bedoel gewoon dat je dan effe door kan rijden met je brommer. Doe je eerst brommer-->11kw-->25kw-->vol vermogen. Je zou dan een begrensde 'vol vermogen' motor op 25 kw begrenzen maar dat is ook lame vind ik. Ik denk dat de meeste nu wel gewoon wachten tot hun 22ste ofzo en dan maar meteen mer vermogen pakken. Of totaal van motors af zien.
Boekie zegt:
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

Als je op je 22ste begint mag je niet meteen vol vermogen dacht ik, je moet eerst een x aantal jaren je motorrijbewijs hebben.
Verder heeft een crossmotor of het nou tweetakt of viertakt is 100000000000000000x meer onderhoud nodig dan andere motoren.
Dus niet zo bijdehand met je "Ja alsof een 4 takt geen onderhoud nodig heeft.", motoren voor op de weg of van die off the roads zijn gewoon veel minder onderhoud nodig omdat ze veel minder toeren maken en veel minder slijtagegevoelig zijn.
Als je dan een Enduro of SM wil koop dan een EXC525 of een XR ofzo, vaak olievervangen en dan kan je heel wat uren op dat blok doen.
Ik weet dat je niet graag iets van anderen aan wil nemen, maar geloof mij maar een CR125 is niet geschikt voor op de weg.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Alainv-s
Pro tuner

nee ik gebruik hem dan ook niet op de weg :shh: (zeker totaal geen snelweg!) .
Gewoon heel af en toe ergens heen weet wel een vriend die niet al te ver weg woont. Is veel leuker om soms de motor te pakken dan de auto. Altijd in dat slome verkeer.
Ik doelde meer op een zondag effe het bos in lekker rijden. Dat is hooguit 3-6 uur. En als je zo rustig rijd af en toe wat springt enzo weetwel gewoon wat leuke vermaak dingetjes voor op zondag kun je echt wel effe met 125cc rijden lijkt mij. Of denk je dat 20 uur met een zuiger uitzonderlijk lang is? Bij 125cc lijkt mij dat toch nog mee te vallen toch? Dan nog wil je 20 uur halen met alleen zo'n ritjes moet je al 7x minstens in het bos zijn geweest. Ik denk dat het 2 x per jaar de zuiger vervangen(en natuurlijk olie maar dat is geen werk, olie aflaten en nieuwe erin doen. En andere dingetjes natuurlijk) wordt. Zo weinig zal ik rijden met een motor als ik al zie wat ik weinig rijd met een brommer, pak nog wel vaak de fiets omdat dat gewoonweg fijner is met helm op zetten en etc als je toch maar dichtbij hoeft te zijn.
Laatst gewijzigd door Alainv-s op za 07 jan 2012, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Boekie zegt:
Gesloten