Jonas' DRD Racing Limited |
- Sander
- Moderator
- Berichten: 4244
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 14:52
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
- Gallery: Derbi DRD Pro Bidalot 80
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7000 - Locatie: Vught
- Contacteer:
Re: Jonas' DRD Racing Limited Edition
dat is echt onzin dat het niet loopt. voor de mensen met ervaring moet je maar eens d-evo een pb sturen die kan het je vertellen. Dat een conti niet het beste loopt op je mhr 80 dat is zeker waar. kijk eens naar wat filmpjes op youtube!
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
- Jonasz
- Beginnende tuner
- Berichten: 267
- Lid geworden op: di 13 dec 2011, 20:15
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD ltd edition
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5538
Re: Jonas' DRD Racing Limited Edition
Dan ga ik toch voor de conti gaan, vind het een mooi uitlaatje, ik hoef ook niet supersnel te gaan.

Re: Jonas' DRD Racing Limited Edition
Nee, alleen een Malossi MHR Team 7t, wat dacht ik voor 7 Transfers staat, en wat dus slaat op de spoelpoorten.DaanS schreef:Er is toch een Malossi MHR Team 70??Sander schreef:ja is geen 70cc van malossi
Mooie brommer trouwens
Ik weet dit allen niet 100% zeker, maar als je zekerheid wilt moet je het Daan ff vragen.
Weet wel dat Malossi MHR Team 70cc niet bestaat, dat die cilinder niet gemaakt wordt voor Derbi door Malossi.
Malossi maakt alleen 50cc en 80cc cilinders voor Derbi, namelijk de MHR Replica, de gewone (MHR), en de MHR Team, en dan in 50cc en 80cc versie.
En ik zie een KTM voorspatbord, nummerplaat en een zwart crosswiel staan.
Is die van je broer ofzo? Neem aan dat hij hier zelf aan sleutelt? (laten doen is nogal duur, vaak onbetaalbaar)
Hij zal hier ook wel iets (van motorblokken) vanaf weten en het meeste gereedschap hiervoor hebben.
Dit forum is idd een zeer goede hulp, Jasper/Daan/Thomas helpen zeer goed bij Sander vindt ik zelf

En die boetes in Belgie is inderdaad geen kattepis..

Aan jou de keuze of je je brommer uberhaupt harder als 55 laat lopen, ik zou het niet gedaan hebben, vind dat het plezier van harder rijden niet opweegt tegen de fikse boete's/straffen. Ik heb liever dat die rechter (officier van justitie of wie dan ook) mij met rust laat. Daarom zou ik als ik een belg zou zijn, een scooter gekocht hebben. Omdat schakelen dan eigenlijk niet leuk meer is, met 55 km/h. Net zoals Bart van ons forum die ook net zo'n Limited als jij had.
Gereedschap moet ook wel goed komen, je hebt een flinke doppenset als ik het zo zie

En vaak kun je ook wel iets lenen bij een oom ofzo, of bij de brommerzaak. Daar al aan gedacht?
Wel mooie brommer trouwens

a'j bange leeft goa'j bange dood
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
-
- Moderator
- Berichten: 2364
- Lid geworden op: do 11 nov 2010, 20:38
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD03 Supermoto Project 2.0 SOLD
DERBI XTREME PRORACE 2 Crosser SOLD
Renault Clio 1.2 16v SOLD
DERBI SENDA MVT 90 Hypersessoins BROKEN
Derbi Senda BRK 88 BIGBORE SOLD
BMW E36 320i COUPE - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=4949
- Locatie: Beesd
Re: Jonas' DRD Racing Limited Edition
inderdaad 7T staat voor tranfers dus voor de 7 spoelpoorten, zuiger is 50mm van die cilinder dus het is een 80 MHR (7t) weet ik niet dan moet ik foto,s van de want of onderkant zien.teun4 schreef:Nee, alleen een Malossi MHR Team 7t, wat dacht ik voor 7 Transfers staat, en wat dus slaat op de spoelpoorten.DaanS schreef:Er is toch een Malossi MHR Team 70??Sander schreef:ja is geen 70cc van malossi
Mooie brommer trouwens
Ik weet dit allen niet 100% zeker, maar als je zekerheid wilt moet je het Daan ff vragen.
Weet wel dat Malossi MHR Team 70cc niet bestaat, dat die cilinder niet gemaakt wordt voor Derbi door Malossi.
Malossi maakt alleen 50cc en 80cc cilinders voor Derbi, namelijk de MHR Replica, de gewone (MHR), en de MHR Team, en dan in 50cc en 80cc versie.
En ik zie een KTM voorspatbord, nummerplaat en een zwart crosswiel staan.
Is die van je broer ofzo? Neem aan dat hij hier zelf aan sleutelt? (laten doen is nogal duur, vaak onbetaalbaar)
Hij zal hier ook wel iets (van motorblokken) vanaf weten en het meeste gereedschap hiervoor hebben.
Dit forum is idd een zeer goede hulp, Jasper/Daan/Thomas helpen zeer goed bij Sander vindt ik zelf![]()
En die boetes in Belgie is inderdaad geen kattepis..![]()
Aan jou de keuze of je je brommer uberhaupt harder als 55 laat lopen, ik zou het niet gedaan hebben, vind dat het plezier van harder rijden niet opweegt tegen de fikse boete's/straffen. Ik heb liever dat die rechter (officier van justitie of wie dan ook) mij met rust laat. Daarom zou ik als ik een belg zou zijn, een scooter gekocht hebben. Omdat schakelen dan eigenlijk niet leuk meer is, met 55 km/h. Net zoals Bart van ons forum die ook net zo'n Limited als jij had.
Gereedschap moet ook wel goed komen, je hebt een flinke doppenset als ik het zo zie![]()
En vaak kun je ook wel iets lenen bij een oom ofzo, of bij de brommerzaak. Daar al aan gedacht?
Wel mooie brommer trouwens
Je blok reviseren is heel niet moeilijk als je geordend en netjes te werk gaat.
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
- Jonasz
- Beginnende tuner
- Berichten: 267
- Lid geworden op: di 13 dec 2011, 20:15
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD ltd edition
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5538
Re: Jonas' DRD Racing Limited Edition
Bedankt voor de info ! Ja ik rijd zelf met een KTM SX-F 250, is dus van mij hahateun4 schreef:Nee, alleen een Malossi MHR Team 7t, wat dacht ik voor 7 Transfers staat, en wat dus slaat op de spoelpoorten.DaanS schreef:Er is toch een Malossi MHR Team 70??Sander schreef:ja is geen 70cc van malossi
Mooie brommer trouwens
Ik weet dit allen niet 100% zeker, maar als je zekerheid wilt moet je het Daan ff vragen.
Weet wel dat Malossi MHR Team 70cc niet bestaat, dat die cilinder niet gemaakt wordt voor Derbi door Malossi.
Malossi maakt alleen 50cc en 80cc cilinders voor Derbi, namelijk de MHR Replica, de gewone (MHR), en de MHR Team, en dan in 50cc en 80cc versie.
En ik zie een KTM voorspatbord, nummerplaat en een zwart crosswiel staan.
Is die van je broer ofzo? Neem aan dat hij hier zelf aan sleutelt? (laten doen is nogal duur, vaak onbetaalbaar)
Hij zal hier ook wel iets (van motorblokken) vanaf weten en het meeste gereedschap hiervoor hebben.
Dit forum is idd een zeer goede hulp, Jasper/Daan/Thomas helpen zeer goed bij Sander vindt ik zelf![]()
En die boetes in Belgie is inderdaad geen kattepis..![]()
Aan jou de keuze of je je brommer uberhaupt harder als 55 laat lopen, ik zou het niet gedaan hebben, vind dat het plezier van harder rijden niet opweegt tegen de fikse boete's/straffen. Ik heb liever dat die rechter (officier van justitie of wie dan ook) mij met rust laat. Daarom zou ik als ik een belg zou zijn, een scooter gekocht hebben. Omdat schakelen dan eigenlijk niet leuk meer is, met 55 km/h. Net zoals Bart van ons forum die ook net zo'n Limited als jij had.
Gereedschap moet ook wel goed komen, je hebt een flinke doppenset als ik het zo zie![]()
En vaak kun je ook wel iets lenen bij een oom ofzo, of bij de brommerzaak. Daar al aan gedacht?
Wel mooie brommer trouwens

Heb hier nu de voorvorkpoten eraf gehaald voor revisie!

Ik ga waarschijnlijk de motorblok wel eens uit elkaar halen, met behulp van dit forum dan en hulp van een vriend die er heel veel van kent.
De boetes hier in België zijn hier inderdaad absoluut overdreven, vaak zit je al rond de 1000 euro wil je je brommer terugkrijgen.
Ik denk dat ik em zo'n 60 tot 70 per uur ga laten lopen met een eurobegrenzer erbij dan.
Gereedschap is niet direct een probleem nee, de meeste doppen en ander gereedschap heb ik wel. Ik heb wel een oom met veel gereedschap, kan ik wel eens langsgaan moest ik iets nodig hebben, de brommerzaak kan ik niet direct op rekenen, is echt een prullevent

Bedankt voor je reactie!

- Jonasz
- Beginnende tuner
- Berichten: 267
- Lid geworden op: di 13 dec 2011, 20:15
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD ltd edition
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5538
Re: Jonas' DRD Racing Limited Edition
Ohja en het is misschien wel waar wat je zegt, maar ik heb een scooter gehad en ik vind een schakel echt veel meer fun, daarom ben ik overgestapt naar een Derbi, het motorcrossen heeft hier waarschijnlijk ook wel iets mee te maken 


Re: Jonas' DRD Racing Limited Edition
Supernette KTMJonasz schreef:Bedankt voor de info ! Ja ik rijd zelf met een KTM SX-F 250, is dus van mij haha![]()
Heb hier nu de voorvorkpoten eraf gehaald voor revisie!
Ik ga waarschijnlijk de motorblok wel eens uit elkaar halen, met behulp van dit forum dan en hulp van een vriend die er heel veel van kent.
De boetes hier in België zijn hier inderdaad absoluut overdreven, vaak zit je al rond de 1000 euro wil je je brommer terugkrijgen.
Ik denk dat ik em zo'n 60 tot 70 per uur ga laten lopen met een eurobegrenzer erbij dan.
Gereedschap is niet direct een probleem nee, de meeste doppen en ander gereedschap heb ik wel. Ik heb wel een oom met veel gereedschap, kan ik wel eens langsgaan moest ik iets nodig hebben, de brommerzaak kan ik niet direct op rekenen, is echt een prullevent![]()
Bedankt voor je reactie!

Doe je het onderhoud zelf? Of laat je dit doen?
Rijd je (club)wedstrijden?
En met je Derbi zelf uit elkaar halen komt wel goed, gewoon veel foto's van maken bij het losschroeven.
Iemand met veel kennis is ook altijd handig, en goed gereedschap is halve werk


a'j bange leeft goa'j bange dood
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
- Jonasz
- Beginnende tuner
- Berichten: 267
- Lid geworden op: di 13 dec 2011, 20:15
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD ltd edition
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5538
Re: Jonas' DRD Racing Limited Edition
Haha thanks ! Hier staat ie er netter bijteun4 schreef:Supernette KTMJonasz schreef:Bedankt voor de info ! Ja ik rijd zelf met een KTM SX-F 250, is dus van mij haha![]()
Heb hier nu de voorvorkpoten eraf gehaald voor revisie!
Ik ga waarschijnlijk de motorblok wel eens uit elkaar halen, met behulp van dit forum dan en hulp van een vriend die er heel veel van kent.
De boetes hier in België zijn hier inderdaad absoluut overdreven, vaak zit je al rond de 1000 euro wil je je brommer terugkrijgen.
Ik denk dat ik em zo'n 60 tot 70 per uur ga laten lopen met een eurobegrenzer erbij dan.
Gereedschap is niet direct een probleem nee, de meeste doppen en ander gereedschap heb ik wel. Ik heb wel een oom met veel gereedschap, kan ik wel eens langsgaan moest ik iets nodig hebben, de brommerzaak kan ik niet direct op rekenen, is echt een prullevent![]()
Bedankt voor je reactie!Mooiste model in mijn ogen dan. Staat er ook netjes bij zo.
Doe je het onderhoud zelf? Of laat je dit doen?
Rijd je (club)wedstrijden?
En met je Derbi zelf uit elkaar halen komt wel goed, gewoon veel foto's van maken bij het losschroeven.
Iemand met veel kennis is ook altijd handig, en goed gereedschap is halve werkMaar dat komt wel goed

Mijn onderhoud doe ik gedeeltelijk zelf, niet alles natuurlijk, krijg ook veel hulp en informatie van een vriend. De voorvorkrevisie laat ik wel doen bij een KTM-dealer.
Ik rijd af en toe clubwedstrijden bij de VBM.
Ik ga er volgende week eens aan beginnen, ik heb er goede hoop in

Laatst gewijzigd door Jonasz op zo 08 jan 2012, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.

- jesper95
- Pro tuner
- Berichten: 623
- Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 15:43
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing (verkocht)
Aprilia SX (verkocht)
Polo 9n
Vespa Ciao snor - Gallery: Derbi DRD Racing
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=2994
Aprilia SX
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5945 - Locatie: Neerkant
Re: Jonas' DRD Racing Limited Edition
Echt een dik ding die ktm 

- robbin
- Pro tuner
- Berichten: 640
- Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 13:24
- Vervoersmiddel: Derbi drd pro
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9 ... 674#p56674
- Locatie: s'Gravenpolder Zeeland
Re: Jonas' DRD Racing Limited Edition
dikke ktm man.. ik wil ook crosser maar komt er niet in mag niet vanuit thuis. 


- chrizztian93
- Pro tuner
- Berichten: 591
- Lid geworden op: wo 09 feb 2011, 20:35
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Derbi Senda SDR
Volkswagen Polo 6N
Audi A3 1.8 20VT quattro - Locatie: Kloetinge
Re: Jonas' DRD Racing Limited Edition
het is een mhr of mhr replica le derbi, kan je van buiten ook zien 


- Jonasz
- Beginnende tuner
- Berichten: 267
- Lid geworden op: di 13 dec 2011, 20:15
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD ltd edition
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5538
Re: Jonas' DRD Racing Limited Edition
Nog ff een vraagje, zou ik het blok laten poederlakken of zelf spuiten?
Greetz
Jonas
Greetz
Jonas

- Jonasz
- Beginnende tuner
- Berichten: 267
- Lid geworden op: di 13 dec 2011, 20:15
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD ltd edition
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5538
Re: Jonas' DRD Racing Limited Edition
blokje open, maar heb nog geen vliegwieltrekker dus kan nog niet veel doen, alles draait mee nu :p

Grtz
Jonas

Grtz
Jonas

- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
- Jonasz
- Beginnende tuner
- Berichten: 267
- Lid geworden op: di 13 dec 2011, 20:15
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD ltd edition
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5538
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Re: Jonas' DRD Racing Limited Edition
Ja, koppelingshuis blokkeren met je hand en dan kun je zo de schroeven eruit draaien. Zorg wel voor een goed bitje je wilt die schroefkoppen niet dol draaien.
Dan kun je de moer op het krukastandwiel los slaan met een slagmoersleutel of een schroevendraaier tussen het krukastandwiel en het koppelingshuis stoppen en deze zo losdraaien.
Het koppelingshuis is wel aan te raden om die met de slagmoersleutel los te halen of anders het koppelingshuis blokkeren met een koppelingsblokeer sleutel en los draaien. Dan kun je alles wel zo'n beetje los krijgen. Dan moet je even wachten op je vliegwieltrekker om je ontsteking eraf te halen en dan kun je je blok gaan splitsen.
Dan kun je de moer op het krukastandwiel los slaan met een slagmoersleutel of een schroevendraaier tussen het krukastandwiel en het koppelingshuis stoppen en deze zo losdraaien.
Het koppelingshuis is wel aan te raden om die met de slagmoersleutel los te halen of anders het koppelingshuis blokkeren met een koppelingsblokeer sleutel en los draaien. Dan kun je alles wel zo'n beetje los krijgen. Dan moet je even wachten op je vliegwieltrekker om je ontsteking eraf te halen en dan kun je je blok gaan splitsen.
- Sander
- Moderator
- Berichten: 4244
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 14:52
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
- Gallery: Derbi DRD Pro Bidalot 80
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7000 - Locatie: Vught
- Contacteer:
Re: Jonas' DRD Racing Limited Edition
Schaf eeb luchtsleutel aan die dingen zijn goud. Krijg je alles mee los.
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
-
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: Jonas' DRD Racing Limited Edition
helaas voor je tandwielen als de schroevendraaier van beter materiaal is.
-
- Moderator
- Berichten: 2364
- Lid geworden op: do 11 nov 2010, 20:38
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD03 Supermoto Project 2.0 SOLD
DERBI XTREME PRORACE 2 Crosser SOLD
Renault Clio 1.2 16v SOLD
DERBI SENDA MVT 90 Hypersessoins BROKEN
Derbi Senda BRK 88 BIGBORE SOLD
BMW E36 320i COUPE - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=4949
- Locatie: Beesd
Re: Jonas' DRD Racing Limited Edition
strip alu werkt beter 

Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568