jasperrr91 schreef:50cc 1 op 45
70/80cc 1 op 40.
Met goeie kwaliteit olie.
Als je gaat rijden voor de 1ste keer moet je kijken naar je afstelling en die zo goed mogelijk zetten. Iets rijker laten lopen.
En dan kun je gewoon redelijk door rijden.
Met mijn mhr80 reed ik na 10/15km al vollebak. Niet langer als 20sec toppen maar trok hem wel door toen die eenmaal goed afgesteld stond. En na 50km lette ik nergens meer op.
De eerste paar minuten dat die loopt zijn de belangrijkste, en gewoon zorgen dat die niet te arm loopt etc.
Dan komt alles wel goed, mits alles goed gemonteerd is etc.
Ok, het is een 175cc luchtgekoeld tweetakt, Yamaha DT175, motor komt uit 1981
Dit idee:
En afstelling ben ik geen held in Rijd al 2 jaar met een Thrower op me derbi, gewoon omdat ik bang ben dat ik hem niet goed afgesteld krijg, en hij vastnaaid omdat ik hem te arm zet.. En natuurlijk omdat ik het hard zat vind gaan, maar dat terzijde.
Heb dus geen verstand van sproeiers enzo, weet wel dat er een Mikini 24mm carburateur ondersteekt, staat tenminste in het handboek, wel een oudje natuurlijk. Zijn die sproeiers gewoon bij Jos Dijkman tekoop?
Dat is een gietijzeren cilinder, die moet je met iets meer beleid inrijden dan een NiCaSil cilinder. Dus belast inrijden, en dan afkoelen en dan weer belast inrijden en wel eens toppen. Juist wel in de powerband komen.
Verder kan je 1:40 of 1:50 mengen, afstellen stelt trouwens niet zo heel veel voor. Je moet gewoon geduld hebben.
Voordat je de cilinder erop zet de wand en zuiger insmeren met olie.
Want dat krijg je met 2x kicker er ook niet in.
Dat 2 a 3x kicken van te voren is dat er mengsel/ benzine in je krukasholte komt.
Verder zodra die loopt, gewoon de 1ste keer warm laten draaien stationair tot die goed warm is, en dan uitzetten en rustig af laten koelen. Daarna weer starten rustig warm laten draaien en dan rijden.
Dan heb je het belangrijkste van het inrijd proces al gehad.
en inrijden moet je niet alleen op half gas doen.
gooi rustig 2 km het gas vol open en dan weer rustig aan.
als je alleen op half gas rijd krijg je ook minder olie,
dat willen we natuurlijk niet
Ik rij niet meer op oliepompje ik meng zelf, zit alleen een nieuwe zuiger in heh blok is niet volledig gereviseerd ofsow
Daan schreef:Nou dan weet ik et ook niet, steek maar in de brand ofzo
sendapower schreef:jah en als je op school loopt ofzo heb je zwarte plek op je schoen.
tis maar net wat je liever hebt..
je hebt trouwens ook groene slangen
ik zal het wel ff proberen
Ook rode slang, matched bij mijn derbi .
Ik zie ze al rijden met gouden slang hahahahahaha
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog.
haha snap ik
nee is overdreven
ik heb eigelijk niet echt last van een ruis of piep ofzo na tijd
we hebben hem eigelijk altijd wel aardig hard staan
maar die 4000 watt is meer voor de omgeving
beetje voor de fun
dan kijken ze 150 meter van te voren om en dan komen wij er aan met zo'n kromme aixam