Het 'afstel' topic
- Daan
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Re: Het 'afstel' topic
hoelang duurt het voordat de bougie verkleurt?
want k ben van sproeier 80 naar 82 gegaan en zo voort en nu ben k bij 92 uitgekomen en hij stottert dus dan loopt die terijk
maar de bougie kleur is presiec hetzelfde als bij sproeier 80?
want k ben van sproeier 80 naar 82 gegaan en zo voort en nu ben k bij 92 uitgekomen en hij stottert dus dan loopt die terijk
maar de bougie kleur is presiec hetzelfde als bij sproeier 80?
Hoe Hard Rij Je: 45, In De 3e Versnelling
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing
Ik had dat toevallig gisteren ook... Bij mij lag het aan teveel olie, daardoor sloeg hij wat zwart uit.,,
Anders moet je even een andere/nieuwe bougie halen...
Maar normaal als je klein rondje gereden hebt kun je het wel zien..
Anders moet je even een andere/nieuwe bougie halen...
Maar normaal als je klein rondje gereden hebt kun je het wel zien..
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing
Waarom een 28mm op een Mhr 80??? Dat is echt overdreven, en zuipt ziek veel...derbidrd07 schreef:Sproeier ongeveer nodig?
Setup:
MHR80
28MM PWK Stage6
Yasuni cross HM
stage6 filter
21 of 24 is groot genoeg, en drinkt ook al zat...
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2007
Dick schreef:Hij is nu netzo ziek! boeje dat die zuipt.. iedereen zegt dat wel altijd maar ik weet zeker dat die veel bruter loop met een 28 dan een 21 of 24..derbidrd07 schreef:Sproeier ongeveer nodig?
Setup:
MHR80
28MM PWK Stage6
Yasuni cross HM
stage6 filter
Waarom een 28mm op een Mhr 80??? Dat is echt overdreven, en zuipt ziek veel...
21 of 24 is groot genoeg, en drinkt ook al zat...
-
- Tuner
Hij loopt nog wel brak..Daan schreef:130
Zonder choke loopt die heel mooi stationair maar als ik weg rijd valt die weg..
Met choke stationair vanzelf steeds hoger in de toeren en dan moet ik hem of uitzetten of choke weer uit doen en loopt die weer normaal. en als ik met choke rijd dan kwart gas heel kut geef ik volgas trekt die ineenkeer vol weg maar weer hoger in toeren valt die weer weg maar loopt dus beter met choke
Wie heeft een idee waar dit allemaal aan kan liggen?
Hey,
ik heb een derbi xtreme uit 2007.
De 'setup' is als volgt:
50cc origineel
17,5mm cab
volledige ontgrenste drd uitlaat
een geperforeerde luchtfilterdeksel.
Als ik de brommer aankick loopt het toerental op naar 5000 toeren, maar zodra ie wat warmer is zakt dat weer terug naar 2000.
Wanneer ik de originele luchtfilterdeksel plaats wil hij niet hoger dan 6000 toeren. De sproeier is dus, volgens mij te groot. Toch?
Momenteel zit er sproeier 82 in.
Wat raden jullie bij aan? Ik hoorde van manlong dat ik het best een prop in de uitlaat kan doen, en daarna mijn sproeier aanpassen? Hoe zit dit, en hoe werkt dit? Ik heb nog een originele uitlaat van een xtreme liggen, met prop, dus dat is opzich geen probleem.
Groeten
Thijs
ik heb een derbi xtreme uit 2007.
De 'setup' is als volgt:
50cc origineel
17,5mm cab
volledige ontgrenste drd uitlaat
een geperforeerde luchtfilterdeksel.
Als ik de brommer aankick loopt het toerental op naar 5000 toeren, maar zodra ie wat warmer is zakt dat weer terug naar 2000.
Wanneer ik de originele luchtfilterdeksel plaats wil hij niet hoger dan 6000 toeren. De sproeier is dus, volgens mij te groot. Toch?
Momenteel zit er sproeier 82 in.
Wat raden jullie bij aan? Ik hoorde van manlong dat ik het best een prop in de uitlaat kan doen, en daarna mijn sproeier aanpassen? Hoe zit dit, en hoe werkt dit? Ik heb nog een originele uitlaat van een xtreme liggen, met prop, dus dat is opzich geen probleem.
Groeten
Thijs
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD racing 2009
Ik heb een derbi met de volgende setup:
50cc origineel
17,5mm cab
Leovince v6
Twin-air luchtfilter(powerfilter)
hij loopt nog niet zoals ik wil. Loopt goed maar in zijn 5 word het al minder, en als je hem in zijn 6 zet, gaat hij alleen maar minder toeren maken...(net of hij het niet aan kan) Als ik naar de streepjes kijk haalt hij de 8k, maar hij moet de 10k toch wel halen? Ik heb er sproeier 108 in zitten, met 102 liep hij eerst veels te arm(viel boven in weg). Ik heb het idee dat hij zich nou erg inhoud, maar hij stottert niet en valt niet weg...
50cc origineel
17,5mm cab
Leovince v6
Twin-air luchtfilter(powerfilter)
hij loopt nog niet zoals ik wil. Loopt goed maar in zijn 5 word het al minder, en als je hem in zijn 6 zet, gaat hij alleen maar minder toeren maken...(net of hij het niet aan kan) Als ik naar de streepjes kijk haalt hij de 8k, maar hij moet de 10k toch wel halen? Ik heb er sproeier 108 in zitten, met 102 liep hij eerst veels te arm(viel boven in weg). Ik heb het idee dat hij zich nou erg inhoud, maar hij stottert niet en valt niet weg...
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi senda limited 07 - Vespa lx black on black 2012 - Kroegfiets
hey, ik vraag me af of ik nou meer uit mn senda kan halen door gewoon de afstelling..
kunnen jullie me misschien helpen?
setup:
cilinder: ori 50
uitlaat gianelli conti
twin air
17,5 carbu
14-53
sproeier 96
t is trouwens een limited 07 #867 dus nieuwe type blok (weetniet of het wat uitmaakt maarja...)
ik hoor t graag snel!
kunnen jullie me misschien helpen?
setup:
cilinder: ori 50
uitlaat gianelli conti
twin air
17,5 carbu
14-53
sproeier 96
t is trouwens een limited 07 #867 dus nieuwe type blok (weetniet of het wat uitmaakt maarja...)
ik hoor t graag snel!
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Senda X-race 2009
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 16#p143816
als hij nu gewoon goed is afgesteld waarom zou je er dan meer uit kunnen halen? 

-
- Pro tuner
door hem nog fijner af te stellen, maar ik denk niet dat die mensen hier je dan kunnen helpen sam-limited...
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi senda limited 07 - Vespa lx black on black 2012 - Kroegfiets
nou door inderdaad je afstelling nog fijner te tunen..mg1996 schreef:als hij nu gewoon goed is afgesteld waarom zou je er dan meer uit kunnen halen?
maar ik was gewoon benieuwd ik lees wel is dat ze nog wat extra power uit t blok trekken door de fine tuning..
mijne loopt als een trein, maar heb t allemaal zelf gedaan in wel 4 zondagen haha, duurde wel ff maar kan me zowat niet voorstellen dat ik t nu zelf helemaal perfect heb gedaan.. maarja hij boekt m wel..
-
- Pro tuner
nou gewoon ff naar sproeier kijken, als hij koffie bruin is kan je misschien wat met je gasnaald spelen...
-
- Tuner
Bougie bedoelt die
-
- Schakelrijder
Maar naar sproeier kijken is toch alleen een groglffe indicatie van of je goed zit met je sproeier? Hij stotterd helemaal niet enzo. en lijkt me wel een bijpassende sproeier voor me setup..
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Senda X-race 2009
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 16#p143816
hij bedoelde niet je sproeier maar je bougie, aan de hand van t kleurtje van de bougie kan je zien of je sproeier goed zit, maar dat is ook niet altijd zo. jongen die er echt voor had geleerd zei dat als je brommer netjes loopt je niet te veel naar de bougie moet kijken maar gewoon 3 dopjes olie bij je volle tank benzine doen voor de zekerheid
-
- Schakelrijder
3 dopjes olie bij de normale mensmering?
ik meng 1:40.. en dan daarna nog ff 3 dopjes?
gaat ie wel lekker roken! maar wat krijg je als je dan teveel olie heb?
t komt je pijp uit maar koekt t niet aan in je bocht of ergens anders in je blok waardoor je weer power verliest wel toch?
ik meng 1:40.. en dan daarna nog ff 3 dopjes?
gaat ie wel lekker roken! maar wat krijg je als je dan teveel olie heb?
t komt je pijp uit maar koekt t niet aan in je bocht of ergens anders in je blok waardoor je weer power verliest wel toch?
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda
dan gaat normaal je bougie helemaal vol rotzooi zitten en je hele cilinderkop. . .
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD PRO SM
Tomos Limited Beun Edition - Locatie: Zwolle
Welke sproeier maten moet ik ongeveer kopen voor 70cc airsal en gianelli enduro. Voor 21 mm DO.
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht
- Jacco Vr
- Tuner
- Vervoersmiddel: derbi senda sm x-treme
MK Pro Race 2
Mk Pro race uitlaat
Pvl ontsteking
26mm dellortho met twin air - Locatie: opheusden
weet iemand ongeveer welke sproeier je moet hebben van malossi 80cc team en yasuni cross hm en 17,5 mm?