Ik ga volgende week beginnen met het strippen van mijn derbi tot mijn frame volledig kaal is.(wegens coaten)
Nu waar moet ik op letten? Hoe laat ik mijn tank en olieresevoir leeglopen?
Welke volgorde volg ik het best? Ook voor hem terug in elkaar te steken?
Ik hoor graag wat tips van de ervaren strippers
Grt Bob
Laatst gewijzigd door Bob1993 op do 23 dec 2010, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ik jou was: Niet aan beginnen
Als je niet eens weet hoe je je olietank leeg moet laten lopen, komt het echt niet goed hoor!
Je moet niet vergeten dat je het ook nog weer IN elkaar moet flanzen!
Laatst gewijzigd door Patje op wo 22 dec 2010, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je eerst doen alles wijst zichzelf uit , als iets in de weg zit demonteer je dat eerst
tanken moeten niet persé leeg knijp op sluit gewoon je olietank af an je vacuumkraan geeft geen benzine en anders ook gewoon afsluiten of leeggieten , allemaal zo simpel als iets
Patje schreef:Als ik jou was: Niet aan beginnen
Als je niet eens weet hoe je je olietank leeg moet laten lopen, komt het echt niet goed hoor!
Je moet niet vergeten dat je het ook nog weer IN elkaar moet flanzen!
Denk je dat degene die dat wel goed kunnen vroeger ook wisten hoe je alles afsloot?
Ik dacht het niet.. Ik ben hier om iets bij te leren eh
drd racing schreef:maakt niet uit wat je eerst doen alles wijst zichzelf uit , als iets in de weg zit demonteer je dat eerst
tanken moeten niet persé leeg knijp op sluit gewoon je olietank af an je vacuumkraan geeft geen benzine en anders ook gewoon afsluiten of leeggieten , allemaal zo simpel als iets
Dus als ik de darm van de olietank van de vacuumpomp haal geeft ie automatisch geen benzine meer?
B-xtreme schreef:Waar moet je dan allemaal op letten om hem terug in elkaar te steken?
Dat je alles overzichtelijk neerlegt, met misschien een bepaalde logica erin van hoe je het er af gehaald heb.
Had gewoon in gedachte dat alles wat ik deed op te schrijven en als ik hem terug in elkaar steek de omgekeerde manier toepassen? Ik zal wel vragen als ik niet meer weet wat te doen
AlexSenda schreef:Anders maak je foto's, pakt een schriftje, schrijf op waar het zat, hoeveel boutjes, waar. Welke kant.
Je haalt het eraf , legt op de grond.
Tadaa
Jaa, dacht het zo te doen maar dacht dat er risico's aan waren verbonden met de motorische en elecktrische delen
Zal er binnenkort aan beginen en als ik vragen heb dan zal ik ze wel stellen..
drd racing schreef:elektrisch is geen probleem kabelboom met veeel stekkertjes vooran , gewoon naar achter leggen , rest past maar op 1 plaats van aansluitingen
foto's maken (beter teveel als te weinig) je kop derbij houden en niet alles als een idioot in een doos zwieren en 3/4de van de schroefjes kwijt raken! (of zoals mijn eerste x, nog enkele schroefjes over hebben)
the skullkid schreef:foto's maken (beter teveel als te weinig) je kop derbij houden en niet alles als een idioot in een doos zwieren en 3/4de van de schroefjes kwijt raken! (of zoals mijn eerste x, nog enkele schroefjes over hebben)
ik vervang alle boutjes mischien jij ook wel dus ik doe alles wat belangrijk is en speciaale maat zoas:bouten van je prolink/achterbrug en uiteraard ja blok bij het opbergen eraanvast tapen of terug eraan schroeven.
maar van je blok boutjes (zo heb ik het gedaan) om de boutjes met childerstape erop te doen en opschrijven waar het vandaan komt of in een schrif doen wat hierboven al gezegt is.