Ik heb een dilemma wat betreft mijn koppeling, deze slipt namelijk verschrikkelijk erg als de motor warm is. Als de motor nog koud is dan slipt die helemaal niet. Dit is met standaard ontgrensde setup. Ik heb het vermoeden dat het aan de blokolie ligt (http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=1851" onclick="window.open(this.href);return false;, deze zit erin), aangezien olie natuurlijk dikker is als het koud is en dat die daarom niet slipt.
Binnenkort komt er een MHR 80 met opmaat pijp en 19mm carb op. Dan gaat het blok natuurlijk open en wil ik de slippende koppelings problemen oplossen, dus paar vragen/ideëen of de koppeling het gaat redden met bovengenoemde setup:
- originele platen (20K oud inmiddels) met andere blokolie (dikker? Welke?) en malossi veertjes
- Originele platen met alleen malossi veertjes en geen andere blokolie (aangezien de huidige 10w40 olie maar 1000 km oud is)
- nieuwe platen? polini 5-plaats, zelfde olie? Of MRD carbon, zelfde olie? Of stage 6 platen, malossi veren, zelfde olie?
Het gaat er dus vooral om dat ik weet wat het probleem is, want ik het is nogal een prijsverschil tussen polini 5plaats en bijvoorveel de originele platen met malossi veertjes (terwijl die bijvoorbeeld ruim voldoen voor de setup)
Bvd!
edit: Ook heb ik nog een vraag over die MHR 80. Die opmaat pijp is er pas over ruim een maand. Intussen wilde ik gewoon met standaard uitlaat rijden icm de mhr 80 en de 19mm carb. Ik weet dat dit totaal niet bij elkaar past (autowheelieeeee

En ten derde: kan ik met bovenstaande setup met origineel luchtfilter rijden (ontgrensd uiteraard)? Os is een powerfilter echt nodig/verstandig?